Γυναίκες και Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση

253

Με το σκεπτικό ότι οι παλιοί τρόποι επιχειρηματικής δραστηριότητας δεν ισχύουν πλέον, η κινητικότητα των εργαζομένων και η ευελιξία βοηθούν τους οργανισμούς να γίνουν πιο παραγωγικοί, ενώ θέματα όπως η ισότητα και η ποικιλομορφία τους βοηθούν να γίνουν πιο περιεκτικοί, ο όμιλος ΑΧΑ εγκαινίασε στον διαδικτυακό του τόπο μία ενότητα υπό τον τίτλο «A new way to work». Από εκεί αντλήσαμε το παρακάτω ενδιαφέρον άρθρο που απαντά στο ερώτημα: «Γιατί χρειαζόμαστε περισσότερες γυναίκες στη διανομή ασφαλιστικών προϊόντων», ενώ αναδεικνύει παράλληλα το πόσο σημαντική είναι η αξιοποίηση των εμπειριών και των ιδεών των εργαζομένων, ειδικά στον τομέα των πωλήσεων.

 

Αντανακλώντας την κοινωνία

Γιατί χρειαζόμαστε περισσότερες γυναίκες στη διανομή ασφαλιστικών προϊόντων

Στις 2 Μαρτίου του 2016, στις 9 το πρωί, η Nathalie Methot- Gantelet έφτασε στην έδρα της AXA στο Παρίσι. Η Ελβετίδα σύμβουλος πωλήσεων μαζί με 23 ακόμα γυναίκες-συναδέλφους της, που εργάζονται στον τομέα διανομής της ΑΧΑ στην Ευρώπη και το Μαρόκο, συμμετείχαν στη [email protected] Day. Ποιος ο στόχος αυτού τού μόνο για γυναίκες workshop; Να ανταλλάξουν ιδέες, να συζητήσουν σχετικά με το “πρόσωπο” αυτής της δραστηριότητας σήμερα και να σκεφτούν λύσεις, έτσι ώστε το δίκτυο Διανομής της AXA να μπορεί να κινηθεί περισσότερο προς την κατεύθυνση της ισότητας των φύλων.

 

Η διανομή εξακολουθεί να είναι αντρική τέχνη

Χαμογελαστή και αποφασισμένη η Nerhot-Gantelet περίμενε με ενθουσιασμό αυτή την ημέρα, αναγνωρίζοντας ότι, «σήμερα, είναι γεγονός ότι η διανομή παραμένει ένα ανδροκρατούμενο επάγγελμα». Αυτή η χαρισματική γυναίκα έχει ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες απόψεις να καταθέσει. Η Ελβετία έχει το χαμηλότερο ποσοστό γυναικών (μόλις 5%) στο δίκτυο διανομής ασφαλιστικών προϊόντων.

«Το να είσαι γυναίκα σε αυτόν τον τομέα είναι σαν να κάνεις πρακτική στην αυτοπεποίθηση. Πρέπει να αγωνιστούμε περισσότερο, για να αποδείξουμε την αξία μας σε ένα αρσενικό περιβάλλον …και κάποιες φορές να γίνουμε και λίγο macho».

Όταν ρωτήθηκε για τους λόγους αυτής της ανισορροπίας, η Nerhot-Gantelet απάντησε λέγοντας ότι, πάνω απ’ όλα, οφειλόταν σε μια πολιτισμικά εκ των προτέρων σχηματισμένη ιδέα. Στη συλλογική φαντασία, ένας πράκτορας ή μεσίτης εξακολουθεί να είναι «ένας άνθρωπος αυστηρός, που φορά πάντα ένα γκρι κοστούμι, και με μεθόδους πωλήσεων που είναι λίγο ντεμοντέ».

Αυτή η ιδέα απέχει από ό,τι πραγματικά συμβαίνει στη συγκεκριμένη δουλειά, στην οποία τα μέλη της ομάδας διανομής έχουν πιο άμεση επαφή με τους πελάτες. Επομένως, είναι αανμενόμενο να είναι σε τέλεια αρμονία με την εικόνα της εταιρείας.

Στην Ασία, το 50% αυτών των θέσεων εργασίας κατέχονται από γυναίκες. Οι διαφορές είναι πολύ ισχυρότερες στην Ευρώπη. Στη Γαλλία, για παράδειγμα, οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν μόνο το 25% του εργατικού δυναμικού στον χώρο της διανομής ασφαλιστικών προϊόντων.

 

Αντανακλώνταςτην κοινωνία των πολιτών

Ο διοργανωτής της [email protected] Day, Thierry Ponsada, Distribution Transformation Manager του Ομίλου ΑΧΑ, δήλωσε: «Όταν έχουμε να καλύψουμε κενές θέσεις στη Διανομή, οι άνθρωποι πιστεύουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των υποψηφίων μας είναι άνδρες, έτσι θελήσαμε να σκεφτούμε τρόπους για να αλλάξουμε την κατάσταση».

Για την AXA, το επιτυχές άνοιγμα των θέσεων εργασίας σε περισσότερη πολυμορφία είναι ζωτικής σημασίας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΑΧΑ, κ. Henri de Castries, συνόψισε την πρόκληση με σαφήνεια: «Μια εταιρεία που απορρίπτει την πολυμορφία πολύ σύντομα πλέον δεν θα μοιάζει στους πελάτες της. Δεν μπορούμε να ισχυριζόμαστε ότι ακούμε αυτούς που μας εμπιστεύονται και, την ίδια στιγμή, να απορρίπτουμε τους μισούς από αυτούς ως πιθανούς υπαλλήλους».

 

Θέσεις εργασίας στις οποίες μπορεί κανείς να αναπτυχτεί

Είναι δύσκολο να κατανοήσουμε γιατί οι γυναίκες αποφεύγουν τον τομέα των Πωλήσεων και της Διανομής ασφαλιστικών προϊόντων, όταν βλέπεις τον ενθουσιασμό με τον οποίο η Nathalie Methot- Gantelet συζητά για τη δουλειά της.

«Αυτές είναι θέσεις εργασίας που ταιριάζουν πολύ στις γυναίκες, και μπορούν κάλλιστα να πετύχουν σε αυτές». Η Nerhot-Gantelet είναι ζωντανό παράδειγμα αυτής της επιτυχίας, αφού για 25 χρόνια κατατάσσεται σταθερά μεταξύ των καλύτερων συμβούλων πωλήσεων της ΑΧΑ στην Ελβετία.

Η ικανοποίησή της δεν είναι μόνο για τις επιδόσεις. Για τη Nerhot-Gantelet, οι γυναίκες μπορούν επίσης να αναπτυχθούν συνδυάζοντας την επαγγελματική με την οικογενειακή ζωή: «Για παράδειγμα, επιλέγουμε το δικό μας χρονοδιάγραμμα. Προφανώς, θα πρέπει να είμαστε πολύ καλά οργανωμένες, αλλά η δουλειά μας προσφέρει μια ελευθερία που είναι σχεδόν ασυναγώνιστη. Πιστεύω ότι η βιομηχανία μας είναι αρκετά συμβατή με μια πολυάσχολη προσωπική ζωή».
Γιατί, λοιπόν, αυτή η γενική άρνηση;

Σύμφωνα με τη Nathalie, «υπάρχει η πεποίθηση που αναφέραμε νωρίτερα. Αλλά πιστεύω, επίσης, ότι η δουλειά μας είναι ακόμη ελάχιστα γνωστή. Η ασάφεια που την περιβάλλει συμβάλλει στην έλλειψη ελκυστικότητας». Είναι αλήθεια ότι ο χώρος της διανομής ασφαλιστικών προϊόντων είναι ένα αχανές σύμπαν, με ρόλους τόσο διαφορετικούς: Δ/ντής Ανάπτυξης Εργασιών, Σύμβουλος του Πελάτη, επικεφαλής στατιστικών μελετών, Πράκτορας, Project Manager, Υπεύθυνος Πωλήσεων, Επικεφαλής Εταιρικών Σχέσεων, και ο κατάλογος συνεχίζεται. Από την ανάλυση των αναγκών των πελατών στην πώληση τραπεζικών και ασφαλιστικών προϊόντων, το φάσμα των θέσεων εργασίας στον χώρο της διανομής είναι ιδιαίτερα μεγάλος.

Είναι σοκαριστικό να πιστέψει κανείς ότι μέσα σε όλες αυτές τις ευκαιρίες, υπάρχει χώρος μόνο για τους άνδρες.

 

Καλύτερη η διεύθυνση των γυναικών

Με ομάδες όπου θα είναι πιο ισόρροπη η εκπροσώπηση των φύλων, η AXA θα αντικατοπτρίζει καλύτερα την κοινωνία και θα μπορούσε, επίσης, να ανταποκριθεί καλύτερα στις νέες ανάγκες.

Το θέμα αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε έναν κόσμο όπου οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να αγοράσουν απευθείας ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά προϊόντα για τον εαυτό τους ή για τις οικογένειές τους. Επομένως, είναι ζωτικής σημασίας οι ομάδες πωλήσεων και διανομής να τις κατανοούν και να γνωρίζουν πώς να τους μιλήσουν.

Για τη Nathalie, το να είσαι γυναίκα σε αυτό το πλαίσιο είναι ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα, «καθώς οι γυναίκες βάζουμε εύκολα τον εαυτό μας στη θέση των γυναικών πελατών μας και εντοπίζουμε ό,τι μπορεί να χρειαστούν. Αλλά, πάνω απ’ όλα, θα αφιερώσουμε τον χρόνο που χρειάζεται για να βρούμε τους καλύτερους τρόπους, για να τις συνοδεύσουμε και να τις συμβουλεύσουμε ατομικά».

Με γυναίκες που ξέρουν πώς να μιλήσουν σε γυναίκες, η εξίσωση είναι ελκυστική. Αλλά δεν ισχύει το ίδιο με την τμηματοποίηση των πωλήσεων. «Η ιδέα δεν είναι να εξασφαλίσουμε τις γυναίκες πελάτες μας για τη γυναικεία ομάδα μας, ούτε τους άνδρες πελάτες μας για τους άνδρες», δήλωσε ο Thierry Ponsada, ωστόσο, «θέλουμε οι άνδρες να αναπτύξουν τις ικανότητές τους για να αντιμετωπίσουν καλύτερα μια γυναικεία πελατεία. Η επιτυχία θα προέλθει από την πολυμορφία και από την κοινή δράση ανδρών και γυναικών».

Γι’ αυτό τον λόγο η ΑΧΑ έχει δημιουργήσει νέα εργαλεία. Σε τοπικό επίπεδο, για παράδειγμα, η ΑΧΑ Γαλλίας έχει αναπτύξει το L, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης της ομάδας πωλήσεων, με νέο εξοπλισμό και επιχειρηματικές συναντήσεις που ξεκίνησαν την Ημέρα της Γυναίκας. Στόχος του προγράμματος είναι να αντιμετωπίσει το γυναικείο κοινό με διαφορετικό τρόπο, αναγνωρίζοντας καλύτερα τις προκλήσεις και παρέχοντας εξατομικευμένες λύσεις.

 

Ένας χρόνος δέσμευσης

Πολλές ιδέες προέκυψαν κατά τη διάρκεια του workshop, όπως η έγκαιρη καθοδήγηση και παροχή συμβουλών, η διευκόλυνση της τηλεργασίας, η ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων, η ευέλικτη και ψηφιακή εκπαίδευση, οι εικονικές τάξεις διδασκαλίας και το e-learning, η αύξηση του ποσοστού των προσλήψεων γυναικών και οι ομιλίες από τις γυναίκες που έχουν διαπρέψει στη διανομή ασφαλιστικών προϊόντων. «Εμείς συλλέγουμε τώρα όλο το υλικό που παράγεται και θα προτείνουμε τοπικά σχέδια δράσης σε κάθε χώρα», κατέληξε ο Thierry.

Η Natalie Nerhot- Gantelet επέστρεψε στη Γενεύη ικανοποιημένη με τις συζητήσεις και τις συναντήσεις και αισιόδοξη για το μέλλον. «Ανυπομονώ να δω τι συγκεκριμένα μέτρα θα προκύψουν από αυτό το εργαστήριο. Βλέπω στην πρόσληψη γυναικών μια μοναδική ευκαιρία για να μπορέσουν οι νοοτροπίες να αλλάξουν».

Όσον αφορά τον Thierry Ponsada τονίζει: «Εμείς δεν θέλουμε αυτή να είναι μια θεωρητική εκδήλωση που θα ανανεώνεται μία ή δύο φορές τον χρόνο. Αντίθετα, θέλουμε να εργαζόμαστε συνεχώς σε αυτά τα θέματα, αντλώντας τακτικά από τις εμπειρίες και τις συγκεκριμένες ιδέες των εργαζομένων. Δεν αποτελεί μυστήριο: όλα τα επιτυχημένα σχέδια αλλαγής, ιδιαίτερα στις πωλήσεις, προέρχονται από φωνές εντός του πεδίου δράσης».

Στη φωτ. η Nathalie Nerhot Gantelet (όρθια στα αριστερά) κατά τη διάρκεια του [email protected] workshop.

Προηγούμενο άρθροΔιαμεσολαβητής Ασφαλίσεων: Θα υπάρχει ή δεν θα υπάρχει;
Επόμενο άρθροFT: Πειραιώς και Attica ελέγχονται από την ΕΚΤ για την ανακεφαλαιοποίηση