Interamerican: Σταθεροποίησε την κερδοφορία της το 2008

Κερδοφoρία παρουσίασε το 2008 η Interamerican, παρά την έναρξη μιας δύσκολης περιόδου και για την ελληνική ασφαλιστική αγορά, λόγω των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης. Όπως σημειώνεται στο σχετικό δελτίο τύπου, «η Εταιρεία σταθεροποίησε την κερδοφορία της, σημειώνοντας κέρδη 17,5 εκατ. ευρώ προ φόρων. Τα αποτελέσματα αυτά, προσωρινά και σύμφωνα με τα ΔΛΠ, αντικατοπτρίζουν την καλή συνολική απόδοση των ασφαλιστικών εργασιών και ιδιαίτερα του τομέα έγείας, η οποία αντισταθμίζει με το παραπάνω την αρνητική επίδραση των απομειώσεων των μετοχών, ενώ περιλαμβάνουν και τα κέρδη από την πώληση του μεριδίου της Interamerican στη Medicom Systems (Ευρωκλινική Αθηνών, Ευρωκλινική Παίδων)». έπογραμμίζεται, δε, η συνεχής αύξηση των τακτικών (λειτουργικών) κερδών της Interamerican κατά την τελευταία τετραετία (2005 – 2008), «η οποία καταδεικνύει την οικονομική ευεξία της Εταιρείας, ως συνέπεια ενός σταθερού επιχειρησιακού προσανατολισμού προς την κατεύθυνση της ενσωμάτωσης αξίας και της κερδοφορίας», όπως σημειώνεται σχετικά.
Η ασφαλιστική παραγωγή
Τα μεικτά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα της Interamerican ανήλθαν σε 466 εκατ. ευρώ, έναντι 451 εκατ. ευρώ το 2007, αυξημένα κατά 3,3%, συμπεριλαμβανομένων των ασφαλίστρων από επενδυτικά συμβόλαια.
Ειδικότερα, στον κλάδο Ζωής, παρά το δυσμενές περιβάλλον για τα επενδυτικά προϊόντα και τη συνολική μείωση της παραγωγής του συνόλου της αγοράς στον κλάδο, η Εταιρεία αύξησε οριακά τα μεικτά εγγεγραμμένα ασφάλιστρά της, που έφθασαν στα 289,3 εκατ. ευρώ, έναντι 287,4 εκατ. το 2007, με το μερίδιο αγοράς να διαμορφώνεται στο 11,6%.
Στον τομέα έγείας, επιτεύχθηκε το 2008 μια εντυπωσιακή αναστροφή σε κερδοφορία, όπως υπογραμμίζεται χαρακτηριστικά, που οφείλεται στην εφαρμογή της νέας πολιτικής στη διαχείριση και στη βελτίωση των παρεχομένων προϊόντων και υπηρεσιών. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά την κρίσιμη για την αγορά περίοδο του τελευταίου τριμήνου του 2008, η Εταιρεία πέτυχε πολύ σημαντικές πωλήσεις των νέων προγραμμάτων του Συστήματος έγείας Medisystem. Το στόχο τους υπερκάλυψαν και οι Ομαδικές Ασφαλίσεις, που έχουν αναπτύξει πελατολόγιο με περισσότερες από 900 επιχειρήσεις. 
Στις Γενικές Ασφαλίσεις, τα μεικτά ασφάλιστρα έφθασαν τα 167,4 εκατ. ευρώ, έναντι 154 εκατ. το 2007, αυξημένα κατά 8,7% και υπερβαίνοντας αρκετά το μέσο όρο αύξησης της αγοράς (4%). Μαζί με την Οδική και Άμεση Ιατρική Βοήθεια, όπου η Interamerican έχει ιδιόκτητη υποδομή και ηγετική παρουσία, το μερίδιο αγοράς στις Γενικές Ασφαλίσεις φθάνει το 6,2%. 
Οι ποιοτικοί δείκτες
Σχετικά με τους ποιοτικούς δείκτες της Εταιρείας, επισημαίνονται τα ακόλουθα: «Η Interamerican παρουσιάζει υψηλούς ποιοτικούς δείκτες σε σχέση με την αγορά όσον αφορά στη διατηρησιμότητα χαρτοφυλακίου (90,2% –πάνω από τα standards της LIMRA) και ικανοποίηση των πελατών της (άνω του 80%). Η φερεγγυότητά της διατηρείται σταθερά σε επίπεδο πολύ υψηλότερο του απαιτούμενου περιθωρίου. Το 2008, η Εταιρεία κατετάγη και πάλι πρώτη σε φήμη στην ελληνική ασφαλιστική αγορά (Famous Brands – Tradelink Reputation Research), ενώ κατέβαλε αποζημιώσεις που έφθασαν τα 320 εκατ. ευρώ». 
Το επιχειρηματικό σχέδιο 2009 
Παρότι η αστάθεια του οικονομικού περιβάλλοντος δεν επιτρέπει προβλέψεις, η Interamerican, προσαρμοζόμενη στις ιδιαίτερες συνθήκες και με βασικό στόχο τη διατήρηση της κεφαλαιακής ισχύος (235 εκατ. ευρώ ίδια κεφάλαια), θα επιδιώξει και φέτος την κερδοφορία με μέτρα για τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών και υπηρεσιών της, σε συνδυασμό με την καλύτερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού της και τον περαιτέρω εξορθολογισμό των δαπανών. 
Στους τομείς των δραστηριοτήτων της, η Εταιρεία επικεντρώνεται στην προώθηση της αποταμίευσης και της προστασίας του εισοδήματος στον κλάδο Ζωής, στη βελτίωση του προϊοντικού μείγματος στον κλάδο Γενικών Ασφαλειών, με έμφαση στην ανάπτυξη των ασφαλίσεων κατοικίας και επιχειρήσεων, και στην είσοδο σε νέες αγορές, όπως π.χ. είναι η αγορά ασφάλισης αστικής ευθύνης περιβάλλοντος και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ενώ στον τομέα της έγείας προσδοκά τη συνέχιση των εξαιρετικών αποτελεσμάτων από την προώθηση των νέων προγραμμάτων, τα οποία καλύπτουν ολοκληρωμένα –από την πρόληψη μέχρι τη νοσηλεία– τον ασφαλισμένο, με ιδιαίτερα προσιτό κόστος. 
Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων η διοίκηση της Interamerican προχωρά σε διαρθρωτικές επιλογές δομής, λειτουργιών, επενδύσεων και πωλήσεων, με σχεδιασμό προϊόντων που απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες, και με ενίσχυση της πολυκαναλικής διανομής, η οποία στηρίζεται στο εταιρικό δίκτυο Γραφείων Πωλήσεων, στο Πρακτορειακό δίκτυο, στις τραπεζικές συνεργασίες και στις απ’ ευθείας (direct) πωλήσεις.