Εθνική Ασφαλιστική: εκ των έσω…

199
Ανακοίνωση της “Ριζοσπαστικής Πρωτοβουλίας” Συλλόγου Υπαλλήλων

Η Εταιρεία πρέπει να τρέξει

Στις 18 Οκτωβρίου μας κοινοποιήθηκε ανακοίνωση της «Ριζοσπαστικής Πρωτοβουλίας» (μίας από τις παρατάξεις του Συλλόγου Υπαλλήλων της Εθνικής Ασφαλιστικής), με την υπόδειξη, εφόσον ενδιαφέρει, να δημοσιευτεί. 
Αν και δεν συνηθίζουμε και δεν επιθυμούμε να φιλοξενούμε κείμενα συνδικαλιστικών παρατάξεων, κρίνουμε ότι και αυτός ο κανόνας πρέπει να έχει εξαίρεση. Εξαίρεση που προκύπτει όταν λέγονται και σωστά πράγματα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι συμμεριζόμαστε το δικαίωμα των συνδικαλιστικών παρατάξεων να συμμετέχουν στη χάραξη της στρατηγικής ανάπτυξης και ίσως διαχείρισης των φορέων.
Η «Ριζοσπαστική Πρωτοβουλία» επισημαίνει, λοιπόν, τα εξής:

«Στην κρίση δεν λειτουργείς αμυντικά. Πολλοί το λένε, λίγοι το εννοούν και το εφαρμόζουν.
Η Διοίκηση της Εταιρείας μας προχωράει δειλά, φοβισμένα, αμυντικά.
Η λογική του “business as usual”, όμως, θα οδηγήσει σε στασιμότητα, σε τέλμα και τελικά σε υποβάθμιση της Εθνικής.
Σε μια τέτοια περίοδο, η παράταξή μας πιστεύει ότι θα πρέπει να βάλεις σαν προτεραιότητα δυο πράγματα:
Ανεβάζεις το επίπεδο της εξυπηρέτησης του πελάτη-ασφαλισμένου και προσπαθείς, παράλληλα, να έχεις την αναγκαία ρευστότητα, που θα σου επιτρέπει την κατάλληλη στιγμή να κάνεις τις μακροχρόνιες εκείνες επενδύσεις που θα σου διασφαλίσουν το μέλλον της επιχείρησης.
Στο μεταξύ οργανώνεις τις δυνάμεις σου, καλλιεργείς και ενισχύεις την πίστη των εργαζόμενων και των δικτύων πωλήσεων στην επιχείρηση, διασφαλίζεις ένα εκτεταμένο δίκτυο πώλησης και προώθησης των προϊόντων σου, απλουστεύεις τις γραφειοκρατικές διαδικασίες.
Έτσι, δεν περιμένεις απλά να περάσει η κρίση, αλλά δίνεις την ώθηση εκείνη που χρειάζεται η επιχείρηση για να παραμείνει στον αφρό και να μη βουλιάξει στα απόνερα του χρηματοοικονομικού ναυαγίου, που παρασέρνει στο βυθό του επιχειρήσεις που φαινόντουσαν υγιείς.
Ουτοπία;
Όχι, αρκεί να το πιστέψουμε.
Αρκεί να σταματήσει τώρα η φημολογία για πώληση, για συρρίκνωση, για εγκατάλειψη της Εταιρείας.
Η ΕΤΕ έχει επενδύσει αρκετά κεφάλαια στην Εταιρεία μας. Δεν πρέπει να τα αφήσει να χαθούν στο όνομα μιας πώλησης που θα της αποφέρει υποπολλαπλάσια των όσων έχει επενδύσει.
Όμως, ένας δαίμονας πλανιέται πάνω από την Εθνική Ασφαλιστική.
Ο δαίμονας του εργασιακού κόστους.
Εκεί υπάρχει ένας μεγάλος μύθος. Ότι το εργασιακό κόστος είναι κυρίως υπεύθυνο για το συνολικό κόστος της επιχείρησης.
Μεγαλύτερος μύθος δεν υπάρχει.
Το 2009, το κόστος μισθοδοσίας, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Εταιρείας μας, απορρόφησε λιγότερο από το 7% του συνόλου της παραγωγής. Μέσα σε αυτό υπολογίζονται και οι υπερωρίες, που το 2009 έφτασαν το 1.300.000 ευρώ.
Την ίδια στιγμή, τα ληξιπρόθεσμα  ασφάλιστρα (ασφάλιστρα άνω των 90 ημερών) ξεπερνούν το 11% της συνολικής παραγωγής. Φανταστείτε ότι αν η είσπραξη των ασφαλίστρων γινόταν μέσα σε ένα δίμηνο από την ημερομηνία έκδοσης του συμβολαίου, το κέρδος μόνο από τους τόκους που θα εισέπραττε η Εταιρεία μας θα μπορούσε να καλύψει τη συνολική μισθοδοσία 180 υπαλλήλων! 180 υπαλλήλων που θα κάλυπταν τα τεράστια κενά που υπάρχουν σήμερα στη στελέχωση της Εταιρείας μας.
Παράλληλα, οι λανθασμένες επιχειρηματικές αποφάσεις που, όμως, όταν παίρνονταν από τους διοικούντες εμφανίζονταν πανηγυρικά σαν επιτυχίες, έβαλαν μέσα την Εταιρεία κατά μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ με τα εγγυημένης απόδοσης unit linked.
Οι προσωπικές πολιτικές στα δίκτυα πωλήσεων, χωρίς ενιαίους κανόνες και αρχές, μας έφερε σήμερα στο να έχουμε μη σωστά ελεγχόμενο δίκτυο συνεργατών, με αρνητικά αποτελέσματα για την Εταιρεία.
Τι λέτε, λοιπόν; Δαιμονοποιείται ή όχι το εργασιακό κόστος;
 
Τούτη την περίοδο η Εταιρεία οφείλει και πρέπει να αναδείξει επιθετικά χαρακτηριστικά, προσανατολισμένα στον πελάτη. Έτσι εκτιμούμε ότι θα μεγιστοποιηθεί το όφελος από την εταιρική ταυτότητα και το brand name της Εθνικής Ασφαλιστικής θα παγιωθεί στη συνείδηση του κόσμου σαν συνώνυμο με την λέξη ασφάλεια. Κάτι αντίστοιχο, δηλαδή, με αυτό που είχε πετύχει η Interamerican στον κλάδο ζωής τη δεκαετία του ’80.
 
Τα ασφαλιστικά προϊόντα που θα αποτελούν το προτεινόμενο από εμάς καλάθι αγορών του ασφαλισμένου πρέπει να είναι προσιτά, με απλούς και ξεκάθαρους όρους, και τόσο ελκυστικά, που και να δίνουν τη δυνατότητα στον πολίτη του μέσου εισοδήματος να τα αποκτήσει αλλά και να του εξασφαλίζουν τη σιγουριά ότι στη διάρκεια αλλά και στη λήξη τους η Εταιρεία μας θα είναι δίπλα του με ανεβασμένη τη μετά την πώληση ικανοποίηση των πελατών.
Όλοι μας, με πρώτη τη Διοίκηση, θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι δεν μπορούμε να λειτουργούμε σαν να μην έχει αλλάξει τίποτε γύρω μας.
Η Διοίκηση οφείλει να τοποθετήσει επικεφαλής στη Διεύθυνση Πωλήσεων.
Τα δίκτυα πωλήσεων θα πρέπει να είναι συνεπή απέναντι στην Εταιρεία μας. Πρέπει να μπει ένα τέλος σε επιμέρους συμφωνίες, που στην ουσία επιβραβεύουν τον μπαταχτσή συνεργάτη.
Το λειτουργικό κόστος που απορροφούν τα δίκτυα πωλήσεων επιτέλους θα πρέπει να ελεγχθεί.
Οι εργαζόμενοι δεν θα πρέπει να περιμένουμε τον πελάτη να έρθει και να ασφαλιστεί σε εμάς, απλά «γιατί είμαστε η Εθνική».
Ο πελάτης, που η ασφάλιση γι’ αυτόν είναι πια μια πολυτέλεια και όχι ανάγκη.
Η ανάγκη του είναι η καθημερινή επιβίωση. Και αυτό θα εντείνεται τους επόμενους μήνες.
Θα πρέπει να τον πείσουμε ότι κάθε ευρώ του δεν πάει χαμένο. Ότι του δίνουμε προστιθέμενη αξία στο ασφαλιστικό προϊόν που του πουλάμε.
Ότι τον αντιμετωπίζουμε με το χαμόγελο και όχι σαν παρείσακτο, που ήρθε να χαλάσει την ησυχία μας.
Που θα πρέπει να τον σεβόμαστε για την επιλογή του να μας εμπιστευτεί την ασφάλισή του.
Έχουμε πάνω από 1.000.000 ασφαλισμένους. Αυτό είναι το μεγάλο πλεονέκτημά μας.
Τους ευχαριστούμε για την επιλογή της Εταιρείας μας.
Για μας είναι πρώτα ο πελάτης.
Ο πελάτης που έπρεπε να πληρώσει περισσότερα αν ήθελε να ασφαλιστεί απ’ ευθείας σε εμάς και δεν ήθελε διαμεσολαβούντα!!!
Η στόχευση στον πελάτη μπορεί να γίνει με την επαναλειτουργία Διοικητικών Υποκαταστημάτων της Εταιρείας μας. Αποδείχτηκε ότι το κλείσιμό τους έβλαψε σημαντικά την παραγωγή και αύξησε τα ανείσπρακτα αλλά, πάνω απ’ όλα, έβλαψε το κύρος της Εταιρείας μας.
Η απ’ ευθείας ασφάλιση του πελάτη πρέπει να γίνει στόχος πρώτης προτεραιότητας. 
Ο πελάτης πρέπει να έχει συμφέρουσες εναλλακτικές λύσεις, αν θέλει να ασφαλιστεί απ’ ευθείας σε εμάς.
Μια σύγχρονη εφαρμογή στο internet, που θα του δίνει τη δυνατότητα να τιμολογήσει ο ίδιος τις καλύψεις που θέλει σε όλους τους τιμολογημένους κλάδους, να αγοράσει το προϊόν που θέλει και, τέλος, να πληρώσει είτε με την πιστωτική του κάρτα είτε μέσω web banking, είναι επιτακτική ανάγκη να σχεδιαστεί και να εφαρμοστεί άμεσα. Στην περίπτωση αυτή μάλιστα, λόγω μειωμένου κόστους πρόσκτησης, θα πρέπει να υπάρχει και έκπτωση στον πελάτη κατά την αγορά του ασφαλιστικού προϊόντος. 
Αλλά και η προσωπική επαφή με την Εταιρεία μας θα πρέπει να επανασχεδιαστεί και να γίνει πιο φιλική για τον καταναλωτή.
Το κομμάτι των παραπόνων θα πρέπει άμεσα να αναβαθμιστεί και να στελεχωθεί με το απαραίτητο προσωπικό μόνιμης απασχόλησης.
Δεν είναι κλισέ ότι ο καλύτερος διαφημιστής είναι πάντα ο ικανοποιημένος πελάτης.
 
Οι εκατοντάδες ώρες που ξοδεύονται σε συσκέψεις, παρασυσκέψεις και λοιπές κοινωνικές εκδηλώσεις to know as better των στελεχών μας, δεν παράγουν κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Η Εταιρεία μας, όμως, πρέπει να τρέξει.
Να τρέξει για να προλάβει το μέλλον.
Το μέλλον της Εταιρείας.
Το μέλλον των εργαζόμενων και των οικογενειών τους.
                              
Συναδελφικά
                                           
Η Σ.Ε.               

 

Προηγούμενο άρθροΑτλαντική Ένωση: Κερδοφορία κατά το α’ 6μηνο του 2010
Επόμενο άρθροJoe Jordan, Senior Vice President της Metlife: Aν όλοι σκέφτονταν λογικά θα ήταν και σωστά ασφαλισμένοι