Τα ζητούμενα του κοινού:
- Απλούστερη και ουσιαστική ενημέρωση
για τα προγράμματα - Ειλικρίνεια και άψογη εξυπηρέτηση
Στις 22 Οκτωβρίου, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ζωής, κ. Σωτήρης Ταγκόπουλος, παρουσίασε (στην αίθουσα της ΕΑΕΕ), τα ευρήματα της έρευνας για τον Κλάδο Ζωής, μέρος των οποίων παραθέτουμε.
Στο περιθώριο της παρουσίασης θέλουμε να σημειώσουμε ότι, εκτός από τη Γενική Δ/ντρια της ΕΑΕΕ, κα Μαργαρίτα Αντωνάκη, και τον κ. Πάνο Δημητρίου, Πρόεδρο της Επιτροπής έγείας, ουδέν άλλο μέλος του πολυπληθούς Δ.Σ. παρέστη, καθώς επίσης δεν ευρέθησαν και εκπρόσωποι των διαμεσολαβούντων.
Γνώμη μας είναι ότι τα πορίσματα της έρευνας και κάθε τι άλλο παρόμοιο θα πρέπει η ΕΑΕΕ να τα προωθεί για παρουσίαση και προς την περιφέρεια.
Το συμπέρασμα είναι ξεκάθαρο: υπάρχει ζήτηση αλλά και τεράστια ανάγκη πλατύτερης, ουσιαστικής και συνεχούς ενημέρωσης του κοινού.
Δημήτρης Ρουχωτάς
Ταυτότητα Έρευνας*
Μεθοδολογία: 600 Προσωπικές Συνεντεύξεις σε Σπίτια, Περιοχή: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Μεγάλες Αστικές, Ηλικία: 25 ως 60 ετών, Φύλο: ¶ντρες και γυναίκες. Για να υπάρχει ικανό δείγμα για ανάλυση ανάμεσα στους κατόχους ασφαλιστικών προγραμμάτων, πραγματοποιήθηκαν 193 επιπλέον συνεντεύξεις. Η έρευνα διεξήχθη από 18.1.2007 έως 9.2.2007.
Σκοπός της έρευνας:
– Η διερεύνηση της διείσδυσης του κλάδου ασφαλίσεων ζωής & υγείας.
– Η διερεύνηση των στάσεων του κοινού στην ιδιωτική ασφάλιση.
– Η καταγραφή του βαθμού γνώσης του κοινού για τον κλάδο ασφαλίσεων ζωής & υγείας.
– Η διερεύνηση της εικόνας των ασφαλιστικών εταιριών και των προγραμμάτων του κλάδου ασφαλίσεων ζωής & υγείας.
– Ο εντοπισμός και η αξιολόγηση από το κοινό των καναλιών διαμεσολάβησης.
Προφίλ κατόχων
Οι κάτοχοι ασφαλιστικών προγραμμάτων:
– Είναι κυρίως άνδρες (56%)
– Είναι κυρίως μεγαλύτερης ηλικίας (45% πάνω από 45 ετών)
– Είναι κυρίως παντρεμένοι (76%)
– Είναι κυρίως απόφοιτοι ανώτερης εκπαίδευσης (45%)
– Είναι κυρίως στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη
– Ανήκουν κυρίως σε υψηλότερες κοινωνικό-οικονομικές τάξεις.
Στάση απέναντι στα ασφαλιστικά προγράμματα – Διείσδυση ασφαλιστικών προγραμμάτων
– Η αγορά των ασφαλειών ζωής και υγείας παραμένει μικρή με μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, καθώς μόνο το 26% έχει τουλάχιστον ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα στη κατοχή του.
– Συνταξιοδοτικό Πρόγραμμα και έγείας κατέχει το 16,6% των ερωτώμενων.
– Πρόγραμμα ασφάλειας ζωής έχει το 11%, ενώ πρόγραμμα ασφάλειας ανικανότητας έχει το 8,3%.
– Η ικανοποίηση των κατόχων από το πρόγραμμά τους είναι αρκετά υψηλή.
– Οι κάτοχοι ασφαλιστικών προγραμμάτων εμφανίζουν μικρή πρόθεση ακύρωσης των προγραμμάτων τους.
– Ποσοστό 5%-10% των κατόχων επιθυμεί να αναβαθμίσει το πρόγραμμά του (εκτίμηση: 95.000 νοικοκυριά).
– Ποσοστό 4%-8% των μη κατόχων επιθυμεί να ασφαλιστεί στο εγγύς μέλλον (εκτίμηση: 220.000 νοικοκυριά).
Ασφαλιστικός Σύμβουλος
– Οι κάτοχοι έχουν θετική αντίληψη για τους ασφαλιστικούς συμβούλους που τους εξυπηρετούν.
– Τόσο οι κάτοχοι όσο και οι μη κάτοχοι συμφωνούν ότι ένας ασφαλιστικός σύμβουλος πρέπει να στηρίζεται από την εταιρία του.
– Οι κάτοχοι θεωρούν σημαντικό να μπορεί να εξυπηρετεί άμεσα τον πελάτη του, να μπορεί να συστήνει τα κατάλληλα προγράμματα και να γνωρίζει σε βάθος το αντικείμενό του.
– Για τους μη κατόχους σημαντικό είναι ο ασφαλιστικός σύμβουλος να μπορεί να εξηγεί με απλό και άμεσο τρόπο τις καλύψεις.
Στάσεις απέναντι στον ασφαλιστικό κλάδο Ζωής και Υγείας
– Το πλήθος των ατόμων που ασφαλίζεται με ασφαλιστικό πρόγραμμα ζωής και υγείας θα αυξάνει συνεχώς στο μέλλον.
– Τα συνταξιοδοτικά προγράμματα των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιριών αποτελούν τη βασική εναλλακτική λύση στο ασφαλιστικό πρόβλημα.
– Η ιδιωτική ασφάλιση είναι καλύτερος διαχειριστής χρημάτων από το κράτος (Οι κάτοχοι θεωρούν ότι οι ιδιωτικές εταιρίες μπορούν να διαχειριστούν καλύτερα τα χρήματα του ασφαλισμένου (51%), ενώ και το ποσοστό των μη κατόχων είναι σημαντικό (34%).
– Οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι εξυπηρετούν σωστά τους πελάτες τους.
Διαδικασία επιλογής ασφαλιστικής εταιρίας
– Οι κάτοχοι ασφαλιστικών προγραμμάτων επιλέγουν την ασφαλιστική εταιρία τους από την αξιοπιστία της και από το καλό επίπεδο εξυπηρέτησης. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να δίνει τις αποζημιώσεις που έχουν συμφωνηθεί, να είναι μεγάλη εταιρία, οι ασφαλιστές της να γνωρίζουν καλά το αντικείμενο εργασίας τους και τέλος η συμπεριφορά της να είναι σταθερή σε όλα τα στάδια της συνεργασίας τους.
– Οι μη κάτοχοι θεωρούν πολύ σημαντικό η εταιρία να δίνει τις αποζημιώσεις που έχουν συμφωνηθεί. Επιπλέον, επιθυμούν να είναι αξιόπιστη, οι ασφαλιστές της να γνωρίζουν καλά το αντικείμενο εργασίας τους και να έχει πολύ καλό επίπεδο εξυπηρέτησης.
– Τόσο οι κάτοχοι όσο και οι μη κάτοχοι ιεραρχούν την αξιοπιστία της εταιρίας ως το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό για την επιλογή εταιρίας.
Πού θα απευθύνονταν αν αποφάσιζαν τώρα να αγοράσουν ασφαλιστικό πρόγραμμα;
Κάτοχοι: 79% των κατόχων θα απευθύνονταν σε Ασφαλιστή (σύμβουλο, πράκτορα, μεσίτη ασφαλειών), 27% σε ασφαλιστική εταιρία, 6% σε τράπεζα, 4% στο ίντερνετ, κ.ο.κ.
Μη κάτοχοι: 49% σε Ασφαλιστή, 46% σε ασφαλιστική εταιρία, 13% σε τράπεζα, 4% στο ίντερνετ, κ.ο.κ.
Προώθηση ασφαλιστικής συνείδησης …
Από τις απαντήσεις των μη κατόχων ασφαλιστικών προγραμμάτων προκύπτει η ανάγκη για:
– Απλούστερη και καλύτερη ενημέρωση του κοινού για τα ασφαλιστικά προγράμματα.
– Ειλικρίνεια απέναντι στο κοινό.
– ¶ψογη εξυπηρέτηση του κοινού.
– Ουσιαστική οικονομική ενημέρωση του κοινού για τα ασφαλιστικά προγράμματα:
– επεξήγηση για τα κόστη που γλιτώνει κάποιος σε περίπτωση ασθένειας εάν είναι κάτοχος ασφαλιστικού προγράμματος,
– ενημέρωση για τη φύση των συνταξιοδοτικών προγραμμάτων και υπογράμμιση του αποταμιευτικού τους χαρακτήρα.
* Η Μελέτη για τα συμβόλαια ασφαλιστικών προγραμμάτων ετοιμάστηκε για την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών από την tns icap.



