ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ, Στο πλευρό των ελληνικών επιχειρήσεων

Συνέντευξη του κ. Stephane Rutili, Δντος Συμβούλου της Euler Hermes Emporiki, στη Σούλα Κορμά

Μειωμένη ρευστότητα, καθυστερήσεις πληρωμών, αύξηση των επισφαλειών, “λουκέτα” και ανασφάλεια, που βαίνει αυξανόμενη, βιώνει σήμερα –περισσότερο από κάθε άλλη φορά στο παρελθόν– η ελληνική επιχειρηματικότητα. 
Η οικονομική κρίση πλήττει με σφοδρότητα τις ελληνικές επιχειρήσεις, που “καλούνται” να λειτουργήσουν σε ένα περιβάλλον κάθε άλλο παρά “φιλικό” με τις δραστηριότητές τους. 
Η επίτευξη κέρδους φαντάζει σήμερα δυσκολότερη παρά ποτέ, τη στιγμή που και αυτή ακόμα η αύξηση του τζίρου μιας επιχείρησης θεωρείται εν πολλοίς …επίτευγμα, υπό τις παρούσες συνθήκες, τις γεμάτες κινδύνους. Ένας από αυτούς είναι, αναμφισβήτητα, ο πιστωτικός κίνδυνος. Κι εδώ ακριβώς έρχεται αρωγός η ασφάλιση, και συγκεκριμένα η Ασφάλιση Πιστώσεων. 
Πώς λειτουργεί, λοιπόν, ο ασφαλιστής πιστώσεων υπό τις παρούσες συνθήκες και τι μπορεί να προσφέρει στις χειμαζόμενες ελληνικές επιχειρήσεις;
Με τις σκέψεις αυτές, απευθυνθήκαμε σε έναν από τους πρωταγωνιστές του κλάδου ασφάλισης πιστώσεων στην ελληνική αγορά –άλλωστε, είναι ελάχιστες οι εταιρείες που ασκούν τον εν λόγω κλάδο στη χώρα μας. Ο κ. Stephane Rutili, Διευθύνων Σύμβουλος της Euler Hermes Emporiki, εταιρείας που εκπροσωπεί στην Ελλάδα τον Όμιλο Euler Hermes, τοποθετήθηκε εκθύμως στα ερωτήματα-προβληματισμούς μας και γι’ αυτό τον ευχαριστούμε ιδιαίτερα.

Κύριε Rutili, πώς διαμορφώνεται η πολιτική ανάληψης κινδύνων της Euler Hermes Emporiki, δεδομένων των αυξημένων προβλημάτων ρευστότητας στην αγορά, των πτωχεύσεων επιχειρήσεων, κ.ο.κ.;
St.R.: Η εποχή που διανύουμε είναι αναμφισβήτητα ιδιαίτερα δύσκολη και γεμάτη κινδύνους για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Πάνω από το 80% των καθημερινών εμπορικών συναλλαγών μεταξύ των επιχειρήσεων διενεργείται με πίστωση, ενώ τα στελέχη των επιχειρήσεων λαμβάνουν συνεχώς κρίσιμες αποφάσεις για να προστατεύσουν τις ταμειακές ροές και τα καθαρά κέρδη τους. Η καθυστέρηση πληρωμής επηρεάζει αρνητικά τις ταμειακές ροές και προκαλεί ιδιαίτερες οικονομικές δυσκολίες. Η οικονομική κρίση και τα προβλήματα φερεγγυότητας που αντιμετωπίζει ένας δραματικά αυξανόμενος αριθμός επιχειρήσεων, έχουν συντελέσει στην αβεβαιότητα και στη μείωση της εμπιστοσύνης.
Οι συνθήκες που επικρατούν επιβάλλουν στην ελληνική επιχειρηματική κοινότητα –έστω και καθυστερημένα σε σύγκριση με τους διεθνείς ανταγωνιστές της– να διοικήσει τις επιχειρήσεις της αυστηρά βάσει συγκεκριμένων στόχων. Οι ελληνικές επιχειρήσεις καλούνται σήμερα να υιοθετήσουν σύγχρονες πρακτικές σε έναν κρίσιμο τομέα της επιχειρηματικής δράσης, τη διαχείριση του πιστωτικού κινδύνου, ενώ η διεθνής επιχειρηματική κοινότητα έχει ήδη γράψει ιστορία σε αυτό τον τομέα.
Οι νέες συνθήκες δεν επιτρέπουν απλά το κυνήγι της αύξησης του τζίρου. Απεναντίας, επιβάλλουν την επίτευξη ασφαλούς τζίρου και τη συστηματική διαχείριση του πιστωτικού κινδύνου. 

Ο ρόλος του Ασφαλιστή Πιστώσεων είναι να προσφέρει ακριβώς αυτό, δηλαδή το εργαλείο βέλτιστης διαχείρισης του πιστωτικού κινδύνου (Credit Management) και αυτό συνεπάγεται δύο πράγματα: πρώτον, την αποτελεσματική πρόληψη και προστασία από επισφάλειες και, δεύτερον, την παροχή αποζημίωσης, έγκαιρα και αξιόπιστα, για τις επισφάλειες που θα έρθουν παρόλα αυτά. Είναι λοιπόν φανερό ότι ο Ασφαλιστής Πιστώσεων πρέπει να επιτελέσει και τώρα εν μέσω κρίσης, όπως και πριν από αυτήν, ένα ρόλο κρίσιμο και απαιτητικό, που φυσικά είναι απόλυτα συνυφασμένος με την αξιολόγηση και ανάληψη κινδύνων.

H Euler Hermes Emporiki εκπροσωπεί στην Ελλάδα τον πρώτο Ασφαλιστή Πιστώσεων διεθνώς, τον Όμιλο Euler Hermes. Έχει σαν αποκλειστικό αντικείμενό της την Ασφάλιση Πιστώσεων και είναι «ο ειδικός» παγκοσμίως σε αυτήν –θυμίζουμε ότι ο Όμιλος Euler Hermes έχει αξιολογηθεί και πρόσφατα επαναξιολογηθεί με AΑ- από τη Standard & Poor’s.

Η οικονομική ευρωστία και η απαράμιλλη τεχνογνωσία του Ομίλου μας επιτρέπει, αλλά και η μέχρι τώρα απόλυτα καταξιωμένη πορεία μας στην ελληνική αγορά Ασφάλισης Πιστώσεων μας επιβάλλει να σταθούμε στο πλευρό των ελληνικών επιχειρήσεων σε αυτή τη δύσκολη στιγμή και να τις βοηθήσουμε να βγουν από την κρίση κατά το δυνατόν αλώβητες.

Θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι η Euler Hermes Emporiki ήταν από τους πρώτους που, από το 2008, είδαν την ελληνική οικονομική κρίση να έρχεται. Ήμασταν ήδη προετοιμασμένοι για να σταθούμε σταθερά και αξιόπιστα στο πλευρό των πελατών μας και ήδη η αγορά έχει αναγνωρίσει και επιβραβεύσει τη στάση μας αυτή και τελικά την ίδια την αποτελεσματικότητα του εργαλείου διαχείρισης πιστωτικού κινδύνου που εμείς παρέχουμε.

Αυτό για εμάς μεταφράζεται στο εξής απλό: Συνεχίζουμε, σε σταθερή πορεία, όπως και πριν από την οικονομική κρίση, να επιτελούμε το έργο μας, αξιολογώντας και φυσικά αναλαμβάνοντας κινδύνους. 

Οι πελάτες και οι συνεργάτες μας ζητούν την υποστήριξή μας κατά τη διάρκεια της κρίσης και βασικός στόχος μας είναι να τους την παρέχουμε. Μάλιστα, όπως και πριν από την οικονομική κρίση, θέλουμε να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες προς τους πελάτες και τους συνεργάτες μας και να τους παρέχουμε απόλυτη συνέπεια και αξιοπιστία.

Η παρούσα οικονομική συγκυρία και οι επιπτώσεις της στη δραστηριότητα των επιχειρήσεων λειτουργεί ανασταλτικά ή είναι ευκαιρία ανάπτυξης των εργασιών σας; 
St.R.: Η Εuler Hermes Emporiki είναι εδώ και πολλά χρόνια ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής στην ελληνική αγορά Ασφάλισης Πιστώσεων. 
Συνδυάζουμε τη βαθιά γνώση της ελληνικής αγοράς με τη μοναδική τεχνογνωσία, την τεχνολογική υποδομή και το επιχειρηματικό μοντέλο του Ομίλου Euler Hermes, το οποίο μεταφέραμε στην Ελλάδα και συνδυάσαμε με τις τοπικές ιδιαιτερότητες και ανάγκες, παρέχοντας τελικά υπηρεσίες και προϊόντα καινοτομικά, πρωτοπόρα και απόλυτα προσαρμοσμένα στα ελληνικά δεδομένα. 

Η Euler Hermes Emporiki υπήρξε κατά την τελευταία δεκαετία και συνεχίζει και τώρα, μεσούσης της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, να είναι η πρώτη επιλογή των ελληνικών εταιρειών για την ασφάλιση των πιστώσεών τους. Τόσο οι ελληνικές επιχειρήσεις, όσο και οι παραγωγοί Ασφαλειών Πιστώσεων μας περιβάλλουν με την εμπιστοσύνη τους. Οι παλιοί μας πελάτες και οι συνεργάτες – παραγωγοί γνωρίζουν ότι μπορούν να στηριχθούν σ’ εμάς και αποτελούν την καλύτερη διαφήμιση για εμάς. Έτσι, λοιπόν, η αγορά μάς επιβραβεύει με καινούργιες εργασίες αλλά και διατήρηση των παλαιών. Αυτό φυσικά μας τιμά και μας δημιουργεί την υποχρέωση να συνεχίσουμε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, με επαγγελματισμό και συναίσθηση των ευθυνών μας. 

Αυτό που συμβαίνει τώρα, σε μεγαλύτερο βαθμό από τις περασμένες χρονιές, είναι η αύξηση του βαθμού συνειδητοποίησης και εγρήγορσης όλο και περισσότερων επιχειρήσεων σε σχέση με τον πιστωτικό κίνδυνο. 

Η παρούσα οικονομική κρίση αποδεικνύει και στους πλέον δύσπιστους την αξία και την ωφελιμότητα της Ασφάλισης Πιστώσεων.  Έτσι, υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη εισροή αιτήσεων για ασφάλιση. Τονίζω και πάλι ότι η Euler Hermes Emporiki στέκεται με σοβαρότητα και υπευθυνότητα στο πλευρό τόσο των υφιστάμενων όσο και των νέων ασφαλισμένων επιχειρήσεων-πελατών της και συνεργατών της. Είμαστε εδώ πριν την κρίση και τώρα, κατά τη διάρκειά της, για να στηρίξουμε τις ελληνικές επιχειρήσεις.
Θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι ο Όμιλος Euler Hermes έχει σήμερα το μεγαλύτερο μερίδιο της παγκόσμιας Αγοράς Πιστώσεων (περίπου 36%) και 2,17 δις € ασφάλιστρα. Με εμπειρία πάνω από έναν αιώνα, έχει παρουσία σε περισσότερες από 50 χώρες σε όλο τον κόσμο και την πρώτη θέση στην Αγορά Ασφάλισης Πιστώσεων στις περισσότερες από αυτές. Παρακολουθεί τα οικονομικά στοιχεία 40 εκατ. επιχειρήσεων, για 57.000 ασφαλισμένους παγκοσμίως. 

Η Ασφάλιση Πιστώσεων πρέπει να παρέχεται με υπεύθυνο και σύγχρονο τρόπο, να δίνει δηλαδή στον επιχειρηματία διπλό όφελος, πρόληψη και αποζημίωση από τις ενδεχόμενες επισφάλειες, και θεωρούμε ότι αυτό το όφελος μεγιστοποιείται μέσα από τη συνεργασία μαζί μας.