Caroline Banks, Γραμματέας του MDRT, Chartered Financial Planner του London’s West End: «Οι υπηρεσίες του ασφαλιστικού συμβούλου στην Ελλάδα είναι περισσότερο χρήσιμες από ποτέ»

223

Η Caroline Banks είναι ένα από τα κορυφαία μέλη του διεθνούς οργανισμού MDRT, στον οποίο είναι μέλη οι καλύτεροι και πλέον παραγωγικοί ασφαλιστικοί και χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι παγκοσμίως. Το έργο και οι υπηρεσίες που προσφέρει ο οργανισμός στα μέλη του έχουν αρχίσει να γίνονται ευρέως γνωστά και στους  Έλληνες ασφαλιστές τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι η πρώτη διοργάνωση ετήσιου συνεδρίου του MDRT σε ευρωπαϊκό έδαφος έγινε το Μάρτιο του 2011, στην Αθήνα. 
Σε μια εποχή που οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι, περισσότερο από ποτέ, έχουν ανάγκη καθοδήγησης και ουσιαστικής υποστήριξης, η κα Banks επισκέφτηκε την Αθήνα και προχώρησε σε μια σειρά συναντήσεων με κάποιους από τους επικεφαλής των ασφαλιστικών εταιρειών στην Ελλάδα, προκειμένου να συζητήσουν τα οφέλη που μπορεί να σημαίνει η συμμετοχή των συνεργατών τους σε έναν οργανισμό όπως το MDRT. 
Αξιοποιήσαμε την ευκαιρία αυτή και ζητήσαμε από την κα Banks να απευθυνθεί στους Έλληνες συναδέλφους της, μέσα από μια συνέντευξη στο περιοδικό μας. Της ζητήσαμε να μιλήσει ως επαγγελματίας επί ευρωπαϊκού εδάφους για τις ιδιαίτερες συνθήκες που διαμορφώνονται σήμερα στο χώρο δράσης των χρηματοοικονομικών συμβούλων, και τους λόγους για τους οποίους η συμμετοχή στο MDRT, υπό τις σημερινές συνθήκες, μπορεί να κάνει τη διαφορά στην επαγγελματική πορεία των ασφαλιστών.

Κα Banks, συναντηθήκατε πρόσφατα με ορισμένους από τους εν Ελλάδι επικεφαλής διεθνών ασφαλιστικών ομίλων. Ποιες είναι οι εντυπώσεις σας σχετικά με την προσέγγισή τους στα θέματα που αφορούν το MDRT;
C.B.:
 Σε όλες μου τις συναντήσεις, διαπιστώνω πως η σημασία τού να είναι κάποιος μέλος του MDRT και αναγνωρίζεται και εκτιμάται. Η ύπαρξη και μόνο του σήματος του οργανισμού στην επαγγελματική κάρτα του ασφαλιστή δηλώνει αριστεία και αυστηρά δεοντολογική συμπεριφορά. Όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες ωφελούνται από αυτό, καθώς οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι και πράκτορες που συνεργάζονται μαζί της θεωρούνται, με τη διάκριση αυτή, οι καλύτεροι της αγοράς. Σε ένα τόσο αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον, το να είναι κανείς σε θέση να αποδείξει ότι οι συνεργάτες του παρέχουν υπηρεσίες υψηλότατης ποιότητας είναι ανεκτίμητο και ίσως αποτελεί και το κλειδί της επιτυχίας. 

Πώς θεωρείτε ότι μπορεί πρακτικά να ωφεληθεί ένας ασφαλιστής της τοπικής αγοράς από τη συμμετοχή του σε ένα διεθνή οργανισμό όπως το MDRT, όπου συμπεριλαμβάνονται επαγγελματίες από διάφορες ξένες αγορές, στις οποίες υπάρχουν και διαφορετικοί όροι και διαφορετικά περιβάλλοντα επαγγελματικής δραστηριότητας;
C.B.:
 Το MDRT προσφέρει πρόσβαση σε περισσότερους από 35.000 από τους καλύτερους επαγγελματίες της αγοράς χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Η σύνδεση με τις διεθνείς αγορές υπερβαίνει τα όρια της βασικής δικτύωσης και επιτρέπει στα μέλη μας να υιοθετήσουν πρακτικές που αποδείχτηκαν επιτυχημένες σε διάφορα οικονομικά περιβάλλοντα. Πέραν της δυνατότητας αλληλεπίδρασης με συμβούλους παγκοσμίως, κυριολεκτικά, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, το MDRT προσφέρει και μέσω του mdrt.org εργαλεία ανάπτυξης, προσβάσιμα από οπουδήποτε, οποιαδήποτε χρονική στιγμή.

Στο παρελθόν, έχετε υποστηρίξει ότι ο ασφαλιστής θα πρέπει να είναι επιλεκτικός σε ό,τι αφορά δυνητικούς πελάτες του. Θα μπορούσατε να αναπτύξετε την τοποθέτησή σας αυτή; Θεωρείτε ότι αυτό είναι εφικτό σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον και ποια θα λέγατε ότι είναι τα βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα οφέλη για τον ασφαλιστή που επιλέγει αυτό το μοντέλο εργασίας;
C.B.:
 Οι ασφαλιστικοί και χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι δεν συνεργάζονται απλώς με τον πελάτη τους. Χτίζουν μια σχέση. Όπως σε οποιαδήποτε σχέση έτσι και σε αυτή, δύο άνθρωποι που δεν είναι συμβατοί μεταξύ τους θα δυσκολευτούν να επιτύχουν τους στόχους τους μαζί. Οι σύμβουλοι συνεργάζονται με τον πελάτη τους για τη λήψη ορισμένων από τις πιο σημαντικές αποφάσεις στη ζωή του πελάτη και, εάν δεν υφίσταται μια υγιής και παραγωγική σχέση μεταξύ τους, κανείς από τους δύο δεν θα είναι ικανοποιημένος από τα οικονομικά τους σχέδια. Είναι πολύ πιθανό ο πελάτης να έχει οικογένεια και φίλους με παρόμοιες προσωπικότητες και προδιάθεση, και έτσι με την πάροδο του χρόνου αυξάνεται και η ομάδα ανθρώπων στους οποίους θα μπορούσε ο σύμβουλος να απευθυνθεί, κατόπιν κάποιας σύστασης. Η σχέση με τους πελάτες θα συνεχίσει να αναπτύσσεται, καθώς η εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του συμβούλου θα τους επιτρέψει να απευθυνθούν και πάλι σε εκείνον, όταν τα χρηματοοικονομικά τους πλάνα θα χρειαστούν προσαρμογή.

Ως μία από τους πλέον επιτυχημένους και αναγνωρισμένους επαγγελματίες στην ασφαλιστική δραστηριότητα, ποια θα λέγατε, με βάση την πείρα σας, ότι είναι τα χαρακτηριστικά που διακρίνουν έναν ασφαλιστικό σύμβουλο με προοπτικές για επιτυχία και μακροημέρευση στο επάγγελμα;
C.B.:
 Μια πρόσφατη μελέτη του MDRT καταδεικνύει πως οι πελάτες εκτιμούν περισσότερο απ’ όλα την ειλικρίνεια και την αξιοπιστία σε έναν σύμβουλο. Εάν ένας σύμβουλος εργάζεται ακούραστα για να ανταποκριθεί σε αυτά τα κριτήρια, ο πελάτης θα είναι ικανοποιημένος. Ένας ικανοποιημένος πελάτης θα συστήσει τον ασφαλιστή του και σε κάποιον άλλον και έτσι ο όγκος εργασίας αυξάνεται. Πρέπει να είμαστε κάτι περισσότερο από «ασφαλιστικός σύμβουλος» για τον πελάτη. Πρέπει να είμαστε μια έμπιστη πηγή ειλικρινούς και χρήσιμης πληροφόρησης. Εάν αποδείξουμε την αξία μας στον πελάτη, χτίζουμε παράλληλα τη φήμη μας ως ένας εξαιρετικός σύμβουλος, που ξεπερνάει τα αυστηρά όρια εκτέλεσης των συμβατικών καθηκόντων του.

Οι επαγγελματίες ασφαλιστικοί σύμβουλοι στη χώρα μας βιώνουν κι αυτοί τις συνέπειες μιας πρωτόγνωρης, για τους νεότερους  Έλληνες, οικονομικής κρίσης. Η πρόσκτηση νέων εργασιών έχει καταστεί εξαιρετικά δύσκολη, ενώ και η διατήρηση του υπάρχοντος πελατολογίου δεν είναι διόλου εύκολη υπόθεση. Αν είχατε απέναντί σας τους  Έλληνες ασφαλιστές, τι θα τους λέγατε για να τονώσετε το ηθικό τους και τι θα τους συμβουλεύατε, σε πρακτικό επίπεδο;
C.B.: 
Οι υπηρεσίες του ασφαλιστικού συμβούλου στην Ελλάδα είναι περισσότερο χρήσιμες από ποτέ. Εν μέσω μιας περιόδου οικονομικής κρίσης είναι απαραίτητη η καθοδήγηση σε ό,τι αφορά τις προοπτικές? οι άνθρωποι χρειάζονται συμβουλές και ενθάρρυνση ότι τα οικονομικά τους  θα επιβιώσουν σε μια δύσκολη αγορά. Αναφέρετε στους πελάτες, οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι, τα λιγότερο εμφανή οφέλη των υπηρεσιών σας, συμπεριλαμβάνοντας σε αυτά την ψυχική ηρεμία και τη γαλήνη που μπορεί να εξασφαλίσει σε αυτούς ένας υγιής χρηματοοικονομικός σχεδιασμός.

Ως μέλος της Διοίκησης του MDRT προερχόμενο από την Ευρώπη, κάτι που είναι σπάνιο μέχρι σήμερα, ποιο είναι το μήνυμα που θα προωθήσετε προς την Εκτελεστική Επιτροπή για λογαριασμό των Ευρωπαίων συναδέλφων σας και ποιο θα ήταν το μήνυμα που θα στέλνατε στους συναδέλφους σας στην Ελλάδα, που διανύει μια δύσκολη περίοδο σήμερα; 
C.B.:
 Το MDRT, ως ένας διεθνής οργανισμός, θα πρέπει να ενδυναμώσει τη σχέση του με τους Ευρωπαίους επαγγελματίες. Η οικοδόμηση της φήμης του MDRT στην Ευρώπη πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα, καθώς πολλοί συνάδελφοί μας στερούνται τη δυνατότητα πρόσβασης στα αναντικατάστατα εργαλεία και οφέλη που το MDRT προσφέρει. Θα επικεντρωθούμε στην προσπάθεια διεύρυνσης της επιρροής του οργανισμού, ώστε να συμπεριληφθούν περισσότερες κοινότητες επαγγελματιών και να διαδώσουμε τις οικονομικές πρακτικές του MDRT, όχι μόνο για να αυξηθεί το εύρος του δικτύου μας αλλά και διότι θέλουμε να βοηθήσουμε τους ασφαλιστικούς και χρηματοοικονομικούς συμβούλους που εργάζονται σε ένα δυσμενές οικονομικό περιβάλλον.  [

 

Προηγούμενο άρθροSecure Drive & Allianz WeatherSafe: Καινοτόμες υπηρεσίες από την Allianz Ελλάδος
Επόμενο άρθροΙανουάριος 2012: Η πεποίθηση ότι “ξέρουμε” είναι εκδήλωση της αμορφωσιάς μας!