Ασφάλιση Κινητών Τηλεφώνων: Οι προοπτικές ανάπτυξης στην ελληνική αγορά

327
Της Νικολίνας Πετρέλλη

Τα κινητά τηλέφωνα, μέσα σε μία μόλις δεκαετία, κατέκτησαν τον κόσμο. Στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία διαθέτουν κινητό τηλέφωνο τα δύο τρίτα του πληθυσμού, ενώ στην Κίνα, την Ινδία και τη Ρωσία ο ρυθμός ανάπτυξης του κλάδου εξακολουθεί να είναι ραγδαίος.
Στην ελληνική αγορά, οι τρεις μεγάλοι ανταγωνιστές υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, Vodafone, Tim και Cosmote (η Q-Τelecom που εξαγοράστηκε πρόσφατα από θυγατρική της Tim είναι αρκετά μικρότερου μεγέθους), κατάφεραν, μέσα σε λίγα χρόνια, να εδραιώσουν την παρουσία τους, αποκτώντας ένα πελατολόγιο που ξεπερνά τους 12 εκατομμύρια χρήστες.
Αναμφίβολα, το κινητό τηλέφωνο έχει γίνει, για μικρούς και μεγάλους, ένα αναγκαίο μέσο επικοινωνίας, για πολλούς εργαλείο δουλειάς και για άλλους ακόμη και μέσο ψυγαγωγίας. 
Στην Ελλάδα, είναι πλέον χιλιάδες οι χρήστες που διαθέτουν το κινητό τρίτης γενιάς, το οποίο ενσωματώνει πολλές πρωτοποριακές λειτουργίες (πρόσβαση στο internet, παρακολούθηση τηλεοπτικών προγραμμάτων, παιχνίδια που παίζονται on-line σε πραγματικό χρόνο, βιντεοκλήσεις, κ.λπ.) 
Με αυτά τα δεδομένα θα ήταν λογικό η αγορά ενός κινητού τηλεφώνου να συνοδεύεται από την κάλυψή του με ένα σχετικά μικρό ποσό, προκειμένου να εξασφαλίζεται η αντικατάστασή του, σε περίπτωση ζημιάς, απώλειας ή κλοπής του.
Παρόλα αυτά, στην εγχώρια αγορά οι εταιρίες που παρέχουν υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας δεν έχουν μπει μέχρι στιγμής στη λογική της προώθησης τέτοιων ασφαλιστικών πακέτων, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές (Βρετανία, Ιρλανδία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, κ.λπ.), όπου αντίστοιχα εγχειρήματα έχουν αποδειχτεί κερδοφόρα. Πρόσφατα, μάλιστα, μπήκαν δυναμικά στο “παιχνίδι” κι άλλες αγορές, όπως η Πολωνία και η Κορέα. 
Το δρόμο προς αυτήν την κατεύθυνση αναμένεται να ανοίξει, σύμφωνα με τις 
εκτιμήσεις έμπειρων στελεχών της ασφαλιστικής αγοράς, η ενσωμάτωση στην εγχώρια νομοθεσία της κοινοτικής οδηγίας για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση, καθώς θα δώσει τη δυνατότητα οι παροχείς υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας να πωλούν μέσω των δικτύων τους τέτοια απλά ασφαλιστικά πακέτα χαμηλού κόστους, χωρίς να απαιτείται να έχουν άδεια ασφαλιστικού διαμεσολαβητή με τις συναφείς υποχρεώσεις που θέτει η οδηγία.
Σε αυτή τη βάση, ανοίγεται μία μεγάλη δυνητική αγορά για τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις, όσον αφορά τη σύναψη ομαδικών συμβολαίων. Εκτιμάται, ωστόσο, ότι ελάχιστοι θα είναι οι εγχώριοι “παίκτες” που θα μπορέσουν τελικά να μπουν σε αυτήν την αγορά και θα είναι, κατά πάσα πιθανότητα, όσοι έχουν την τεχνογνωσία από ξένες χώρες όπου έχει δουλέψει το εγχείρημα με επιτυχία (μιας και αντίστοιχη απόπειρα στην ελληνική αγορά κατά το παρελθόν είχε ζημιογόνα αποτελέσματα.)
Oι παροχείς υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, από την άλλη πλευρά, μέσω τέτοιων συμφωνιών, θα έχουν την ευκαιρία του προσπορισμού εσόδων και, ταυτόχρονα, θα δώσουν προστιθέμενη αξία στις υπηρεσίες τους.
Διαβλέποντας τις προοπτικές ανάπτυξης αυτής της αγοράς και στην Ελλάδα, θεωρήσαμε χρήσιμο να παρουσιάσουμε κάποια κύρια χαρακτηριστικά των προγραμμάτων ασφάλισης κινητών που προσφέρονται στη βρετανική κυρίως αγορά, τα σημεία διαφοροποίησής τους, όσον αφορά τις καλύψεις, τις εξαιρέσεις, τα ασφαλισμένα ποσά και το κόστος τους, καθώς και κάποια σημεία-κλειδιά για την επιλογή προγράμματος. Παρουσιάζουμε, ακόμη, το πρόγραμμα ασφάλισης κινητών τηλεφώνων “Cover Me” που προσφέρει η Vodafone UK στους πελάτες της, το οποίο προωθείται με μεγάλη επιτυχία στην αγορά της Βρετανίας.

Περισσότερα στην έντυπη έκδοση της “Α.Α”.

Προηγούμενο άρθροING: Άνοδο 5% σημείωσαν τα ασφάλιστρα Ζωής το 1ο τρίμηνο του 2005
Επόμενο άρθροΣπύρος Λευθεριώτης, Γενικός Διευθυντής Eθνικής Aσφαλιστικής: Πτήση με τα φτερά της Εθνικής Ασφαλιστικής