Μαρία Καρρά, Αναπλ. Γενική Δ/ντρια – Νίκος Σακελλαρίου, Δ/ντής Πωλήσεων της Generali

560
«Η ασφάλιση δεν είναι “έξοδο” είναι επένδυση»
Το μήνυμα της Generali βρίσκει αποδέκτες
 
Συνέντευξη στη Σούλα Κορμά

Νέες και διευρυμένες αρμοδιότητες ανέλαβαν πρόσφατα στον  Όμιλο  Generali η κα Μαρία Καρρά και ο κ. Νίκος Σακελλαρίου, στα πλαίσια του νέου οργανογράμματος διοίκησης που ανακοίνωσε ο Δ/νων Σύμβουλος, κ. Πάνος Δημητρίου. Συγκεκριμένα, η κα Καρρά ανέλαβε καθήκοντα Αναπληρώτριας Γενικής Δ/ντριας και ο κ. Σακελλαρίου καθήκοντα  Δ/ντή Πωλήσεων.

Τα δύο στελέχη, με αφορμή την ανάληψη των νέων τους καθηκόντων, μίλησαν στην «Α.Α.». Επισημαίνουν ότι οι αλλαγές του οργανογράμματος “υπαγορεύτηκαν” από τη συνεχή ανάπτυξη του Ομίλου, που απαιτούσε ένα νέο, πιο ευέλικτο και αποτελεσματικό σχήμα, προκειμένου όχι μόνο να διατηρηθεί αλλά και να βελτιωθεί το επίπεδο της εξυπηρέτησης και ποιότητας που διακρίνει την Generali. 
Παρά την οικονομική κρίση, τόσο η κα Καρρά όσο και ο κ. Σακελλαρίου αισιοδοξούν για την τρέχουσα χρονιά, υπογραμμίζοντας ότι τα πρώτα μηνύματα που λαμβάνουν είναι ενθαρρυντικά –ήδη, η παραγωγή ασφαλίστρων τρέχει με ρυθμούς μεγαλύτερους του 10%. Στοχεύουν σε διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης των ασφαλιστικών εργασιών και το 2009, προαναγγέλλοντας και 
κάποιες …εκπλήξεις.

Κυρία Καρρά, σύμφωνα με το νέο οργανόγραμμα διοίκησης, αναλάβατε και το ρόλο της Αναπληρώτριας Γενικής Διευθύντριας του Ομίλου Generali. Ποια ανάγκη ώθησε την Εταιρεία σας σε αυτές τις αλλαγές;
Μ.Κ.:
 Οι επιχειρήσεις πρέπει να εξελίσσονται, όπως συμβαίνει με κάθε ζωντανό οργανισμό και να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις που γεννά η ίδια η εξέλιξη. Ο Όμιλος Generali έχει παρουσιάσει τα τελευταία χρόνια σημαντική ανάπτυξη των ασφαλιστικών εργασιών. 
Από το 2002 μέχρι και το 2008, έχει σχεδόν τριπλασιάσει την παραγωγή ασφαλίστρων, τόσο στον κλάδο ζωής όσο και στις γενικές ασφαλίσεις. Αυτή η ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου έχει έντονα ποιοτικά στοιχεία. Ενδεικτικά να σας αναφέρω ότι το net combined ratio είναι στο 95,8%. Η συνεχής ανάπτυξη του Ομίλου, λοιπόν, απαιτούσε ένα νέο, πιο ευέλικτο και αποτελεσματικό οργανόγραμμα και την ανάγκη αυτή υπηρετούν οι αλλαγές. 

Κύριε Σακελλαρίου, ποιο είναι το δικό σας σχόλιο; 
Ν.Σ.:
 Το νέο οργανόγραμμα που ανακοινώθηκε από τον κ. Δημητρίου προβλέπει ουσιαστικές αλλαγές στη δομή μας, με κύριες την τοποθέτηση της κας Καρρά και τη δική μου στις συγκεκριμένες θέσεις. Θέλω να τονίσω όμως ότι, παράλληλα, στελέχη που έχουν αποδείξει την αξία τους στη διαδρομή τους μαζί μας προήχθησαν σε εξίσου σημαντικές θέσεις, στο πλαίσιο της απόφασής μας να στελεχώνουμε την εταιρεία με ανθρώπους που προέρχονται από τον Όμιλο. 
Όπως ήδη ανέφερε η κα Καρρά, στον Όμιλο Generali έχουμε συνεχή αναπτυξιακή πορεία τα τελευταία χρόνια. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι, για να συνεχίσουμε να αυξάνουμε τις εργασίες μας, είναι απόλυτα αναγκαίο όχι μόνο να διατηρήσουμε το επίπεδο της εξυπηρέτησης και ποιότητας που μας έκαναν να ξεχωρίσουμε στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, αλλά και να το βελτιώσουμε. Οι αλλαγές που ανακοίνωσε ο κ. Δημητρίου έχουν ακριβώς αυτόν το στόχο. Την επίτευξη του βέλτιστου αποτελέσματος σε ό,τι αφορά την αποδοτικότητα, την αποτελεσματικότητα και την ευελιξία μας, ώστε να προσφέρουμε σε όλους τους συνεργάτες και τους πελάτες μας αυτό που πραγματικά περιμένουν από τον Όμιλο Generali: άριστη ποιότητα εργασιών, γρήγορες απαντήσεις, ξεκάθαρα συμβόλαια, ταχύτατη αποζημίωση, σιγουριά και σταθερότητα.

Κυρία Καρρά, αναφερθήκατε προηγουμένως στη σημαντική ανάπτυξη των ασφαλιστικών εργασιών. Μπορείτε να μας δώσετε πιο συγκεκριμένα στοιχεία για την παρελθούσα χρονιά;
M.K.:
 Η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων του Ομίλου αυξήθηκε κατά 30% στη χρήση 2008, παρά τις δύσκολες συνθήκες που διαμορφώθηκαν το τελευταίο τρίμηνο του έτους, λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Ειδικότερα, η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων ξεπέρασε τα 143 εκατ. ευρώ, έναντι 110 εκατ. ευρώ το 2007. Η παραγωγή ασφαλίστρων της Generali Life ανήλθε στα 54 εκατ. ευρώ, από 43 εκατ. ευρώ το 2007, ενώ η παραγωγή της Generali Hellas έφθασε στα 89 εκατ. ευρώ, από 67 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. Μάλιστα, η σημαντική αυτή αύξηση παραγωγής πραγματοποιήθηκε με τον κλάδο αυτοκινήτου να συμμετέχει με ποσοστό μόλις 20% στο χαρτοφυλάκιο του Ομίλου. 
Επίσης, ο Όμιλος Generali ανεβάζει συνεχώς τα τελευταία χρόνια τα μερίδια αγοράς του, τόσο στους κλάδους γενικών ασφαλίσεων όσο και στον κλάδο ζωής, καθώς επιτυγχάνει ανάπτυξη μεγαλύτερη από το μέσο όρο της αγοράς. Το 2002, το μερίδιο αγοράς του Ομίλου ήταν 1,73% και συγκεκριμένα 1,53% στη ζωή και 2,02% στις γενικές. Σήμερα, με βάση τα τελευταία στοιχεία της ΕΠΕΙΑ, το μερίδιο του Ομίλου συνολικά είναι 2,70%, και συγκεκριμένα 2,15% στον κλάδο ζωής και 3,18% στις γενικές ασφαλίσεις. Όλα αυτά, βέβαια, οφείλονται και στη στήριξη που έχει ο Όμιλος τόσο από το δίκτυο Agency όσο και από τους εκατοντάδες ασφαλιστικούς πράκτορες και μεσίτες, με τους οποίους συνεργάζεται.

Για το τρέχον έτος τι να περιμένουμε γενικότερα για την ελληνική ασφαλιστική αγορά, δεδομένης και της οικονομικής κρίσης που έχει ήδη χτυπήσει την …πόρτα μας; Κυρία Καρρά, ποια είναι η εκτίμησή σας;
M.K.:
 Το 2009 θα είναι αναμφίβολα μία δύσκολη χρονιά για όλους, ασφαλιστικές επιχειρήσεις, διαμεσολαβούντες στην ασφάλιση, καταναλωτές. Η πτώση των ρυθμών ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στα επίπεδα του 0,2%-0,7%, ανάλογα με τις εκτιμήσεις διαφόρων οίκων και κρατικών φορέων, θα επηρεάσει και τους ρυθμούς ανάπτυξης της ασφαλιστικής αγοράς, είτε πρόκειται για τον κλάδο ζωής είτε για τις γενικές ασφαλίσεις. Ήδη, το 2008, ο κλάδος ζωής σας υπενθυμίζω ότι είχε αρνητική ανάπτυξη -1%, ενώ και η ανάπτυξη των γενικών ασφαλίσεων ήταν ελάχιστα πάνω από την αύξηση του ΑΕΠ, στο 4,4%.
Παράλληλα, το 2009, αναμένεται να κυριαρχήσουν αυξητικές τάσεις στις αντασφαλίσεις, καθώς οι αντασφαλιστικές εταιρείες θέλουν να καλύψουν τις ζημίες που υπέστησαν τόσο από καταστροφικούς κινδύνους όσο και στις επενδύσεις τους. Αποτέλεσμα αυτών είναι οι ασφαλιστικές εταιρείες να πρέπει να απορροφήσουν μέρος των αυξήσεων αυτών και να πιεστούν τα αποτελέσματά τους στο τέλος της χρονιάς. Σε διαφορετική περίπτωση, θα αναγκαστούν να χάσουν μερίδιο της αγοράς. Εκτιμώ ότι ανταγωνιστικές θα παραμείνουν όσες ασφαλιστικές επιχειρήσεις έχουν συγκρατημένο δείκτη εξόδων.

Κύριε Σακελλαρίου, η Generali πώς έχει προετοιμαστεί για να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες αυτές;
Ν.Σ.:
 Θα ήταν ψέμα αν σας έλεγα ότι δεν μας απασχολεί η πορεία της χρονιάς. Όμως πιστεύουμε ότι στη δύσκολη συγκυρία παρουσιάζονται οι πιο σημαντικές ευκαιρίες και αναδεικνύονται οι ικανοί και προνοητικοί. 
Τα τελευταία χρόνια ακολουθήσαμε συγκεκριμένη πολιτική ανάληψης κινδύνων, συντηρητική πολιτική στις επενδύσεις, παρουσιάσαμε μία διαφορετική φιλοσοφία για την ασφάλιση, με τα προγράμματα «Generation G». Παράλληλα, μιλάμε πάντα ειλικρινά στους συνεργάτες μας, εξηγώντας κάθε απόφασή μας και ζητώντας τη γνώμη τους. Με τον τρόπο αυτό κτίζουμε καθημερινά σχέση εμπιστοσύνης. 
Θα σας δώσω δύο μικρά παραδείγματα, γιατί όπως λέγεται «εξ όνυχος τον λέοντα»: Πρώτοι από όλους επιστρέψαμε το χαρτόσημο αποζημίωσης αναδρομικά από 1η Ιανουαρίου, χωρίς να σκεφτούμε ούτε στιγμή το κόστος διαχείρισης. 
Επίσης, χωρίς τυμπανοκρουσίες, τηρούμε απαράβατα τη δέσμευσή μας για άμεση καταβολή αποζημιώσεων και είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα εκκρεμεί η ολοκλήρωση μόνο ελάχιστων περιπτώσεων (από τις δεκάδες) αποζημίωσης από τις ταραχές του Δεκεμβρίου και μάλιστα αυτό συμβαίνει εξαιτίας καθυστέρησης ολοκλήρωσης των φακέλων.
Όπως αντιλαμβάνεσθε, το 2009 συνεχίζουμε στην ίδια κατεύθυνση, στηριζόμενοι στις υψηλού επιπέδου προσφερόμενες υπηρεσίες και προϊόντα και ίσως σε κάποιες εκπλήξεις, που θα ευχαριστήσουν όσους μας εμπιστεύονται!

Δεν θα σας ζητήσω να μας μιλήσετε γι’ αυτές τις εκπλήξεις, παρόλο που θα το θέλαμε πολύ, γιατί αντιλαμβάνομαι ότι θα έπαυαν να είναι …εκπλήξεις. Θα ήθελα, όμως, να μας μιλήσετε για τους στόχους που έχουν τεθεί για τη χρονιά που διανύουμε σε ό,τι αφορά τις ασφαλιστικές εργασίες, δεδομένου ότι το 2008 δεν ήταν και το καλύτερο για την ασφαλιστική αγορά συνολικά.
Ν.Σ.:
 Πράγματι, οι ρυθμοί ανάπτυξης το 2008 ήταν χαμηλότεροι άλλων χρόνων. Ωστόσο, ο Όμιλός μας διακρίθηκε ιδιαίτερα, καθώς έκλεισε το 2008 με σημαντική αύξηση παραγωγής κατά 30% στο σύνολο των ασφαλιστικών εργασιών. Η παραγωγή ασφαλίστρων της Generali Life αυξήθηκε κατά 25,6%, ενώ η παραγωγή της Generali Hellas κατά 32,8%. Ευελπιστούμε και στοχεύουμε σε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και το 2009.

Κυρία Καρρά, θα ήθελα να μας πείτε ποια είναι τα μηνύματα από το πρώτο τρίμηνο του έτους; Είναι ενθαρρυντικά, στα πλαίσια των στόχων που έχουν τεθεί και στα οποία αναφέρθηκε ο κ. Σακελλαρίου;
M.K.:
 Τα αποτελέσματα του α’ τριμήνου είναι οπωσδήποτε ενθαρρυντικά για την επίτευξη του τελικού μας στόχου και προς αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε, ενισχύοντας μάλιστα με ανθρώπινο δυναμικό ορισμένα τμήματά μας, όπως η μηχανογράφηση, κ.λπ. 
Ήδη, η παραγωγή ασφαλίστρων τρέχει με ρυθμούς υψηλότερους του 10%, γεγονός που σημαίνει ότι οι συνεργάτες της Generali, τόσο στον κλάδο ζωής όσο και στις γενικές ασφαλίσεις, περνούν στους καταναλωτές το μήνυμα ότι στις δύσκολες αυτές συνθήκες η ασφάλιση είναι επένδυση και όχι κόστος, ειδικά όταν επιλέγεις ασφαλιστική κάλυψη από έναν Όμιλο, συνώνυμο της αξιοπιστίας και φερεγγυότητας.

Κύριε Σακελλαρίου, ένα τελευταίο ερώτημα: δεδομένης της οικονομικής κρίσης, ποια είναι τα μηνύματα που λαμβάνετε από τα δίκτυα πωλήσεων σε σχέση με τη συμπεριφορά και τις αντιδράσεις των ασφαλισμένων;
Ν.Σ.:
 Σε μία περίοδο που η οικονομική κρίση επηρεάζει πρωτίστως την ψυχολογία όλων και βέβαια αυξάνει την ανασφάλεια, είναι λογικό ο προβληματισμός των καταναλωτών για τον τρόπο διάθεσης των εισοδημάτων του να πολλαπλασιάζεται. Ωστόσο, η ασφάλιση δεν είναι “έξοδο”. είναι επένδυση, είναι εξασφάλιση, είναι σιγουριά. Από την άποψη αυτή, η ιδέα της ασφάλισης γίνεται πιο κατανοητή στον κόσμο σε εποχές ανασφάλειας, γεγονός που αποτυπώνεται και στα προϊόντα που προωθούνται περισσότερο αυτή την περίοδο. Οι βασικές ασφαλίσεις ζωής και τα νοσοκομειακά προγράμματα είναι σε πρώτη ζήτηση, ενώ ενδιαφέρον εκφράζεται και για τα εγγυημένης απόδοσης συνταξιοδοτικά. 
Φέτος θα δοκιμαστεί η αξιοπιστία όλων μας. Θα διαχωριστεί η “ήρα” από το “στάρι”, γιατί θα χρειαστεί μεγαλύτερη προσπάθεια στην πώληση, καλύτερη προετοιμασία, πιο σωστή αντιμετώπιση του καταναλωτή. Αυτά είναι τα μηνύματα που λαμβάνουμε και φυσικά τα μελετάμε με προσοχή.
Εν κατακλείδι, είμαστε αισιόδοξοι. Διατηρούμε ανοιχτή επικοινωνία με όλους τους συνεργάτες μας. Ακούμε προσεκτικά κάθε αίτημα και στεκόμαστε δίπλα τους. Σεβόμαστε την υπογραφή μας και τους πελάτες μας, ενώ παράλληλα προετοιμαζόμαστε για τις αλλαγές που θα έλθουν, τόσο σε θεσμικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο αγοράς.

Η κα Μαρία Καρρά γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε στο Fairleigh Dickinson University των U.S.A., B.S. in Business Administration – major Management. Με την ολοκλήρωση των σπουδών της εργάστηκε για ένα χρόνο στο γραφείο Τύπου της Ελληνικής Πρεσβείας στο Μόντρεαλ του Καναδά (1976-1977). Από το 1977 έως το 1981 εργάστηκε στο τμήμα αντασφαλειών της Εμπορικής Ασφαλιστικής. Το 1981, προσλαμβάνεται ως Underwriter περιουσίας στη Cigna Insurance Ευρώπης και το 1988 αναλαμβάνει τη θέση της Γενικής Δ/ντριας στην ίδια εταιρεία.  Από το 1993 έως το 1998 εργάστηκε ως Corporate SBU Manager στη Zurich Insurance Company. Από το 1998 εργάζεται στην Generali, σε διάφορες θέσεις ευθύνης. Σήμερα ασκεί καθήκοντα Αναπληρώτριας Γενικής Δ/ντριας του Ομίλου. Έχει παρακολουθήσει δεκάδες σεμινάρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό, σχετικά με ασφαλιστικά, δημόσιες σχέσεις και management.

Ο κ. Νίκος Σακελλαρίου γεννήθηκε στην Αθήνα. Τέλειωσε το 8ο Λύκειο Αρρένων Αθηνών. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες και Διεθνείς Σχέσεις στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, με μεταπτυχιακές σπουδές στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, στο τμήμα Διοίκησης Μονάδων έγείας.
Ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία στην ασφαλιστική εταιρεία ΗΛΙΟΣ το 1988, ως προϊστάμενος προσωπικών και διαφόρων ατυχημάτων. Το 1992 προσλήφθηκε στην ΑΟΝ, ως Διευθυντής Πωλήσεων του δικτύου ΤΟέΟΤΑ, και το 1994 ανέλαβε τη θέση του Διευθυντή Ατομικών και Εμπορικών Ασφαλίσεων στη Zurich Insurance μέχρι το 1998. Από το 1998 εργάζεται στην Generali από διάφορες θέσεις και σήμερα ασκεί τα καθήκοντα του Διευθυντή Πωλήσεων του Ομίλου. Μιλάει αγγλικά και γαλλικά.

 

 

Προηγούμενο άρθροΑρτέμης Κοντοπίδης: «“Πληγή” τα εκπτωτικά τιμολόγια» (Μάιος 2009)
Επόμενο άρθροEλπινίκη Καράμπαλη, Γενική Δ/ντρια ΕΙΑΣ