Η τρίτη κατά σειρά έρευνα που διεξήγαγε η Opinion για λογαριασμό της «Α.Α.» συνέπεσε με τις δυσάρεστες εξελίξεις για τον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μετά την ανάκληση των αδειών λειτουργίας 5 ασφαλιστικών εταιρειών. Τις ίδιες ακριβώς ημέρες, δηλαδή, οι καταναλωτές βομβαρδίζονταν με πλήθος αρνητικών ειδήσεων για τον κλάδο.
l Κατοχή Ασφαλιστικών Προγραμμάτων & Συνεργασία με συγκεκριμένες ασφαλιστικές Εταιρείες
l Γνώση Ασφαλιστικών Εταιρειών
l Στάσεις και συνήθειες γύρω από την Ασφαλιστική Αγορά
l Κριτήρια επιλογής και εικόνα των Ασφαλιστικών Εταιρειών.
«Και πάλι καλά…» ήταν η πρώτη μας αντίδραση στην ανάγνωση των ευρημάτων της έρευνας, τα οποία θα παρουσιαστούν στο παρόν και στο επόμενο τεύχος της «Α.Α.». Χαμηλή διείσδυση ασφαλιστικών προγραμμάτων στο σύνολο του πληθυσμού, πρωταγωνιστής ο κλάδος αυτοκινήτου, πολλές δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης στους επιμέρους
κλάδους ασφάλισης, έκφραση δυσαρέσκειας-δυσπιστίας για τις ασφαλιστικές εταιρείες είναι, με τίτλους, κάποια από τα ευρήματα της έρευνας που παρουσιάζουμε σε αυτό το τεύχος.
Θα ακολουθήσει το δεύτερο μέρος της έρευνας (τεύχος Δεκεμβρίου) με ακόμα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία που αφορούν, ενδεικτικά:
l ποιον θεωρούν υπεύθυνο οι καταναλωτές όταν κλείνει μια ασφαλιστική εταιρεία;
l πώς βλέπουν γενικά τη λειτουργία των ασφαλιστικών εταιρειών;
l με ποια κριτήρια επιλέγουν ασφαλιστική εταιρεία;
l ποια ασφαλιστική εταιρεία θεωρούν πιο αξιόπιστη; l πόσο ικανοποιημένοι είναι από την εταιρεία τους και πόσο πιθανή είναι η συνέχιση της συνεργασίας τους μαζί της;
Δεδομένου ότι όσοι ασχολούμαστε με τον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης, βιώνουμε καθημερινά τη δύσκολη περίοδο που διάγει ο κλάδος εδώ και χρόνια μαζί με την απαξίωση μέρους της κοινωνίας μας, τα όσα υποστηρίζουν οι ερωτώμενοι καταναλωτές δεν ξενίζουν. Ωστόσο, τέτοιου είδους έρευνες είναι απαραίτητες, καθώς τεκμηριώνουν μια πραγματικότητα που όλοι γνωρίζουμε ή υποψιαζόμαστε αλλά επιμένουμε πως αφορά τους άλλους, τους “κακούς”, και όχι εμάς. Μας αφορά όμως όλους.
Υπό αυτή την έννοια, είναι ιδιαίτερα ανησυχητικός για το μέλλον του κλάδου ο εφησυχασμός ορισμένων, οι οποίοι αρέσκονται στο να προτάσσουν μόνο την έλλειψη ασφαλιστικής συνείδησης και φορολογικών κινήτρων ως κύριους υπαίτιους της ελλιπούς ανάπτυξης της ιδιωτικής ασφάλισης στον τόπο μας. Ουσιαστική προσπάθεια αλλαγής και ανάπτυξης, έστω και χωρίς την κρατική χείρα βοηθείας, δεν παρατηρείται, τη στιγμή που είναι μακράν ευκολότερος ο “κανιβαλισμός” του χαρτοφυλακίου των ανταγωνιστών.
Η παρουσάση του πρώτου μέρους των ευρημάτων της έρευνας με τους πίνακες τα διαγράμματα καθώς και κάποια συμπεράσματα, δημοσιεύονται στην έντυπη έκδοση της “Α.Α.” τεύχος Νοεμβρίου
* Η ΟPINION Marketing Research είναι μέλος της ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research) και του ΣΕΔΕΑ (Σύλλογος Εταιρειών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς) και συνεπώς δεσμεύεται από τον Κώδικα Δεοντολογίας τους.



