Το αεροσκάφος της Germanwings και οι ασφαλιστικές επιπτώσεις

227

142 επιβάτες και 6 μέλη του πληρώματος χάθηκαν από τη συντριβή στις γαλλικές Άλπεις, στις 24 Μαρτίου, της πτήσης A320 της Germanwings, η οποία είχε ξεκινήσει από τη Βαρκελώνη με προορισμό το Ντίσελντορφ.

Το αεροσκάφος ήταν ένα Airbus A320 καταχωρημένο ως D-AIPX, που δρομολογήθηκε για πρώτη φορά το 1990 και η αξία του εκτιμάται σε US $ 6.500.000. Σύμφωνα με την ΑΟΝ, με εξαίρεση το τελευταίο περιστατικό, έχουν καταγραφεί συνολικά 15 συνολικές απώλειες (TLO*)και έξι constructive συνολικές απώλειες (CTLs**) που αφορούν τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκαφών, με συνολικά 586 θανάτους επιβατών. Τέσσερις από τις συνολικές απώλειες και δύο CTLs, ήταν μη-επιχειρησιακά συμβάντα, καθώς τα αεροσκάφη καταστράφηκαν ως αποτέλεσμα επεισοδίων στο έδαφος.

Η Allianz είναι ο leader της κάλυψης του αεροσκάφους που συνετρίβη, στην οποία συμμετέχουν, σύμφωνα με πηγές, και ασφαλιστές του Λονδίνου και της διεθνούς ασφαλιστικής αγοράς.

Πηγές αναφέρουν ότι οι με έδρα το Λονδίνο μεσίτες Jardine Lloyd Thompson Group PLC και Willis Group Holdings p.l.c. έχουν αναλάβει το ασφαλιστικό πρόγραμμα της Germanwings, ενώ η Lufthansa, μητρική της Germanwings, συνεργάζεται επίσης με την Albatros Ασφαλιστικές Υπηρεσίες GmbH.
Ως leader η Allianz έχει υποστεί τα τελευταία πέντε χρόνια 12 συνολικές απώλειες, με ένα σύνολο 971 θανάτων επιβατών, συμπεριλαμβανομένων των απωλειών του Malaysia Airlines το 2014. Αυτές οι απώλειες ξεπέρασαν τα $ 1.230.000.000  για την αγορά ασφάλισης αερομεταφορών (χωρίς να περιλαμβάνεται σε αυτό το ποσό το κόστος από την τελευταία απώλεια).

Σύμφωνα με την ΑΟΝ, η απώλεια όσον αφορά το σώμα του αεροσκάφους, κόστους $6,5 εκατ., είναι πιθανό να έχει μικρό αντίκτυπο στην αγορά. Ωστόσο, με 142 επιβάτες επί του αεροσκάφους, το σύνολο των αποζημιώσεων για ευθύνες που θα κληθούν να πληρώσουν οι ασφαλίστριες εταιρείες πιθανό να είναι ιδιαίτερα υψηλό. Φυσικά, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που θα επηρεάσουν το ύψος της ζημίας και, ως εκ τούτου, θα χρειαστεί χρόνος πριν καθοριστεί το ύψος της ευθύνης. Στο συγκεκριμένο συμβάν εμπλέκονται παρόμοιες κατηγορίες αγορών με εκείνες της Malaysia Airlines, η οποία είχε τις δύο μεγαλύτερες απώλειες το 2014. Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τις προοπτικές τους και το πώς θα προσεγγίσουν τους κινδύνους για το υπόλοιπο του έτους. Θα υπάρχουν βέβαια και αγορές που θα επηρεαστούν λιγότερο ή καθόλου από αυτό το περιστατικό. Αυτές θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν τυχόν αυξήσεις ασφαλίστρων, που για άλλη μια φορά θα κάνει την όποια ώθηση για σκλήρυνση της αγοράς δύσκολη.


 *Ασφαλιστήριο συμβόλαιο που πληρώνει αποζημίωση μόνο αν το σκάφος ή το φορτίο καταστράφηκε ολοσχερώς. Από τότε που εμφανίστηκε ο όρος συνολική απώλεια μόνο, τα ασφαλιστήρια TLOείναι συνήθως φθηνότερα από ό, τι τα κανονικά.

 **Στον ασφαλιστικό τομέα, δεν αποτελεί «πραγματική ολική απώλεια», αλλά μια κατάσταση στην οποία (1) η συνολική πραγματική ζημία φαίνεται αναπόφευκτη (όπως στην περίπτωση των ευπαθών εμπορευμάτων), ή (2) μια μερική απώλεια έχει συμβεί σε τέτοιο βαθμό, που το κόστος για την αποκατάσταση υπερβαίνει την ασφαλιζόμενη αξία του. Στις περιπτώσεις CTL, ο ασφαλισμένος μπορεί (εφόσον οι όροι της άδειας ασφαλιστηρίου συμβολαίου το επιτρέπουν) να εγκαταλείψει το σκάφος στη συγκεκριμένη περίπτωση, δίνοντας μια «ανακοίνωση της εγκατάλειψης» στον ασφαλιστή, ο οποίος στη συνέχεια αναλαμβάνει όλα τα δικαιώματα στην ιδιοκτησία.

Προηγούμενο άρθροΑνακοινώθηκαν οι αλλαγές στη Διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας
Επόμενο άρθροH Allianz υιοθετεί τις Data Quality και Customer Analytics λύσεις της SAS