Γιώργος Διαμαντόπουλος, Πρόεδρος – Δ/νων Σύμβουλος General Union

941
Συνέντευξη στη Σούλα Κορμά

General Union & Bupa International: Συνεργάζονται για την Υγεία

Τα ικανά στελέχη, οι γόνιμες συνεργασίες, τα ανταγωνιστικά προϊόντα και οι κερδοφόρες επενδύσεις αποτελούν, κατά τον κ. Γιώργο Διαμαντόπουλο, τους άξονες υποστήριξης της αποδοτικής λειτουργίας του Ομίλου General Union, η ομώνυμη εταιρία του οποίου κατατάσσεται στην 6η θέση μεταξύ των εταιριών που ασκούν Ασφαλίσεις Ζημιών, κατέχοντας 4,5% μερίδιο αγοράς.
Η συνεργασία με την Bupa International ήταν σαφέστατα η “είδηση της ημέρας”, όπως λέμε στη δημοσιογραφική ορολογία, αν και ο κ. Διαμαντόπουλος ήταν φειδωλός, αυτή τη χρονική στιγμή, στο να μας μιλήσει με λεπτομέρειες γι’ αυτή –η επίσημη ανακοίνωση της συνεργασίας θα γίνει τις πρώτες ημέρες του Δεκεμβρίου. 
Εκείνο που κατέστησε σαφές, πάντως, ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της General Union είναι η στόχευση στην «περαιτέρω ανάπτυξη του Ομίλου», με σταθερή επιδίωξη, όπως είπε, «να κρατάμε ψηλά την ποιότητα των υπηρεσιών μας και να τις εμπλουτίζουμε συνεχώς με νέες, σύγχρονες και χρήσιμες παροχές».  
Μιλώντας γενικότερα για την ελληνική ασφαλιστική αγορά, υποστηρίζει ότι είναι αναγκαία η εξυγίανσή της. «Αυτό είναι το ζητούμενο», επισημαίνει χαρακτηριστικά, ενώ αναφερόμενος σε θέματα σχέσεων με τις συνάδελφες εταιρίες, δηλώνει μεταξύ άλλων ότι «σ’ όλους τους επαγγελματικούς χώρους υπάρχει ανταγωνισμός, φτάνει να μην είναι αθέμιτος…».

Κύριε Διαμαντόπουλε, ποια θα προτάσσατε ως κομβικά σημεία στην πορεία της General Union στην ελληνική ασφαλιστική αγορά (από το έτος ίδρυσής της, το 1981, έως σήμερα);
Γ.Δ.:
 Πριν από 26 χρόνια, η General Union ξεκίνησε την πορεία της ως εταιρία που δραστηριοποιείται σ’ όλους τους κλάδους Γενικών Ασφαλίσεων. Από το 1986 και μετά, η εταιρία διεισδύει δυναμικότερα στην ασφαλιστική αγορά, με επιχειρηματικό όραμα και με σύγχρονο τρόπο σκέψης, και θέτει τις βάσεις για τη μετέπειτα εξέλιξή της και τη δημιουργία ενός ισχυρού Ομίλου. Το πρώτο βήμα για την υλοποίηση αυτού του στόχου έγινε το 1993, με την ίδρυση της General Trust ΑΕΕΓΑ. 
Το 2000, ο Όμιλος της General Union είναι πλέον πραγματικότητα. Σταδιακά, αρχίζουν να διευρύνονται οι τομείς δραστηριοποίησής του και το 2001 ο Όμιλος μεταφέρεται στα νέα ιδιόκτητα κεντρικά γραφεία του, στον Πειραιά. Την ίδια χρονιά, πραγματοποιείται και η αγορά νέων γραφείων του Ομίλου, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Το 2002 ιδρύεται η General Union Insurance Brokers s.a., η οποία στεγάζεται σε νέο ιδιόκτητο κτήριο του Ομίλου. 
Δύο χρόνια αργότερα, ο Όμιλος αρχίζει να διεισδύει στο χώρο της ασφάλισης έγείας, με την ίδρυση της General Union Health S.A. Αυτές τις μέρες, μάλιστα, θα ανακοινωθεί επίσημα η έναρξη συνεργασίας της General Union Health με μια από τις κορυφαίες ασφαλιστικές εταιρίες έγείας στον κόσμο, την Bupa International. 
Επίσης, στις αρχές του μήνα ανοίξαμε γραφεία και στο κέντρο της Πάτρας, για την αμεσότερη εξυπηρέτηση των συνεργατών μας.  

Πείτε μας, παρακαλώ, περισσότερα για τη συνεργασία με την Bupa International και για τα άμεσα σχέδια του Ομίλου.
Γ.Δ.:
 Ο Όμιλός μας καλύπτει ολόκληρο το φάσμα των ασφαλιστικών δραστηριοτήτων Γενικών Ασφαλίσεων.
Εκτός των υπαρχόντων ασφαλιστικών προγραμμάτων που προσφέραμε στην ελληνική αγορά μέχρι πρόσφατα, τώρα έχουμε διευρύνει τις δραστηριότητές μας και σε δύο τομείς στους οποίους πιστεύουμε ότι υπάρχει ανάγκη και ενδιαφέρον από τους ασφαλισμένους. Είναι η ασφάλιση Σκαφών και η ασφάλιση έγείας και Περίθαλψης.
Από φέτος, προσφέρουμε ολοκληρωμένα προγράμματα για την ασφαλιστική κάλυψη Σκαφών. Παράλληλα, προχωράμε στην ενίσχυση των συγκεκριμένων προγραμμάτων, με νέες παρεχόμενες καλύψεις και προνόμια για τους ασφαλισμένους. 
Όσο για τον τομέα της ασφάλισης έγείας και Περίθαλψης, η General Union Health, συνεργαζόμενη με τον διεθνούς φήμης ασφαλιστικό οργανισμό έγείας, BUPA International, προσφέρει στην ελληνική αγορά τις ασφαλιστικές παροχές υγείας και περίθαλψής του, παροχές οι οποίες θεωρούνται παγκοσμίως πρότυπο, για το εύρος, την ευελιξία και την αποτελεσματικότητά τους. 
Όλοι οι άνθρωποι της General Union είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς γι’ αυτή τη σημαντικότατη συνεργασία, η οποία πιστεύουμε ότι αλλάζει τα δεδομένα της ασφάλισης στον τομέα της έγείας στην Ελλάδα. Είναι σημαντικό να μπορείς να προσφέρεις ασφάλιση σε όλους, ανεξαρτήτως ηλικίας και χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς –ανάλογα με τις παροχές του επιλεγμένου προγράμματος. 
Στην Ελλάδα, αλλά και σε όποιο μέρος του κόσμου και αν ταξιδέψει ο ασφαλιζόμενος, πλέον αισθάνεται σιγουριά, γιατί ξέρει ότι ένας κολοσσός στο χώρο της έγείας και της Περίθαλψης βρίσκεται δυναμικά δίπλα του, και του παρέχει πλήρη ιατρική περίθαλψη.  
Φιλοδοξία μας είναι να κρατάμε ψηλά την ποιότητα των υπηρεσιών μας, καθώς και να τις εμπλουτίζουμε συνεχώς με νέες, σύγχρονες και χρήσιμες παροχές, καλύπτοντας τις ανάγκες των ασφαλισμένων στις εταιρίες του Ομίλου.
Ποια είναι η ειδοποιός διαφορά ή το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της General Union, σε σχέση με τις υπόλοιπες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην αγορά; 

Γιατί να την επιλέξουν, αφενός, οι υποψήφιοι ασφαλιζόμενοι και, αφετέρου, οι διαμεσολαβητές;
Γ.Δ.:
 Παρά το γεγονός ότι η General Union διαθέτει ένα καλά οργανωμένο Δίκτυο, το οποίο υπερβαίνει τα 2.500 συνεργαζόμενα πρακτορεία, διατηρεί ένα ιδιαίτερα φιλικό πρόσωπο για το συνεργάτη και τον ασφαλισμένο. 
Δεν είμαστε η απρόσωπη εταιρία. Ακούμε και αναλύουμε προσεκτικά τόσο τις ανάγκες του συνεργάτη όσο και του ασφαλισμένου και ανταποκρινόμαστε ανάλογα.
Οι ασφαλισμένοι σ’ εμάς νιώθουν καλυμμένοι από οποιονδήποτε κίνδυνο. Είμαστε δίπλα τους ανά πάσα στιγμή, πρόθυμοι –αν χρειαστεί– να “επεμβαίνουμε” άμεσα και αποτελεσματικά.
Με το ίδιο σκεπτικό και ο διαμεσολαβητής είναι συνεργάτης μας και μαζί χαράζουμε την κοινή μας επαγγελματική πορεία. Με την πλειοψηφία των συνεργατών μας η σχέση εξελίσσεται σε φιλική, καθώς στηρίζεται στην εμπιστοσύνη, στην αλληλοεκτίμηση και στο σεβασμό. 
Ο συνεργαζόμενος μαζί μας ασφαλιστικός πράκτορας θέλουμε να νιώθει ότι είναι μέλος της οικογένειας του Ομίλου, ότι είμαστε πάντα κοντά του και ότι κατανοούμε τις ανάγκες του.
Κύριοι άξονες στην παροχή των υπηρεσιών που προσφέρουμε είναι η αξιοπιστία με την τήρηση των υποσχέσεων που δίνουμε στο συνεργάτη και στον ασφαλισμένο και η ανταπόκριση με προθυμία για άμεση βοήθεια, τη στιγμή που θα μας ζητηθεί.
Για μας δεν υπάρχει εφησυχασμός! Πιστεύουμε ότι το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τον πελάτη επιτυγχάνεται με την παροχή εξειδικευμένων ασφαλιστικών προγραμμάτων, τα οποία υποστηρίζονται κατάλληλα από το ανθρώπινο δυναμικό μας, το οποίο με συνεχή εκπαίδευση μεριμνά για την καλύτερη εξυπηρέτηση του συνεργάτη και του ασφαλιζόμενου. 
Παράλληλα, αναβαθμίζουμε συνεχώς τη μηχανογραφική υποδομή μας. Δημιουργούμε νέα διοικητικά τμήματα, που σκοπό έχουν να προσφέρουν γρήγορες και πιο ποιοτικές υπηρεσίες στους συνεργάτες μας και στους ασφαλιζόμενους. 
Οργανώσαμε το εκπαιδευτικό μας κέντρο, ενώ παράλληλα πραγματοποιούμε ειδικά επιμορφωτικά σεμινάρια στους συνεργάτες μας σε όλη την Ελλάδα. Συνεχίζουμε να συμπληρώνουμε το διοικητικό επιτελείο μας με τα κατάλληλα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς, στοχεύοντας πάντα στο καλύτερο αποτέλεσμα, όσον αφορά στις προσφερόμενες υπηρεσίες του Ομίλου.
Παράλληλα, φροντίζουμε να αναπτύσσουμε και να εφαρμόζουμε διενέργειες που να παρέχουν σταθερή ποιότητα υπηρεσιών, σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ISO 9001:2000, του οποίου μάλιστα την πιστοποίηση ποιότητας αποκτήσαμε τον περασμένο Απρίλιο. 

Ανατρέχοντας στα παραγωγικά μεγέθη της τελευταίας επταετίας, διαπιστώνουμε ότι το μερίδιο αγοράς της General Union στις Ασφαλίσεις Ζημιών αυξήθηκε σημαντικά: από 1,9% το 2000 στο 4,5% το 2006, γεγονός που την κατατάσσει στην 6η θέση μεταξύ των εταιριών που ασκούν Ασφαλίσεις Ζημιών. Πού αποδίδετε αυτήν την αύξηση και σε ποιους κλάδους καταγράφεται η μεγαλύτερη παραγωγή;
Γ.Δ.:
 Τα αποτελέσματα των τελευταίων χρόνων μαρτυρούν την αξιόλογη πορεία των εταιριών του Ομίλου. Κατέχουμε μια από τις πρώτες θέσεις στον κλάδο αυτοκινήτου. Όμως, τα τελευταία χρόνια, η παρουσία μας και στους υπόλοιπους κλάδους Γενικών Ασφαλίσεων είναι σημαντικότατη. Προγράμματα, όπως η οικοπροστασία, η ασφάλιση του Δανειολήπτη και η κάλυψη Εμπορικών Κινδύνων, προσφέρουν ολοκληρωμένες καλύψεις και σημαντικά προνόμια στους ασφαλισμένους, γι’ αυτό άλλωστε και τα επιλέγουν.  

Το ότι η Εταιρία κατέχει μεγάλο μερίδιο αγοράς σε κλάδους που σχετίζονται με την ασφάλιση αυτοκινήτων πώς έχει λειτουργήσει στις σχέσεις σας με τις συνάδελφες εταιρίες της αγοράς; 
Γ.Δ.:
 Με την πλειοψηφία των συνάδελφων εταιριών διατηρούμε φιλικές σχέσεις. Γνωριζόμαστε χρόνια και υπάρχει εκτίμηση μεταξύ μας. άλλωστε, υπάρχει χώρος στην αγορά για όλους τους σωστούς επαγγελματίες.
Σ’ όλους τους επαγγελματικούς χώρους υπάρχει ανταγωνισμός, φτάνει να μην είναι αθέμιτος… 
Ακόμα και η διαφορά στις τιμές ασφαλίστρων που υπάρχει μεταξύ των εταιριών –και αναφέρομαι ειδικά στα ασφάλιστρα του κλάδου αυτοκινήτου– μπορεί να θεωρηθεί αθέμιτος ανταγωνισμός…
Σήμερα, υπάρχουν εταιρίες με υψηλά ασφάλιστρα, γιατί η πολιτική τους ήταν εξ αρχής να μην αναπτύξουν το συγκεκριμένο κλάδο. Έτσι, καθόρισαν υψηλά ασφάλιστρα, ώστε να αποτρέψουν τα δίκτυά τους να πουλούν ασφαλίσεις αυτοκινήτων. Όπως επίσης, υπάρχουν και κάποιες εταιρίες που προσφέρουν πολύ χαμηλές τιμές ασφαλίστρων.
Όμως, εν όψει της αύξησης των ορίων της αστικής ευθύνης αυτοκινήτων που μας επιβάλλεται από την Ε.Ε., κρίνεται αναγκαίο οι τιμές των ασφαλίστρων σταδιακά να αυξηθούν τα επόμενα χρόνια.

Πώς προετοιμάζονται οι εταιρίες του Ομίλου, εν όψει των εξελίξεων που δρομολογούνται αναφορικά με την 5η Οδηγία και το Solvency II; Η εφαρμογή τους τι θα σημάνει για τις εταιρίες της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς;
Γ.Δ.:
 Ό,τι αφορά στο συγκεκριμένο θέμα μας ενδιαφέρει και επιδιώκουμε να έχουμε άμεση και πλήρη ενημέρωση.
Σταδιακά, το τοπίο της ασφαλιστικής αγοράς μεταβάλλεται. Η εξυγίανση είναι αναγκαία. Αυτό είναι το ζητούμενο. 
Η εναρμόνιση της εγχώριας ασφαλιστικής αγοράς έως το 2011 με την Οδηγία θέτει τις προϋποθέσεις για μεγαλύτερη διαφάνεια στη λειτουργία του συγκεκριμένου χώρου. 
Ευελπιστούμε ότι όλοι μαζί, όσοι δραστηριοποιούμαστε στο συγκεκριμένο χώρο –και μέσω της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδας– θέτοντας κοινούς στόχους, θα πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ενωμένοι μπορούμε να συμβάλουμε στην εξυγίανση του χώρου μας.

Η General Union ήταν μία από τις πρώτες εταιρίες που ελέγχθηκαν από το Υπουργείο Ανάπτυξης, στα πλαίσια των ετήσιων τακτικών ελέγχων για τη χορήγηση των πιστοποιητικών φερεγγυότητας για τη χρήση του 2006. Εν όψει και της ενεργοποίησης της Επ.Ε.Ι.Α., υπάρχουν κάποια σημεία που θέλετε να επισημάνετε-σχολιάσετε και τα οποία αφορούν την όλη διαδικασία των ελέγχων;
Γ.Δ.:
 Όλοι γνωρίζουμε ότι δεν παίζει ρόλο η σειρά με την οποία διεξάγεται στις εταιρίες του χώρου ο ετήσιος καθιερωμένος έλεγχος από το έπουργείο Ανάπτυξης. Σημασία έχει μόνο το αποτέλεσμα.
Κάθε χρόνο, οι εταιρίες μας παίρνουν πιστοποιητικό φερεγγυότητας. Τηρούμε επακριβώς όσα ορίζει ο νόμος. Κάθε νόμιμος κρατικός έλεγχος είναι ευπρόσδεκτος. Η εξυγίανση του ασφαλιστικού χώρου είναι απαραίτητη. 

Στον ιστότοπο του Ομίλου διαβάζουμε ότι «το μέλλον του Ομίλου και των εταιριών που διαχειρίζεται είναι μονόδρομος ανάπτυξης και ασφάλειας. Είναι πορεία αρχών και αξιών για να επιχειρεί πάντα ανανεωμένος, σύγχρονος και ισχυρός, στοχεύοντας την κορυφή!». Πώς υλοποιείται αυτός ο στόχος;
Γ.Δ.:
 ¶ξονες υποστήριξης της αποδοτικής λειτουργίας του Ομίλου αποτελούν: τα ικανά στελέχη, οι γόνιμες συνεργασίες, τα ανταγωνιστικά προϊόντα και οι κερδοφόρες επενδύσεις. 
Επιλέγουμε τα στελέχη μας και τους συνεργάτες μας με αξιοκρατικά κριτήρια.
Κάνουμε συνετή και αποδοτική διαχείριση των οικονομικών μας πόρων. Στοχεύουμε στην περαιτέρω ανάπτυξη του Ομίλου, με υλοποιήσιμους στόχους. Παράλληλα, οι επενδύσεις μας γίνονται με σύνεση και με προοπτικές που να εγγυώνται την επιτυχία. 
Παραμένουμε πιστοί στις αρχές μας. Ο προσανατολισμός μας είναι ανθρωποκεντρικός, καθώς στο κέντρο του σχεδιασμού μας είναι ο άνθρωπος, ο ασφαλισμένος, ο συνεργάτης, ο υπάλληλος. Σεβόμαστε το συνεργάτη και τον ασφαλισμένο και επιδιώκουμε να του προσφέρουμε το καλύτερο. 
Ο ποιοτικός έλεγχος των προσφερόμενων υπηρεσιών μας αποτελεί προτεραιότητα για μας.
Κατανοούμε τις ανάγκες του συνεργάτη και του ασφαλισμένου και δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην ολοκληρωμένη εξυπηρέτησή τους. 
Όταν εκείνοι που μας επιλέγουν είναι ικανοποιημένοι από τις προσφερόμενες υπηρεσίες του Ομίλου, εμείς είμαστε διπλά ευχαριστημένοι, που η συντονισμένη προσπάθειά μας αποδίδει αποτελεσματικά.
Αποζημιώνουμε γρήγορα και με αντικειμενικά κριτήρια. Δεν ταλαιπωρούμε τον ασφαλισμένο μας, τον τρίτο συναλλασσόμενο, το συνεργάτη μας.
Γι’ αυτό άλλωστε, σήμερα, έχουμε ένα ευρύ και λειτουργικό δίκτυο συνεργατών σε όλη την Ελλάδα που μας εμπιστεύονται και πάνω από 500.000 πελάτες στον Όμιλο μας.

 

Προηγούμενο άρθροΕτήσια Έκθεση του Συνηγόρου του Καταναλωτή
Επόμενο άρθροΗ ασφάλιση ατυχημάτων και ασθενειών στην Ευρώπη