Συγκριτικό πλεονέκτημα το καλό εργασιακό περιβάλλον

Great Place to Work® Institute Hellas και οι βραβευμένοι Chartis και International Life
Σε μια εποχή που οι εργασιακές σχέσεις δοκιμάζονται, υπάρχουν εταιρείες που επενδύουν στη δημιουργία ενός καλού εργασιακού περιβάλλοντος, προσδοκώντας πολλαπλά οφέλη για τις ίδιες και τους εργαζομένους τους; 
Φαίνεται πως ναι. Τουλάχιστον αυτό προκύπτει από τη σχετική ετήσια έρευνα που διεξάγει το Great Place to Work® Institute Hellas για 8η χρονιά στη χώρα μας, και η οποία φέτος ανέδειξε και τρεις ασφαλιστικές εταιρείες μεταξύ των 20 πρώτων (τις ΑΧΑ, Chartis, International Life ΑΕΑΖ).
Δεδομένου και του ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για τον ασφαλιστικό χώρο της συγκεκριμένης 
έρευνας ζητήσαμε από τον κ. Δημήτρη Γκανούδη, Γενικό Δ/ντή του Great Place to Work® Institute Hellas, να μας μιλήσει για το πού αποσκοπεί και σε ποιους απευθύνεται η εν λόγω έρευνα, να μας αποκαλύψει τη μυστική συνταγή –αν υπάρχει– που πρέπει να ακολουθήσει μια εταιρεία ώστε να δημιουργήσει ένα εξαιρετικό εργασιακό περιβάλλον και να μας διευκρινίσει ποια είναι τα οφέλη μιας τέτοιας επένδυσης.
Παράλληλα φιλοξενούμε λίγα λόγια των ίδιων των εργαζομένων της Chartis και της International Life, προκειμένου εκείνοι να περιγράψουν το εργασιακό περιβάλλον στο οποίο δρουν και αναπτύσσονται.

Δημήτρης Γκανούδης,  Γενικός Δ/ντής Great Place to Work® Institute Hellas
«Οι εργαζόμενοι είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές των εταιρειών τους»

Κύριε Γκανούδη, μιλήστε μας για την ετήσια έρευνα Best Workplaces. Τι είναι, πού απευθύνεται και σε τι αποσκοπεί;
Δ.Γκ.:
 Η έρευνα Best Workplaces είναι μια οργανωμένη διαδικασία διερεύνησης και αξιολόγησης του εργασιακού περιβάλλοντος των επιχειρήσεων. Διεξάγεται κάθε χρόνο από το 2002 και μετά και η συμμετοχή των εταιρειών σε αυτήν είναι εθελοντική. Απευθύνεται σε όλες τις εταιρείες της ελληνικής αγοράς, οι οποίες απασχολούν πάνω από 50 εργαζόμενους και θέλουν να κατανοήσουν τις απόψεις του προσωπικού τους και την ποιότητα των εργασιακών τους σχέσεων.  
Η έρευνα αυτή εκτός από την Ελλάδα διεξάγεται ταυτόχρονα σε άλλες 16 ευρωπαϊκές χώρες καθώς και σε όλες τις άλλες ηπείρους. Έχει μια συγκεκριμένη μεθοδολογία, αξιολογεί τόσο τις πρακτικές των εταιρειών αναφορικά με το ανθρώπινο δυναμικό τους όσο και τις απόψεις των εργαζομένων τους μέσω ενός ειδικά μελετημένου και φυσικά εμπιστευτικού ερωτηματολογίου. Το σημαντικότερο στοιχείο στην αξιολόγηση μιας εταιρείας είναι το πώς σκέφτονται και κρίνουν οι εργαζόμενοί της.
Η έρευνα αποσκοπεί στο να ευαισθητοποιήσει τις εταιρείες στη σημαντικότητα του να δημιουργήσουν ένα καλό εργασιακό περιβάλλον, να γνωρίσουν τα δυνατά αλλά και τα αδύνατα σημεία τους, να αποτιμήσουν και να λάβουν υπόψη τη γνώμη των εργαζομένων τους και, τέλος, να γνωρίσουν και να ωφεληθούν από τη γνώση και τις πρακτικές των άλλων εταιρειών. Και βέβαια, εάν βραβευθούν στις 20 καλύτερες, να τονώσουν το αίσθημα υπερηφάνειας και να αντλήσουν όλα τα επικοινωνιακά οφέλη της διάκρισής τους.

Φέτος είδαμε τρεις επιχειρήσεις από τον ασφαλιστικό χώρο να διακρίνονται στις 20 καλύτερες εταιρείες της ελληνικής αγοράς. Έχετε κάποια εξήγηση γι’ αυτό το γεγονός;
Δ.Γκ.:
 Γνωρίζω ότι ο ασφαλιστικός κλάδος τον τελευταίο καιρό περνά από διάφορα στάδια και καταστάσεις, με συνέπεια να δημιουργούνται ανακατατάξεις με κερδισμένους και χαμένους. Δεν μπορώ όμως να πω ότι ο ασφαλιστικός κλάδος χαρακτηρίζεται από κάποια στοιχεία που τον κάνουν να έχει περισσότερες πιθανότητες να διακριθεί από ό,τι οι υπόλοιπες εταιρείες. 
Γνώμη μου είναι ότι οι φετινές διακρίσεις των 3 ασφαλιστικών εταιρειών είναι χαρακτηριστικό της ποιότητας αυτών των συγκεκριμένων επιχειρήσεων. Εξάλλου, δύο από τις τρεις εταιρείες τις έχουμε δει και στο παρελθόν στη λίστα των βραβευμένων για το εργασιακό τους περιβάλλον, κάτι που επιβεβαιώνει τις γερές βάσεις στις οποίες έχουν δομήσει τις εργασιακές τους σχέσεις. 
Εύχομαι η διάκρισή τους να λειτουργήσει προτρεπτικά και για τις υπόλοιπες εταιρείες της ασφαλιστικής αγοράς. Αν μη τι άλλο, όσες εταιρείες συμμετέχουν στην έρευνά μας έχουν την ευκαιρία να συγκρίνουν τα δικά τους αποτελέσματα με αυτά του συνόλου των ασφαλιστικών εταιρειών και να δουν μέσα στον κλάδο τους σε ποιους τομείς είναι δυνατές και πού, ενδεχόμενα, χρειάζεται να βελτιωθούν. 

Υπάρχει κάποια μυστική συνταγή για μια εταιρεία, ώστε να δημιουργήσει ένα εξαιρετικό εργασιακό περιβάλλον; 
Δ.Γκ.:
 Νομίζω ότι δεν υπάρχει μία μόνο μυστική συνταγή. Κάθε εταιρεία επινοεί τη δική της σύνθεση για να δημιουργήσει το δικό της εργασιακό περιβάλλον. Αυτό εξαρτάται από πολλά πράγματα, π.χ. το ιδιοκτησιακό της καθεστώς, τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείται η επιχείρηση, το μέγεθός της, την ιστορία και τις παραδόσεις της, κ.ά. Αυτό, όμως, που μπορώ να σας πω με βεβαιότητα είναι τα βασικά συστατικά οποιασδήποτε συνταγής! Αυτά είναι η εμπιστοσύνη μεταξύ εργαζομένων και διοίκησης, η οποία χτίζεται μέσα από τη συχνή ενημέρωση, την ειλικρίνεια στην επικοινωνία, τη συνέπεια στις δεσμεύσεις, τις δίκαιες σε σχέση με την αγορά αμοιβές, την καταξίωση μέσα από την προσωπική συμμετοχή στο συνολικό αποτέλεσμα, την υπερηφάνεια για τους συνεργάτες, τους προϊστάμενους και τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η δουλειά, καθώς και το συναδελφικό, συντροφικό και οικογενειακό κλίμα που ευδοκιμεί στην εταιρεία.  
Όλα αυτά μαζί, αν ανακατευθούν με γνώση, μεράκι, κέφι και φαντασία μπορούν να βγάλουν εξαιρετικά αποτελέσματα.

Ποια είναι τα οφέλη για μια εταιρεία από τη δημιουργία ενός καλού εργασιακού περιβάλλοντος; Αξίζει πραγματικά τον κόπο της επένδυσης;
Δ.Γκ.:
 Θα ήθελα να αποσαφηνίσω ότι ο όρος επένδυση στη δημιουργία καλού εργασιακού περιβάλλοντος δεν σημαίνει απαραίτητα οικονομική επένδυση. Δεν λέω ότι δεν χρειάζεται, αλλά λέω ότι δεν είναι πρωτογενής ανάγκη. Η επένδυση εδώ, από τη μεριά της εταιρείας, είναι κυρίως ηθική και συμπεριφορική είναι μια υπόσχεση που, αφότου τη δώσει κανείς, θα πρέπει να την τηρήσει. Η εμπιστοσύνη χτίζεται αργά, αλλά γκρεμίζεται εύκολα εάν αντιμετωπισθεί επιπόλαια! Με αυτήν την έννοια είναι επένδυση ψυχής, ενέργειας, χρόνου και συνέπειας. 

Τα οφέλη πάντως είναι πολλά, τα περισσότερα εκ των οποίων εμπεριέχουν θετικό οικονομικό αντίκτυπο για τις εταιρείες. Για παράδειγμα: 
– Οι εταιρείες λαμβάνουν περισσότερα και πιο αξιόλογα βιογραφικά όταν αναζητούν εργαζόμενους, κατά συνέπεια έχουν τη δυνατότητα να προσλάβουν τους καλύτερους.
– Έχουν χαμηλότερο ποσοστό αποχώρησης προσωπικού και κατά συνέπεια δεν χρειάζεται να αναζητούν συχνά στελέχη, κρατώντας έτσι τη γνώση και την εμπειρία στην εταιρεία τους. 
– Έχουν μειωμένα κόστη ιατρικής περίθαλψης και λιγότερες απουσίες. 
– Απολαμβάνουν υψηλότερα επίπεδα ικανοποίησης και αφοσίωσης πελατών. 
– Οι εργαζόμενοι παρουσιάζουν μεγαλύτερη καινοτομία, δημιουργικότητα και ανάληψη ρίσκων, κατά συνέπεια οι εταιρείες ευεργετούνται από υψηλότερη παραγωγικότητα και κερδοφορία. 
– Οι εργαζόμενοί τους είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές προς τα έξω και νοιάζονται για την εταιρεία τους.
– Το αίσθημα της εταιρικής υπερηφάνειας είναι ανεπτυγμένο στους εργαζόμενους.
Γνωρίζουμε, επίσης, ότι στις εταιρείες με καλό εργασιακό περιβάλλον υπάρχει καλύτερη ατμόσφαιρα,  λιγότερες προστριβές, μεγαλύτερη επικοινωνία, καλύτερη ροή εργασίας, ο εργαζόμενος νιώθει μεγαλύτερη ικανοποίηση για τη δουλειά του και τη συνεισφορά του, αναγνωρίζεται ο ρόλος του, ακούγεται η άποψή του, του δίνονται περισσότερες δυνατότητες εκπαίδευσης και ανάπτυξης, περνά καλύτερα τη μέρα του, εκτιμά και σέβεται τους συνεργάτες του, νιώθει υπερηφάνεια για τη δουλειά του.

Τον επόμενο μήνα ετοιμάζετε το 2ο συνέδριο του Great Place to Work® Institute Hellas. Σε ποιους απευθύνεται και πού ακριβώς αποσκοπεί; 
Δ.Γκ.:
 Πέρυσι οργανώσαμε το πρώτο μας συνέδριο έπειτα από τη συνειδητοποίηση ότι οι άνθρωποι των επιχειρήσεων διψούν να ακούσουν, να μάθουν και να διδαχθούν από τις καλύτερες πρακτικές των άλλων εταιρειών. Στόχος του ετήσιου συνεδρίου μας, που γίνεται τέλη Ιουνίου, είναι να δίνουμε βήμα σε βραβευμένες εταιρείες που αποδεδειγμένα έχουν κάτι νέο και ουσιαστικό να πουν. Οι ομιλητές είναι στελέχη από επιχειρήσεις που έχουν διακριθεί στις 100 καλύτερες της Ευρώπης και της Αμερικής για το εργασιακό τους περιβάλλον και έχουν βιώσει από πρώτο χέρι τις δυσκολίες, τις αντιξοότητες αλλά και την ικανοποίηση από την εφαρμογή  πρακτικών που κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα μοναδικό εργασιακό κλίμα. Μπορούν να μεταφέρουν με τον καλύτερο τρόπο, με αμεσότητα και με κοινή με το ακροατήριο επαγγελματική γλώσσα την εμπειρία τους. 
Το συνέδριό μας απευθύνεται σε όσους πιστεύουν ότι η εμψύχωση των ανθρώπων του οργανισμού τους και η διατήρηση υψηλού ηθικού αποτελεί άμεση προτεραιότητά τους. Ιδιαίτερα σε περιόδους σαν αυτήν που διανύουμε. 
Για όσους ενδιαφέρονται για περισσότερες πληροφορίες: 
www.greatplacetowork.gr

 

Οι άνθρωποι της Chartis μιλούν για την Εταιρεία

«Είμαι περήφανος που δουλεύω γι’ αυτή την εταιρεία», «Η εταιρεία είναι ανθρωποκεντρική», «Aισθάνομαι σαν να είναι δική μου επιχείρηση», «Είμαστε μία “Οικογένεια”», 
«Κάθε ένας από εμάς έχει μία ξεχωριστή θέση και δεν αντιμετωπίζεται ως ένας αριθμός» είναι κάποιες από τις χαρακτηριστικές εκφράσεις των ανθρώπων της Chartis, σχετικά 
με το πώς βιώνουν το εργασιακό περιβάλλον της Εταιρείας τους. Θετικά συναισθήματα, 
όπως προκύπτει από τις απαντήσεις τους, τους δημιουργεί και η βράβευση 
στα Best Workplaces. Ας δούμε, όμως, τι λένε οι ίδιοι…

«Η διάκρισή μας στα Best workplaces σε συνδυασμό με την κατάληψη της πρώτης θέσης σε επίπεδο παραγωγής στην περιοχή μας, που αποτελείται από 15 χώρες, δείχνουν, με τον καλύτερο τρόπο, το πόσο καθοριστικό για τη συνολική επιτυχία είναι ένα υγιές εργασιακό περιβάλλον που οικοδομεί σχέσεις εμπιστοσύνης ανάμεσα στον εργοδότη και τον εργαζόμενο.
Στη χώρα μας που οι λέξεις “επιχειρηματικότητα” και “καινοτομία” τείνουν να χάσουν το νόημά τους, ο θεσμός των Best Workplaces και οι εταιρείες που συμμετέχουν σε αυτόν δίνουν μία διαφορετική νότα στην επιχειρηματική ζωή του τόπου, μία νότα αισιοδοξίας, ικανοποίησης και χαράς.
Είμαι περήφανος που δουλεύω για αυτή την εταιρεία».
Λυκούργος Πέτροβας      

«Πριν από 3,5 χρόνια, τυχαία και σαν εξωτερικός συνεργάτης όταν πρωτοεπισκέφτηκα αυτήν την εταιρεία, ειλικρινά “ζήλεψα” το περιβάλλον και τη “ζεστασιά” που υπήρχε σε όλο το προσωπικό. Αμέσως αντιλήφθηκα το ενδιαφέρον που είχαν όλοι και το ζήλο να κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους. Μου έκανε εντύπωση και ειλικρινά το συζήτησα. 
Μετά από πολύχρονη παραμονή στο εξωτερικό, επιστρέφοντας στην Ελλάδα, μου είχε λείψει να δω αυτόν το ζήλο σε κάποια από τις εταιρείες που είχα επισκεφτεί ή και εργαστεί. Πιθανά ίσως να έδειξα κι εγώ ότι “ζήλεψα” και εκτιμούσα πολύ ένα τέτοιο περιβάλλον και ως “δια μαγείας” μου έγινε πρόταση μόνιμης συνεργασίας. Όντως, λοιπόν, από μέσα πια, είδα γιατί όλοι οι άνθρωποι που είχα συναντήσει ήταν χαμογελαστοί και φιλικοί. Η εταιρεία όντως είναι ανθρωποκεντρική, εμπνέει ασφάλεια, είναι δίκαιη και ανταμείβει πάντα την αφοσίωση και την προσπάθεια. Αυτά τα στοιχεία είναι που κάνουν τις σχέσεις ανταποδοτικές και όχι μόνο. Έχω ζήσει όλα αυτά τα χρόνια πολλά “γεννητούρια” για τα οποία η εταιρεία χαίρεται και το δείχνει. Οι εργαζόμενες γυναίκες εδώ δεν φοβούνται να σκεφτούν να γίνουν μητέρες μήπως και απολυθούν με κάποια άσχετη δικαιολογία.
Όλα αυτά με κάνουν να αισθάνομαι σαν να είναι μια δική μου επιχείρηση, και πιστεύω και τους υπόλοιπους από εμάς, πράγμα που σημαίνει ότι αισθανόμαστε την ανάγκη να κάνουμε το καλύτερο για το σπίτι μας. Ο θεσμός μάς κάνει να αισθανόμαστε υπερήφανοι που διακρίνεται το σπίτι μας και το βλέπουν και άλλοι. Καλό σίγουρα το χαμηλό “προφίλ” αλλά και λίγη δημόσια δικαίωση δεν έβλαψε ποτέ κανέναν». 
Αφροδίτη Αγγούρια      

«Πάντοτε, αλλά και ιδιαίτερα στη δύσκολη εποχή που ζούμε σήμερα, με τις δραματικές προκλήσεις που συνοδεύουν την παγκόσμια χρηματοοικονομική κρίση, βάση στήριξης για την επιτυχία των Καταστατικών Σκοπών μιας Επιχείρησης αποτελεί το Σύστημα Αξιών και Αρχών της. Πολύ δε περισσότερο, όταν στο επίκεντρό του τοποθετείται ο παράγων  ¶νθρωπος, δηλαδή το Προσωπικό και η άριστη διαχείρισή του.
Με τέτοια θεμέλια η Επιχείρηση πάντα αναπτύσσεται και προοδεύει στον Τομέα που δραστηριοποιείται, διατηρώντας ένα εργασιακό περιβάλλον όπου δεν διαχωρίζονται τα ενδιαφέροντα των εργαζομένων από αυτά της Επιχείρησης.
Από την παραπάνω οπτική, η αντίληψη ότι είμαστε, μία “Οικογένεια’’ ή μία “Ομάδα’’, αποτιμά πλήρως και αντικειμενικά την ποιότητα εργασιακού περιβάλλοντος της Chartis, ένα γεγονός που εμπνέει αίσθημα ικανοποίησης από την εργασία αλλά και εξίσου σημαντική εργασιακή ασφάλεια (Job satisfaction – Job Security).
Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι πήραμε τη διάκριση!  
Όσο για το θεσμό BEST WORKPLACES και τη συμμετοχή μας, η στρατηγική εξωστρέφεια έστω και στον τομέα μετασχηματισμού του εργασιακού περιβάλλοντος, σίγουρα μπορεί να βοηθήσει την  Chartis, άλλωστε δεν αρκεί να είμαστε ΑΡΙΣΤΟΙ, αλλά πρέπει και να αναγνωριζόμαστε ΑΡΙΣΤΟΙ και να βλέπουμε πού βρίσκονται οι άλλοι!»
Γιώργος Κώστας

«Προσωπικά πιστεύω ότι οι γιορτές, οι εκδηλώσεις και τα χειροκροτήματα δεν έχουν και μεγάλη σημασία και γρήγορα λησμονιούνται. Εκείνο που έχει σημασία είναι ότι σε περίοδο όπου το κέρδος είναι αυτοσκοπός, ο ανταγωνισμός είναι οξύς, η πίεση για παραγωγικότητα και αποτελέσματα είναι εξαντλητική, υπάρχουν εταιρείες και στελέχη μέσα σε αυτές οι οποίοι νοιάζονται για τον υπάλληλο ως άνθρωπο και όχι ως μηχανή, φροντίζουν για την ανάπτυξή του, για την ικανοποίηση βασικών του αναγκών, για το εργασιακό του περιβάλλον και για την κοινωνική του προσφορά προς το ευρύτερο σύνολο. 
Αυτές οι εταιρείες και οι άνθρωποί τους μας κάνουν να αισθανόμαστε ότι τελικά δεν ζούμε για να συμπεριλαμβανόμαστε σε μια μισθοδοσία, αλλά για να προσφέρουμε, να δημιουργούμε και να γινόμαστε συνεχώς καλύτεροι στην επαγγελματική και την προσωπική μας ζωή. Μία από αυτές τις εταιρείες είναι και η δική μας».
Αντώνης Παπαδόπουλος

«Ο θεσμός των Best Workplaces είναι ένας από τους μηχανισμούς που μπορεί να βοηθήσει μία εταιρεία να γίνει καλύτερη.  Η βράβευση των Best Workplaces είναι η επισφράγιση ότι μία εταιρεία σέβεται τον άνθρωπο και έχει αναπτύξει ιδιαίτερη και αξιοζήλευτη εταιρική κουλτούρα. Για εμάς που είμαστε μέλη μιας εταιρείας που έχει διακριθεί στο διαγωνισμό, ο θεσμός σημαίνει ότι έχουμε άλλον ένα λόγο να είμαστε περήφανοι για τη μικρή κοινωνία μέσα στην οποία ζούμε, προσφέρουμε και διακρινόμαστε». 
Έμιλυ Ορφανού

«Δεν είναι τυχαίο ότι οι επιχειρήσεις που βραβεύονται στο θεσμό είναι αναγνωρίσιμες, αποδοτικές και εύρωστες οικονομικά. Αυτό συμβαίνει γιατί αυτοί οι εργοδότες αντιλαμβάνονται ότι η συνολική απόδοση εξαρτάται από την προσωπική και επαγγελματική ικανοποίηση των εργαζομένων τους. Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό και ιδίως μέσα στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε να υπάρχουν επιχειρήσεις που να διακρίνονται για τη συμβολή τους με απώτερο σκοπό να αποτελέσουν και παράδειγμα για όσους λειτουργούν με διαφορετικό σκεπτικό. 
Η δική μας εταιρεία έχει τη δική της κουλτούρα και διακρίνεται από το σεβασμό που έχουμε ο ένας προς τον άλλον. Αν και έχουμε μεγαλώσει πολύ τα τελευταία χρόνια και ενώ είμαστε μέρος ενός πολυεθνικού οργανισμού δεν έχουμε χάσει την ανθρωπιά μας και την ευαισθησία μας. Κάθε ένας από εμάς έχει μία ξεχωριστή θέση και δεν αντιμετωπίζεται ως ένας αριθμός. Και επειδή ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, πιστεύω ότι ο θεσμός Best Workplaces εκτός από το να αναδεικνύει τα καλά μας στοιχεία μπορεί να μας δώσει ώθηση για να γίνουμε ακόμη καλύτεροι». 
 Αγλαΐα Πετσέτη

«Θεωρώ ότι ο θεσμός των Best Work Places αποτελεί επιβεβαίωση και με κάνει να νιώθω υπερήφανη που ανήκω σε ασφαλιστική εταιρεία που βραβεύεται για τις άριστες από πλευράς ήθους, κοινωνικότητας, συντροφικότητας, επαγγελματισμού, αξιοπιστίας και γενικά όλων των πλεονεκτημάτων που ειδικά στις ημέρες μας αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη σημασία.
Βρήκα εξαιρετική τη διοργάνωση της τελετής βράβευσης και αισθανόμουν σε όλη τη διάρκειά της έντονη θετική ενέργεια. Ευχαριστώ την Εταιρεία μου για την τιμή που μου έκανε να συμμετάσχω και για την τύχη που ανήκω στο Ανθρώπινο Δυναμικό της».
Αννέτ Ρούσσου

«Νιώθω πολύ τυχερή που εργάζομαι σε μια Εταιρεία, η οποία, αν και πολυεθνική, τα τελευταία χρόνια, με αμέτρητες απαιτήσεις και γρήγορους ρυθμούς εργασίας, διατηρεί κλίμα οικογενειακό. Φτάνοντας κάθε πρωί στο γραφείο, νιώθω ότι μπαίνω στη δική μου επιχείρηση. Νοιάζομαι για αυτήν και  προσπαθώ να της δώσω ό,τι θα έδινα αν ήμουν εγώ ο ιδιοκτήτης.  Από την αρχή είχα εντυπωσιαστεί από την κουλτούρα της. Υπάρχει άνεση, αμεσότητα και συντροφικότητα σε όλα τα επίπεδα. Ίσως να μην περιγράφεται εύκολα με λόγια το κλίμα, είναι απλά, με ένα μαγικό τρόπο, μεταδοτικό. Βοηθάς το συνάδελφο, εξυπηρετείς αμέσως. Είμαι ευγνώμων που κάθε μέρα μαθαίνω κάτι καινούργιο και μου δείχνουν εμπιστοσύνη αναθέτοντάς μου νέες αρμοδιότητες. Είμαι περήφανη που λειτουργώ σε ένα περιβάλλον που ουδέποτε μου αρνήθηκε την πρωτοβουλία και τη διάθεση να αλλάξω κάτι ή να βάλω το δικό μου στίγμα». 
Ήβη Μελακοπίδη

International Life: Οι ¶νθρωποι είναι…

Δεμένη ομάδα, αλληλεγγύη, ευχάριστο, οικογενειακό περιβάλλον. αμεσότητα στην επικοινωνία με τη διοίκηση, ανοιχτές πόρτες. ευελιξία στην παροχή αδειών. η διοίκηση κοντά στον εργαζόμενο σε θέματα υγείας. αναγνώριση, επαγγελματικές και προσωπικές ευκαιρίες: Αυτά είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το εργασιακό περιβάλλον της International Life ΑΕΑΖ, σύμφωνα με την επιστημονική ομάδα του ALBA που παραλαμβάνει και αξιολογεί τα ερωτηματολόγια και σχόλια εργαζομένων και τις Εκθέσεις Εργασιακού Περιβάλλοντος (Culture Audit) των εταιρειών που μετέχουν στο διαγωνισμό Best Workplaces.

Η International Life είναι η πρώτη ασφαλιστική εταιρεία στην Ελλάδα που, αναγνωρίζοντας το θεσμό των Best Workplaces, συμμετείχε στο διαγωνισμό το 2005. Έχοντας διακριθεί για τρεις διαδοχικές χρονιές (2005, 2006, 2007) επανήλθε, θέλοντας να δηλώσει τη βαρύνουσα θέση του Ανθρώπινου Δυναμικού της σε όλες της τις δράσεις, και φέτος πέτυχε την 4η  διάκρισή της.
Με τη γνώση των τριών πρώτων συμμετοχών, ο Όμιλος International Life προχώρησε σε δύο ευρείας έκτασης εσωτερικές Έρευνες του Ανθρώπινου Δυναμικού του, εξετάζοντας την ικανοποίηση και αναζητώντας ιδέες αλλά και προτάσεις ανάμεσα στους ανθρώπους του, για την περαιτέρω εξέλιξη και βελτίωση σε όλους τους τομείς. Η διοίκηση του Ομίλου, βασιζόμενη στα καταγραφέντα αποτελέσματα και συμπεράσματα, προχωρά σε βελτιώσεις στους εργασιακούς χώρους αλλά και σε καινοτόμες διαδικασίες, χρησιμοποιώντας τη νέα τεχνολογία και τις αρχές μίας φιλοσοφίας φιλικής στο Περιβάλλον και τον ¶νθρωπο –γνωστές ως «Green InLife» και «InLife Eco Print».
Η διαφανής ενημέρωση και η γρήγορη και σωστή εξυπηρέτηση του πελάτη (φυσικό πρόσωπο ή επιχείρηση), του συνεργάτη και του εργαζόμενου είναι αυτοσκοπός για την International Life του 21ου αιώνα. Η πιστοποίηση διασφάλισης Ποιότητας κατά ISO9001:2008, η οποία ανανέωσε την προηγούμενη ISO9001: 2000, αποδεικνύει την προσεγμένη και αποτελεσματική οργάνωση και την ταχύτητα στις διαδικασίες  Έκδοσης Συμβολαίου και διαχείρισης των απαιτήσεων του Πελάτη.
Ο κ. Περικλής Λίβας, Δ/νων Σύμβουλος, επ’ ευκαιρία της διάκρισης δήλωσε: «Η International Life βασίζεται στους εργαζομένους της. Στο σημερινό επιχειρησιακό περιβάλλον με τις μεγάλες προκλήσεις και τον έντονο ανταγωνισμό, το ανθρώπινο δυναμικό είναι αυτό που κάνει τη διαφορά. Είναι εκείνο που προσδίδει αξία στα προϊόντα, στις υπηρεσίες, στους πελάτες και στην εικόνα της επιχείρησης. Είναι εκείνο που θα κληθεί να υλοποιήσει στρατηγικές ανάπτυξης που θα κάνουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης ακόμα πιο ισχυρό. Η εμπιστοσύνη και η εκτίμηση στο έργο τους είναι σήμερα η πιο ουσιαστική επένδυση της International Life. Εδώ η γνώση και η τεχνογνωσία υπολογίζεται ως μέρος του κεφαλαίου της επιχείρησης. Η εκπαίδευση και η διά βίου επιμόρφωση των ανθρώπων της αποτελεί τη βάση της ανάπτυξης της International Life».

Πώς “βλέπουν” και πώς νιώθουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι για την International Life;
– «Αισθάνομαι πολύ σίγουρος και ασφαλής και αυτό με κάνει χαρούμενο και ευτυχισμένο. Και έτσι μπορώ να αντιμετωπίσω και την οικογενειακή μου κατάσταση με σιγουριά και ασφάλεια. Η αλληλεγγύη και το οικογενειακό περιβάλλον που υπάρχει είναι ό,τι καλύτερο για μένα». 
– «Η διοίκηση και οι διευθυντές είναι ευγενικοί, ενδιαφέρονται για το προσωπικό, έχουν αίσθηση του χιούμορ και γενικά φροντίζουν να κρατούν την ψυχολογία του προσωπικού σε πολύ καλά επίπεδα. Οι προσωπικές και επαγγελματικές ευκαιρίες είναι αμέτρητες και δεν υπάρχει φόβος “τιμωρίας” σε περίπτωση λάθους. Ξέρω ότι, αν χρειαστώ βοήθεια, οι προϊστάμενοί μου θα μου την παρέχουν άμεσα. Η διοίκηση φροντίζει να δαπανά χρήματα για την αγορά καινούργιων και σύγχρονων προγραμμάτων, ώστε να κάνουμε πιο εύκολη και ευχάριστη τη δουλειά μας».
– «Όταν είχα ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας, η εταιρεία μου συμπαραστάθηκε υλικά και ηθικά».
– «Κατά τη διάρκεια της εργασίας μου όλα αυτά τα χρόνια η εταιρεία με στήριξε (χωρίς καν να το ζητήσω) με άδειες, οικονομική στήριξη, έτσι ώστε να αντιμετωπίσω σοβαρή ασθένεια της αδελφής μου (καρκίνο) καθώς επίσης και τη μακροχρόνια ασθένεια της μητέρας μου. Τέλος, έχω επιβραβευθεί με ταξίδια και γενικότερα με δημόσια αναγνώριση. Νιώθω τυχερή που εργάζομαι σε αυτή την εταιρεία».
– «Η εταιρεία μας είναι μοναδική, γιατί είναι πάντα έτοιμη να συνδράμει και να βοηθήσει κάθε συνάδελφο που για οποιαδήποτε λόγο αντιμετωπίζει πρόβλημα. Η βοήθεια και η συμπαράσταση είναι οικονομική, ηθική, ψυχολογική και, πάνω απ’ όλα, φιλική».
– «Η εταιρεία αναγνωρίζει την επιπλέον προσπάθεια και το ζήλο των εργαζόμενων. Στο πανελλήνιο συνέδριο πωλήσεων ήμουν ανάμεσα στους 6 εργαζόμενους που βραβεύτηκαν ενώπιον 650 ατόμων και αναγνωρίστηκαν ως υπάλληλοι της χρονιάς. Ως επιβράβευση συμμετείχα εντελώς δωρεάν σε ταξίδι στο Παρίσι και τη Γαλλική Ριβιέρα». 
– «Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που παίζουν σημαντικό ρόλο, ώστε να γίνει ο χώρος εργασίας ένα ξεχωριστό μέρος για να εργάζεται κανείς. Ένας από αυτούς είναι η δυνατότητα να μπορείς να εξερευνήσεις τις ιδέες σου. Για έναν υπάλληλο που έχει στόχο την πρόοδο και την επαγγελματική πορεία είναι σημαντικό να αισθάνεται αυτή την ελευθερία. Για πιθανά λάθη, η εταιρεία δείχνει κατανόηση. Με αυτό τον τρόπο δίνει την ευκαιρία στους υπαλλήλους της να μη φοβούνται να υλοποιήσουν τις ιδέες τους, με αποτέλεσμα την πρόοδο και της εταιρείας και των υπαλλήλων».
– «Δουλεύω στον ίδιο εργοδότη 33 χρόνια. Αυτό τα λέει όλα».
– «Πολλές από τις ιδέες και προτάσεις μου υλοποιούνται. Επειδή είμαι μητέρα δύο παιδιών, πολλές φορές έχει χρειαστεί να πάρω έκτακτη άδεια, χωρίς πρόβλημα από την υπεύθυνη προσωπικού και τη διοίκηση. Από τις πρώτες μέρες μου στην εταιρεία έως και τώρα, εντύπωση μου κάνουν οι συχνές επισκέψεις του Δ/ντος Συμβούλου στα γραφεία μας και ο τρόπος επικοινωνίας του».
– «Ως γυναίκα και ως μητέρα έχω την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση από τη διοίκηση της εταιρείας. Παρόλο που είχα μειωμένο ωράριο μετά τη γέννηση του 1ου παιδιού μου, η εταιρεία δέχθηκε μια επιπλέον αλλαγή στο ωράριο για ενάμιση χρόνο, ώστε να μπορώ να παραλαμβάνω το παιδί μου εγκαίρως από τον παιδικό σταθμό. Επίσης, όσες φορές χρειάζομαι άδεια λόγω ασθένειας των παιδιών μου ή άλλων δραστηριοτήτων τους δεν λαμβάνω αρνητική απάντηση». 
– «Το ανθρώπινο πρόσωπο της διοίκησης της εταιρείας και των στελεχών της σε προσωπικά θέματα του εργαζόμενου. Η έμπρακτη στήριξη (π.χ. κάλυψη διδάκτρων, άδειες κ.λπ.) του εργαζόμενου σε θέματα περαιτέρω κατάρτισης και επιμόρφωσης».
– «Με στήριξε υλικά και ψυχολογικά στην ολοκλήρωση των μεταπτυχιακών μου σπουδών με εξειδίκευση στην ασφαλιστική επιστήμη».
– «Πριν από 17 χρόνια ξεκίνησα την επαγγελματική μου πορεία στην International Life. Όλα αυτά τα χρόνια εκπαιδεύτηκα, απέκτησα μεγάλη εμπειρία στο αντικείμενό μου αλλά και συνεργάστηκα με ανθρώπους που με βοήθησαν να εξελιχθώ και σαν επαγγελματίας και σαν άνθρωπος. Δημιούργησα την οικογένειά μου και ως εργαζόμενη μητέρα έχω πάντα την υποστήριξη της εταιρείας αλλά και ως εργαζόμενη δεν στερούμαι τα δικαιώματά μου».