Ακούγοντας την ομιλία του, μας γεννήθηκε η απορία αν η ασφαλιστική αγορά έχει brands που να ξεχωρίζουν, όπως η Apple, η Absolute ή η Coca Cola; ‘Έχει άραγε; Και αν όχι, γιατί;
Όπως είπε και ο ίδιος ο P. Economides, τα προϊόντα της ασφαλιστικής αγοράς μπαίνουν σε κάθε σπίτι. «Δείτε τη δύναμη που έχετε. Ο πληθυσμός της χώρας σας είναι περίπου 11 εκατομμύρια, υπάρχουν 4 εκατομμύρια νοικοκυριά και η βιομηχανία σας “ακουμπά” κάθε ένα από αυτά» ανέφερε ο ομιλητής.
Λείπει από την αγορά μας η έμπνευση, η δημιουργικότητα ή μέσα στην κρίση έχει χάσει το όραμα της; Ο P. Economides, πάντως, υποστήριξε ότι δεν υπάρχει χρηματοοικονομική κρίση. Υπάρχει κρίση αξιών, κρίση εμπιστοσύνης, κρίση “πώς νιώθουμε με τους εαυτούς μας”. «Είναι όπως σε μια ποδοσφαιρική ομάδα: δεν υπάρχει η “κρίση του γκολ”, αλλά η “κρίση του πώς έπαιξαν οι παίκτες”», είπε χαρακτηριστικά.
Το παραπάνω δεν σημαίνει ότι τα στελέχη της Ασφαλιστικής Αγοράς έχουν πράξει λανθασμένα. Ίσως δεν έχουν αναγνωρίσει πόσο σημαντικό είναι το brand και τι εντυπώσεις δημιουργεί. «Πολλοί λένε ότι δεν μπορείς να “φτιάξεις” την Ελλάδα από την επωνυμία της (rebranding). Πρέπει πρώτα να φτιάξεις την παιδεία της, τη γραφειοκρατία της και τόσα άλλα. Εγώ πιστεύω ότι το πρώτο που πρέπει να “φτιάξεις” είναι το brand και όλα τα άλλα θα ακολουθήσουν, εάν έχεις ένα όραμα», είπε ο κύριος Economides.
Αλήθεια ποια «μάρκα» σας έρχεται πρώτη στο μυαλό, όταν σκεφτείτε την ασφάλιση;
Σε ένα σημείο της διαδραστικής του ομιλίας -σε ένα “παιχνίδι” ερωτήσεων- ρώτησε τους παραβρισκόμενους: «Τι σας έρχεται πρώτο στο μυαλό όταν σκέπτεστε ένα αναψυκτικό; Ποια είναι η Coca cola των τσιγάρων; Τα Marlboro στις μηχανές αναζήτησης του internet; Ποια είναι η Google της Ασφάλισης;». Για να απαντήσει: «YOU Guys, ο κάθε ένας από σας μέσα σ’ αυτή την αίθουσα», και να συνεχίσει, λέγοντας ότι «η ασφάλιση είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες της χρηματοοικονομικής βιομηχανίας, έχει όμως κακή φήμη. Η ασφάλιση είστε εσείς, εσείς εκπροσωπείτε την ασφάλιση. Ό,τι λέτε και δεν λέτε, ό,τι κάνετε και δεν κάνετε, όλα επικοινωνούνται».
Τα στελέχη της Αγοράς μας “διψούν” να μάθουν, να εξελιχθούν, να ακούσουν ενδιαφέρουσες πρακτικές και παραδείγματα. Άκουσαν με προσοχή έναν άνθρωπο που σίγουρα έχει αφήσει το στίγμα του σε παγκόσμιο επίπεδο, και οι στρατηγικές που έχει αναπτύξει μπορούν να εμπνεύσουν και σίγουρα να παρακινήσουν. Αυτό φάνηκε στην αίθουσα του Αμφιθεάτρου του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής «Β & Μ Θεοχαράκη», στην οποία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση του ΣΕΣΑΕ, στις 26 Φεβρουαρίου. Ήταν κατάμεστη και επικρατούσε ησυχία, η οποία κάποιες στιγμές “έσπαγε” από τα γέλια, που προκαλούσαν τα ευφυή χιουμοριστικά παραδείγματα και σχόλια του κ. Economides.
Και ήταν τόσα πολλά τα παραδείγματα στα οποία μπορεί κάποιος να σταθεί από την ομιλία του. Μια ομιλία που παρέπεμπε στη θετική πλευρά των πραγμάτων, διαπιστώνοντας ότι όλα γίνονται, αν υπάρχει όραμα και άνθρωποι να το υπηρετήσουν δημιουργικά.
Κλείνοντας, θα αναφερθούμε σε ένα από αυτά τα παραδείγματα, που δεν είναι άλλο από το παράδειγμα της Apple και του πώς έκτισε το brand της: Tο 1997 η Apple δεν είχε κανένα από όλα αυτά τα “δυνατά” προϊόντα που έχει σήμερα. Είχε μόνο τους υπολογιστές Mac, που ήταν, εκείνη την εποχή, αργοί και πολύ ακριβοί. Ο ηγέτης της, όμως, είχε ένα όραμα, ένα όνειρο για το μέλλον. «“Αιχμαλωτίσαμε”, λοιπόν, αυτό το όνειρο, φτιάχνοντας μια διαφήμιση έτσι ώστε από εκείνη τη στιγμή και έπειτα ό,τι έκανε αυτή η εταιρεία να ακολουθεί αυτό το όνειρο και να “χτίζει” το brand της».
Κι αλήθεια ποιος δεν θυμάται την τηλεοπτική διαφήμιση της Apple, με τις παγκοσμίου φήμης φυσιογνωμίες: «Here is to the crazy ones, the misfits, the rebels, the trouble-makers, the round pigs in the square holes, the ones that see things differently, they ’re not fond of rules and they have no respect for the status quo, you can quote them, disagree with them, glorify or vilify them, but the only thing you can’t do is ignore them…».