Άννυ Τρύφων, Δ/νουσα Σύμβουλος ΕRΒ ΑΕΜΑ: “Ευκαιρία για τη χώρα και την ασφαλιστική αγορά η αύξηση των εξαγωγών” (Δεκέμβριος 2012)

20 χρόνια συμπληρώνει φέτος η EFG AEMA,, ΕRΒ ΑΕΜΑ πλέον, η μεσιτική εταιρεία της Eurobank. Τα γενέθλια αυτά συμπίπτουν με την ήδη δρομολογημένη συγχώνευση της Eurobank με την Εθνική Τράπεζα, μια συγχώνευση που αναμένεται να αλλάξει τόσο τον τραπεζικό όσο και ασφαλιστικό χάρτη της χώρας.
Αυτό από μόνο του κάνει πολύ ενδιαφέρουσα τη συζήτηση με τη Δ/νουσα Σύμβουλο της ΕRΒ ΑΕΜΑ, κα Άννυ Τρύφων, η οποία συμπλήρωσε δώδεκα χρόνια στο τιμόνι της εταιρείας και πρόσφατα εξελέγη στο Δ.Σ. του ΣΕΜΑ.

H ΕRΒ Ασφαλιστικές Υπηρεσίες είναι από τις πρώτες, αν όχι η πρώτη θυγατρική που ίδρυσε η Eurobank. «Η ίδρυσή της», όπως μας εξηγεί η κα Τρύφων, «αποσκοπούσε στο να προσφέρει προστιθέμενη αξία στον corporate και τον private banking πελάτη, μέσα από το συμβουλευτικό της ρόλο σε προϊόντα ασφάλισης,  όπως οι αστικές ευθύνες, οι πιστώσεις, τα ομαδικά, κ.ά., που θα τον βοηθούσαν να προστατεύσει, να εξελίξει και να αναπτύξει τη δουλειά του. Σήμερα, έχουμε πελάτες που παραμένουν μαζί μας από τότε. Έχουμε περάσει μαζί σεισμούς, τρομοκρατικές ενέργειες και πολλά άλλα!», τονίζει.
Αν και η  “μαγιά” πελατών από την Τράπεζα έπαιξε και παίζει σημαντικό ρόλο για τη δυναμική ανάπτυξη της εταιρείας, οι άνθρωποί της ποτέ δεν επαναπαύτηκαν. «Όλα αυτά τα χρόνια προσπαθούμε να ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες τόσο των εντός,  όσο και των εκτός Τράπεζας, πελατών μας και νομίζω ότι αυτό μας κάνει να ξεχωρίζουμε. Η Τράπεζα πάντα πρότεινε στους εταιρικούς της πελάτες να μας ακούσουν, αλλά ποτέ δεν ήταν πιεστική στο να ασφαλιστούν μέσα από εμάς. Οπότε, εκ των πραγμάτων, έπρεπε να είμαστε καλοί. Δεν θα παίρναμε τη δουλειά επειδή είμαστε θυγατρική της Eurobank, αλλά γιατί είμαστε ανταγωνιστικοί και δίπλα στον πελάτη», επισημαίνει η κα Τρύφων.

Η εταιρεία διαθέτει λίγους εξωτερικούς συνεργάτες. Κατά βάση στηρίζεται σε μία εσωτερική  Διεύθυνση  Πωλήσεων, που υποστηρίζεται από  μία δυνατή Τεχνική Διεύθυνση. Η πρώτη ασχολείται με την ανάπτυξη των εταιρικών πελατών, μιλώντας τόσο με αυτούς όσο και με την Τράπεζα για συστάσεις. Οι τεχνικοί είναι επιφορτισμένοι να μιλάνε με την ασφαλιστική αγορά για τις καλύψεις, να διαπραγματεύονται, κ.λπ. Βεβαίως, όπως αναφέρει η κα Τρύφων, «στην ουσία, όλη η εταιρεία είναι προσανατολισμένη στην εξυπηρέτηση του πελάτη. Ειδικά όταν πρόκειται για ασφάλιση που έχει ειδικό τεχνικό βάρος ή μία δύσκολη ζημιά θα πάει και ο τεχνικός μαζί με τον πωλητή στον πελάτη».
Έχοντας εστιάσει στις εταιρικές ασφαλίσεις, η εταιρεία συνεργάζεται με όλες τις ασφαλιστικές  εταιρείες της αγοράς, για να μπορέσει να προσφέρει στους πελάτες της τις καλύψεις και τις λύσεις που χρειάζονται.  «Αυτό που πουλάμε ουσιαστικά είναι λύσεις στον πελάτη, γεγονός που  από μόνο του υπαγορεύει την αναζήτηση λύσεων, τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και διεθνώς. Στο πλαίσιο αυτό, εδώ και χρόνια συνεργαζόμαστε με όλους τους μεγάλους παίκτες», διευκρινίζει η κα Τρύφων.
Καθώς η συζήτηση έρχεται αναπόφευκτα στην κρίση και στην κάμψη που καταγράφουν όλες οι εταιρείες διαμεσολάβησης, η κα Τρύφων σχολιάζει: «Στην ουσία δεν χάνουμε πελάτες αλλά ασφάλιστρα. Βεβαίως υπάρχουν και επιχειρήσεις που κλείνουν. Αυτό προσπαθούμε να το αντισταθμίσουμε με νέες δουλειές, αλλά ο μεγαλύτερος αντίκτυπος στις εργασίες μας οφείλεται στη μείωση των ασφαλίστρων. Στις ανανεώσεις πυρός, το ασφάλιστρο έχει πέσει 10%-20%, στις πιστώσεις η ασφαλισιμότητα των ορίων που θέλει ο πελάτης έχει πέσει στα μισά, στα ομαδικά μειώνεται το προσωπικό και οι παροχές, επομένως και τα ασφάλιστρα, ενώ ακόμα και οι ανώτερες οικονομικά τάξεις, στα πλαίσια της γενικότερης κατήφειας, ζητούν μείωση των καλύψεών τους, ακόμα και όταν μπορούν να τις πληρώσουν», επισημαίνει.

Η ίδια πιστεύει ότι και το 2013 θα είναι πάρα πολύ δύσκολο για όλους, ωστόσο, θεωρεί ότι, αφενός, οι ασφάλειες έχουν υποστεί τις λιγότερες συνέπειες σε σχέση με άλλους τομείς της οικονομίας και, αφετέρου, θα είναι οι πρώτες που θα βγουν κερδισμένες όταν θα αρχίσει η ανάπτυξη, καθώς η στροφή του κόσμου σε αυτές θα είναι αναπόφευκτη, λόγω των αλλαγών στην κοινωνική ασφάλιση.
«Βεβαίως, πλέον τα πράγματα δεν θα γίνονται με την ίδια ευκολία. Θα πρέπει και το τελευταίο ευρώ που ζητάμε από τον πελάτη να το αξίζουμε», τονίζει, εκτιμώντας ότι «ο χώρος της διαμεσολάβησης, όπως όλοι οι χώροι, θα επαναπροσδιοριστεί».
Στην κατεύθυνση αυτή η ΕRΒ Ασφαλιστικές Υπηρεσίες, εδώ και χρόνια }κι αυτό λειτουργεί ως ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα} ρίχνει ιδιαίτερο βάρος σε καινοτόμα προϊόντα, τα οποία τώρα, σε καιρό κρίσης, της δίνουν προβάδισμα, ώστε να αντιμετωπίσει πιο αποτελεσματικά την κρίση αλλά και τις ανάγκες των πελατών της. Ένα από αυτά είναι οι D&O ασφαλίσεις, στις οποίες η εταιρεία διαθέτει ήδη πολύτιμη εμπειρία. «Έτσι όπως αλλάζει το επιχειρηματικό  και το εποπτικό περιβάλλον παγκοσμίως, το ενδιαφέρον για D&O ασφαλίσεις αυξάνει συνεχώς». Με την ίδια λογική η εταιρεία ασχολείται ήδη από το 1998 με την ασφάλιση πιστώσεων. 

Σήμερα, ο κλάδος παρουσιάζει κάμψη, αφού λόγω της κρίσης οι ασφαλιστικές έχουν περιορίσει σημαντικά τα όρια, παρόλο που οι πελάτες τα χρειάζονται πολύ περισσότερο από ό,τι παλαιότερα. Ωστόσο, η κα Τρύφων εκτιμά ότι ο κλάδος έχει μέλλον, αφού συνδέεται άμεσα με τις εξαγωγές, οι οποίες γίνεται πλέον συστηματική προσπάθεια να αυξηθούν. «Οι εξαγωγές είναι και η μόνη μας ελπίδα ως χώρα και εκεί θεωρώ ότι θα πρέπει να εστιάσουμε. Έχουμε επιχειρηματίες που μπορούν να σταθούν επιτυχημένα με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στις αγορές του εξωτερικού και η ασφαλιστική αγορά μπορεί να τους προσφέρει πολλά, όχι μόνο στις πιστώσεις, αλλά και στην ασφάλιση ευθύνης προϊόντων και στις πιο κλασικές καλύψεις, όπως η ασφάλιση μεταφορών, κ.λπ.».
Με τη ματιά πάντα στραμμένη στο μέλλον, η ΕRΒ ΑΕΜΑ εστιάζει πλέον και στο retail.
«Για χρόνια ήμασταν προσανατολισμένοι στο corporate και στους ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων που ασφαλίζαμε ή στους managers τους. Πλέον, απευθυνόμαστε και στο προσωπικό των επιχειρήσεων που συνεργαζόμαστε». Η επιλογή δεν είναι τυχαία: «Εκείνοι ήδη μας γνωρίζουν, ξέρουν την ποιότητα της δουλειάς μας, το service που προσφέρουμε, μας εμπιστεύονται», επισημαίνει η κα Τρύφων, η οποία έχει ανάλογη εμπειρία συνδυασμένης ανάπτυξης των retail, corporate και ομαδικών ασφαλίσεων, από την προηγούμενη δουλειά της στην ΑΟΝ.
Όπως φαίνεται, λοιπόν, από  όλα τα παραπάνω,  η κα Τρύφων διατηρεί την αισιοδοξία και την πίστη της ότι η ERB Ασφαλιστικές Υπηρεσίες έχει να προσφέρει πολλά στον ασφαλιστικό χώρο και για τα επόμενα είκοσι χρόνια.
Εμείς δεν έχουμε παρά να ευχηθούμε τα καλύτερα.