Επί τη ευκαιρία…Οι βουλευτές μας τοποθετούνται γενικά για την ιδιωτική ασφάλιση

Επιμέλεια: Σούλα Κορμά.

Το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών: «Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων και Επενδύσεων (ΤΕΚΕ), ενσωμάτωση των Οδηγιών 2005/14/ΕΚ για την υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων και 2005/68/ΕΚ σχετικά με τις αντασφαλίσεις και λοιπές διατάξεις» ψηφίστηκε στις 5 Φεβρουαρίου, ενώ τα “επίμαχα” για την ασφαλιστική αγορά άρθρα του (από 28-68) συζητήθηκαν στη Βουλή, στη συνεδρίαση της 27ης Ιανουαρίου 2009. 
Αναζητήσαμε τα πρακτικά της συγκεκριμένης συνεδρίασης, προκειμένου να σχηματίσουμε μια εικόνα για τις τοποθετήσεις των βουλευτών. Διαπιστώσαμε ότι σε κάποια θέματα υπήρξε σύμπνοια απόψεων μεταξύ των βουλευτών των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Επισήμαναν, μεταξύ άλλων, την ανάγκη στήριξης των ελληνικών ασφαλιστικών επιχειρήσεων –αξιοσημείωτη η σχετική τοποθέτηση και του κ. Πάνου Παναγιωτόπουλου–, τον κίνδυνο αφελληνισμού της ασφαλιστικής μας αγοράς, τις επιπτώσεις της αναπροσαρμογής των αποζημιώσεων στις τιμές των ασφαλίστρων, την αναπροσαρμογή του εγγυητικού κεφαλαίου. Στη συνέχεια παραθέτουμε κάποια χαρακτηριστικά αποσπάσματα τοποθετήσεων βουλευτών και κάποιες ενδεικτικές “απαντήσεις” του κ. Λέγκα:

Για το Εγγυητικό Κεφάλαιο
Κ. Γείτονας
, Εισηγητής του ΠΑ.ΣΟ.Κ.: Η αναπροσαρμογή του εγγυητικού κεφαλαίου από τα τρία στα έξι εκατομμύρια ευρώ είναι μεγαλύτερη απ’ ό,τι ισχύει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και εν πάση περιπτώσει ίσως είναι μεγαλύτερη από το όριο εκείνο που μπορεί να αντέξει η ασφαλιστική αγορά. Αυτό μας είπαν και οι φορείς κατά την ακρόαση στην Επιτροπή. Είναι κοινό αίτημα να περιοριστεί σε μικρότερο ύψος και να παραταθεί η προθεσμία αύξησης του εγγυητικού κεφαλαίου. 
Ά. Φιλίνη, Ειδική Αγορήτρια του ΣέΡΙΖΑ: Πρέπει να υπάρξει μια παράταση χρόνου, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στις πιο μικρές ασφαλιστικές εταιρείες να προσαρμοστούν, χωρίς να κινδυνεύσει η βιωσιμότητά τους.
Ν. Λέγκας, έφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών: Η αύξηση του εγγυητικού κεφαλαίου στα 6.000.000 ευρώ υπήρξε αποτέλεσμα μακράς διαβούλευσης με τις ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες. Συγκεκριμένα, η εισαγωγή της αποτέλεσε πάγιο αίτημα των ασφαλιστικών εταιρειών, προκειμένου να εξυγιανθεί η ασφαλιστική αγορά. (…) Επομένως, με το παρόν σχέδιο νόμου δεν επέρχεται κάποια τροποποίηση ή αναπροσαρμογή του ελάχιστου ποσού του εγγυητικού κεφαλαίου των ασφαλιστικών εταιρειών. Σήμερα απλά προστίθενται ρυθμίσεις για τις αντασφαλιστικές επιχειρήσεις.

Για την αναπροσαρμογή των ορίων των αποζημιώσεων 
Κ. Γείτονας
: Δεν υπάρχουν τεκμηριωμένα στοιχεία για τις επιπτώσεις των αναπροσαρμογών που γίνονται και ιδιαίτερα του διπλασιασμού των κατωτάτων ορίων των αποζημιώσεων στην τιμή των ασφαλίστρων. έπάρχουν εκτιμήσεις στην αγορά ότι μπορεί να έχουμε μία αύξηση των ασφαλίστρων μέχρι 40%. Αυτό δεν μπορούν να το αντέξουν τα νοικοκυριά, γι’ αυτό χρειάζεται να ληφθούν μέτρα. 
Ν. Καραθανασόπουλος, Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΚΚΕ: Το επιπλέον κόστος που θα κληθούν να καλύψουν οι ασφαλιστικές εταιρείες, θα το μετακυλίσουν πολλαπλάσιο, κατά τη γνώμη μας, στις πλάτες των ασφαλισμένων, των υποχρεωτικά ασφαλισμένων ιδιωτικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας. Άρα, το πρώτο και βασικό που θα έχει ως επακόλουθο θα είναι να αυξηθούν δυσβάσταχτα τα ήδη πολύ ακριβά ασφάλιστρα των ιδιωτικής χρήσεως αυτοκινήτων. 
Ά. Φιλίνη: Βέβαια, βλέπουμε ότι υπάρχουν ορισμένες θετικές πλευρές που αφορούν αυτές οι θετικότερες πλευρές τους ασφαλιζόμενους, όμως τελικά θα επιβαρυνθεί το ήδη προβληματικό επικουρικό κεφάλαιο (…). Ο Γεν. Γραμματέας της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας είπε ξεκάθαρα, όταν ήλθε στην Επιτροπή μας, ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες θα προσπαθήσουν να βρουν έναν τρόπο για να εξασφαλιστούν. Αυτό είναι βέβαιο ότι θα επιφέρει ένα επιπρόσθετο κόστος. Ήδη, πολλές ασφαλιστικές εταιρείες, με πρόσχημα αυτή την κατάργηση, έχουν αυξήσει τα ασφάλιστρα.
Αθ. Λεβέντης, Βουλευτής του ΣέΡΙΖΑ: Η κατάργηση των ανώτατων ορίων ευθύνης για τα ανασφάλιστα οχήματα θα επιβαρύνει το ήδη προβληματικό επικουρικό κεφάλαιο. (…) Επιπλέον γεννιούνται και τα εξής ερωτήματα: Έχει προβλεφθεί ποιοι πόροι θα ενισχύσουν το ταμείο του επικουρικού κεφαλαίου; Θα αυξηθεί η εισφορά των ασφαλιστικών εταιρειών; Θα αυξηθεί η κρατική επιχορήγηση; 
Π. Σγουρίδης, Βουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ.: Αυτό είναι σωστό (σ.σ. αναφέρεται στην αύξηση των αποζημιώσεων), γιατί όσοι έχουν εμπλακεί σε αυτοκινητιστικά ατυχήματα, γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι οι αποζημιώσεις, οι οποίες δίνονται, είναι ψίχουλα σε σχέση με αυτά που υφίσταται το θύμα. Όμως, η αύξηση αυτή θα πρέπει να γίνει σε ένα μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, γιατί θα συμπαρασύρει σε αυτή τη δύσκολη οικονομική κατάσταση, την οποία περνάμε από την παγκόσμια κρίση αλλά και την εσωτερική οικονομική κρίση, όλες τις μικρές ασφαλιστικές εταιρείες στην αδυναμία να μπορέσουν να επιβιώσουν. 
Π. Λαφαζάνης, Βουλευτής του ΣέΡΙΖΑ: Είναι θετικό να ενισχυθούν οι αποζημιώσεις, ασφαλώς, κανείς δεν μπορεί να έχει αντίρρηση. Αλλά δεν μου λέτε, πού θα πάνε τα ασφάλιστρα σε μία απελευθερωμένη ασφαλιστική αγορά, την οποία έχετε κάνει εσείς σε συναίνεση με το ΠΑ.ΣΟ.Κ., γιατί αυτά είναι έργα και του ΠΑ.ΣΟ.Κ.; 
Είναι απελευθερωμένη η ασφαλιστική αγορά. Τα τιμολόγια τα διαμορφώνουν ελεύθερα –υποτίθεται– οι ασφαλιστικές εταιρείες. Πού θα πάνε τα ασφάλιστρα, σε τι ύψη θα οδηγηθούν; Τι προσχήματα θα βρουν τώρα οι ασφαλιστικές εταιρείες για να τινάξουν στα ύψη τα τιμολόγιά τους; Ήδη προετοιμάζουν διπλασιασμό των ασφαλίστρων των αυτοκινήτων οι ασφαλιστικές εταιρείες. (…) Ποιος θα τα πληρώσει αυτά τα ασφάλιστρα; Ήδη, έχουμε ένα μεγάλο στόλο αυτοκινήτων, ο οποίος όπως ξέρετε κυκλοφορεί ανασφάλιστος. Αυτός θα διευρυνθεί το επόμενο διάστημα, γιατί δεν μπορεί να ανταποκριθεί, δεν έχει να πληρώσει σε υποχρεωτική μάλιστα ασφάλιση. 
Ν. Λέγκας: Τα ελάχιστα ποσά ασφαλιστικής καλύψεως αυξάνονται ώστε να ανταποκρίνονται αυτά στις απαιτήσεις της εποχής μας, επιλέγοντας τη χρήση της μεταβατικής περιόδου για την αύξηση αυτών, όπως προβλέπει η Οδηγία. (…)Στο σημείο αυτό θα ήθελα να απαντήσω συγκεκριμένα στο σχόλιο που ακούσαμε ότι η ρύθμιση αυτή προχωρά, “τρέχει”, με ταχύτερο ρυθμό απ’ αυτόν που επιβάλλει η κοινοτική νομοθεσία. Η σχετική Οδηγία, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, προβλέπει ότι εντός τριάντα μηνών από 11-6-2007, δηλαδή το αργότερο ως 11-12-2009, τα όρια κάλυψης θα πρέπει να έχουν αυξηθεί τουλάχιστον στα 500.000 ευρώ. Όλοι γνωρίζουμε ότι τα ελληνικά ασφαλιστήρια αυτοκινήτων είναι κυρίως εξάμηνης διάρκειας. Επομένως η ρύθμιση αυτή πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2009, δηλαδή από 1-6-2009 και εξής, προκειμένου να μπορεί να διασφαλιστεί ότι το θύμα τροχαίου ατυχήματος θα καλύπτεται από τη νέα ρύθμιση του κοινοτικού νομοθέτη. Να σημειωθεί ότι τα όρια αυτά είναι αποτέλεσμα μακράς και ευρείας διαβούλευσης με την ασφαλιστική αγορά.

Για τις ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες και για τον κίνδυνο αφελληνισμού της αγοράς μας
Κ. Γείτονας
 (σ.σ. Αναφερόμενος σε αίτημα που διατυπώθηκε από το Σύνδεσμο των Ιδιωτικών Ασφαλιστικών Εταιρειών): Είναι σ’ αυτό το Σύνδεσμο οι εταιρείες εκείνες οι οποίες δεν είναι πολυεθνικές και δεν είναι θυγατρικές τραπεζών. Βάζουν ένα θέμα ίσης μεταχείρισής τους, εξασφάλισης ίσων όρων ανταγωνισμού, αλλά και προστασίας στην κρίση. Τι λένε; Λένε ότι είναι αλήθεια ότι οι πολυεθνικές εταιρείες, οι θυγατρικές εταιρείες των ξένων, λαμβάνουν ουσιαστικά βοήθεια από τις μητρικές εταιρείες. Επίσης, οι θυγατρικές ασφαλιστικές εταιρείες των τραπεζών μπορούν να επωφεληθούν από το πακέτο των 28 δισ. ευρώ. Οι μόνες για τις οποίες δεν υπάρχει πρόβλεψη είναι οι ελληνικές και ζητούν μια αντίστοιχη προστασία. 
Ν. Καραθανασόπουλος: Οι δύο συγκεκριμένες οδηγίες τις οποίες συζητάμε ακριβώς αποσκοπούν σε αυτή την κατεύθυνση, δηλαδή αφενός μεν να δημιουργηθούν καλύτεροι όροι για τη δράση του κεφαλαίου εκείνου το οποίο δραστηριοποιείται στους κλάδους της ασφάλισης, αλλά από την άλλη μεριά ταυτόχρονα να συμβάλλει, μέσω των συγκεκριμένων προϋποθέσεων, στην ακόμα μεγαλύτερη συγκέντρωση του κλάδου και στον έλεγχό τους από μία χούφτα πολυεθνικών επιχειρήσεων, οι οποίες δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο αντικείμενο. 
Ά. Φιλίνη: Θεωρούμε ότι γενικά με το σύνολο των ρυθμίσεων που προβλέπονται σε όλα αυτά τα άρθρα αυτού του Β΄ σκέλους ουσιαστικά προστατεύονται οι μεγάλες ξένες ασφαλιστικές εταιρείες και οι ασφαλιστικές των εγχώριων τραπεζών, δημιουργώντας ακόμη δυσμενέστερους όρους ανταγωνισμού και για τις μικρότερες ασφαλιστικές εταιρείες.
Ηλ. Πολατίδης, Ειδικός Αγορητής του ΛΑΟΣ: Εδώ πέρα έχουμε έναν σαφή και οξύτατο κίνδυνο και σ’ αυτό πρέπει να ανταποκριθείτε και να δώσετε μία απάντηση, εάν δηλαδή το συγκεκριμένο κίνδυνο που υπάρχει, για τον αφελληνισμό της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, η Κυβέρνηση τον θεωρεί ως κάτι ελάχιστο ή είναι αδιάφορη ή πρέπει να λάβει κάποια μέτρα για να μπορέσει να τον αντιμετωπίσει. 
Π. Λαφαζάνης: Όλο αυτό το πλαίσιο το οποίο έχετε διαμορφώσει και με τις κοινοτικές οδηγίες, θέλει να προωθήσει ένα και μόνο πράγμα, την ενιαία ασφαλιστική και αντασφαλιστική αγορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό σημαίνει κλείσιμο όλων των μικρών ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών, συγκέντρωση του ασφαλιστικού κεφαλαίου σε μεγάλους χρηματοοικονομικούς ομίλους και οδηγείτε τα πράγματα στο να φθάσουμε να κυριαρχούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση τέσσερις-πέντε όμιλοι, οι οποίοι θα είναι πάνω από τις κυβερνήσεις και θα παίζουν άγρια κερδοσκοπικά παιχνίδια ανά τον πλανήτη. Τι θα κάνει η οποιαδήποτε εθνική εποπτική αρχή απέναντι σε τέτοιες δυνάμεις, έτσι που σπρώχνετε και ωθείτε τα πράγματα;
Κ. Αϊβαλιώτης, Ειδικός Αγορητής του ΛΑΟΣ (σ.σ. απόσπασμα από τοποθέτησή του στη συνεδρίαση της 28ης Ιανουαρίου): Το νομοσχέδιο έχει και κάποιες διατάξεις που οδηγούν στην εξαφάνιση πολλών ελληνικών ασφαλιστικών εταιρειών, αφού τις θέτουν σε ανταγωνιστικό μειονέκτημα σε σχέση με τις ξένες εταιρείες. (…) Οι ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες αντιμετωπίζουν το φάσμα του κλεισίματος. Διάλογος δεν γίνεται. Ούτε και δείγμα κατανόησης υπάρχει για το τι συμβαίνει. Δηλαδή, οδηγούμε στο κλείσιμο τις ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες. Δεν καταλαβαίνετε ότι έρχεται και άλλη ανεργία; 
Π. Παναγιωτόπουλος, Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της ΝΔ (σ.σ. απόσπασμα από τοποθέτησή του στη συνεδρίαση της 28ης Ιανουαρίου): (…) Από την πλευρά της Κυβέρνησης ειπώθηκε χθες και εγώ θα το επαναφέρω σήμερα, παρ’ όλο που έχει κλείσει αυτό το κεφάλαιο, ότι πρέπει να ξαναδούμε, κύριοι έπουργοί του οικονομικού τομέα της Κυβέρνησης –το έχω θέσει και στον έπουργό τον κ. Παπαθανασίου– τα θέματα προστασίας των ελληνικών ασφαλιστικών εταιρειών. Γνωρίζω ότι έχει ξεκινήσει μια σωστή προσπάθεια εξυγίανσης την τελευταία πενταετία. Γνωρίζω ότι αυτή η προσπάθεια αποβλέπει στο να υιοθετηθούν στην πράξη τα μέτρα των Κοινοτικών Οδηγιών Solvency II. Σωστό. Αλλά λόγω της οικονομικής κρίσεως που έχει εγκατασταθεί στην οικονομία και στην κοινωνία μας θα πρέπει να διευρύνουμε τα μεταβατικά διαστήματα προσαρμογής των ελληνικών ασφαλιστικών εταιρειών. Και είναι οι μικρομεσαίες ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες καλύπτουν θέσεις εργασίας πάνω από πέντε χιλιάδες και ταυτόχρονα δίνουν δουλειά σε δέκα χιλιάδες ακόμα οικογένειες στην Ελλάδα. Αλλιώς, το στενό πλαίσιο που έχει μπει θα οδηγήσει στο κλείσιμό τους. Έτσι θα “εμπλουτίσουμε” τις τάξεις των ανέργων με πέντε έως δέκα χιλιάδες ακόμη ανέργους, των οποίων δεν θα μπορέσουμε να υποκαταστήσουμε τις καλά αμειβόμενες θέσεις δουλειάς που έχουν σήμερα. 
Ο Σύλλογος των ελληνικών ασφαλιστικών εταιριών, κύριοι έπουργοί, έχει καταθέσει σχετικό υπόμνημα και σ’ εσάς. Ξέρω ότι οι σχετικές συνομιλίες με την πλευρά του έπουργού Οικονομίας βρίσκονται στην πιο αποφασιστική τους διαδρομή. Πρέπει να δώσουμε αυτά που ζητούν, να διευρύνουμε το μεταβατικό στάδιο, για να μπορέσει να μη βυθιστεί ο κλάδος επ’ ωφελεία των λίγων πολυεθνικών ασφαλιστικών εταιριών που έχουν αναμιχθεί με τις γνωστές ιστορίες των «τοξικών ομολόγων» και έχουν οδηγηθεί στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.

Περί ασφαλιστικών εταιρειών, εποπτείας και άλλα τινά…
Ι. Μαγκριώτης
, Βουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ.: Ευτυχώς οι ασφαλιστικές εταιρείες όπως και οι ελληνικές τράπεζες, μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου των ομολόγων, δεν μπήκαν και αυτές στον πειρασμό του εύκολου και γρήγορου κέρδους για την ενίσχυση των αποθεματικών τους, δεν μπήκαν δηλαδή στην αγορά των τοξικών ομολόγων. (…) Είναι αναγκαία η ενίσχυση της κεφαλαιακής επάρκειας. Ακόμα πιο μεγάλη, όμως, είναι η ανάγκη της εποπτείας για τη διαφάνεια και τη λειτουργία των ασφαλιστικών εταιρειών, οι οποίες διαχειρίζονται τεράστιο κοινωνικό κεφάλαιο. Και αυτό θέλω να το τονίσω ξεχωριστά. Όσο προχωρούμε, βεβαίως, παράλληλα με το κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα που πρέπει να ενισχύεται και όχι να αποδομείται, όπως κάνει η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, θα προχωρά και η ιδιωτική ασφάλιση σε όλους τους κλάδους. Έχει ανάγκη ο πολίτης, αλλά και συνολικά οι κοινωνικές ομάδες και ιδιαίτερα οι ασθενέστερες από αυτήν την ομπρέλα, ακόμη και τη διπλή ομπρέλα. Γι’ αυτό, λοιπόν, είναι ανάγκη να ενισχύεται το θεσμικό οπλοστάσιο για την εποπτεία, κάτι που εν μέρει γίνεται από τις κοινοτικές οδηγίες, εν μέρει όμως αναιρείται από τις κυβερνητικές προσθήκες.
Π. Λαφαζάνης: Γνωρίζετε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν φτάσει πλέον στο χείλος του γκρεμού; Γνωρίζετε ότι καταγράφουν τώρα ζημίες πάνω από 1 δισ. ευρώ; Γνωρίζετε ότι οι ασφαλιστικοί κολοσσοί καταρρέουν; Γνωρίζετε ότι γίνονται συνεχείς απολύσεις από τις ασφαλιστικές εταιρείες; 
Και πού οφείλεται αυτό, κύριε έπουργέ; Οφείλεται στα άγρια ασφαλιστικά παιχνίδια, που, βεβαίως, υπό την εποπτεία των αρχών έκαναν αυτές οι εταιρείες, παίζοντας με τζογαδόρικες πρακτικές τα λεφτά των ασφαλισμένων. (…) Τι θα ελέγξει η ΕΠ.Ε.Ι.Α., όταν έχουμε τραπεζικούς ομίλους διασυνδεδεμένους με ασφαλιστικές εταιρείες, τραπεζικούς ομίλους οι οποίοι έχουν αμοιβαία κεφάλαια, τραπεζικούς ομίλους που οι ίδιοι κάνουν επενδυτικές δραστηριότητες, τραπεζικούς ομίλους που κάνουν REAL ESTATE; 
Ποια επιτροπή μπορεί να ελέγξει αυτές τις γιγάντιες διαδικτυωμένες και συνδεδεμένες επιχειρήσεις, οι οποίες μεταφέρουν τα κεφάλαια από εδώ και από εκεί και ανοίγονται στις διεθνείς αγορές; Βάζετε μια επιτροπή διορισμένη από την Κυβέρνηση για να ελέγξει “υποτίθεται” αυτό το έργο και αυτές τις διασυνδέσεις;  (…)  Δυστυχώς, αυτοί κυβερνούν τις χώρες σήμερα και αυτοί κυβερνούν τον πλανήτη: τα διασυνδεδεμένα μπλοκ. γιατί, όταν μιλάμε για ασφαλιστική εταιρεία, μιλάμε για Τράπεζες, μιλάμε για χρηματοπιστωτικούς ομίλους, μιλάμε για bankassurance, που σήμερα κάνουν όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες διασυνδεδεμένες με τις Τράπεζες. Σε τίποτα δεν απαντά αυτό το νομοσχέδιό σας. Παίζετε με τα λεφτά των ασφαλισμένων, τους οποίους οδηγείτε στην ιδιωτική ασφάλιση, λόγω της υποβάθμισης του δημόσιου κοινωνικού ασφαλιστικού συστήματος.
Ν. Λέγκας: Σε κάθε περίπτωση δεν είναι δυνατόν να μας κατηγορείτε ότι δεν διενεργούμε αυστηρή εποπτεία και από την άλλη να μας καλείτε να καταστήσουμε το θεσμικό πλαίσιο πιο προνομιακό για τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις. Θεωρώ ότι οι επιλογές που κάνουμε δυναμώνουν βεβαίως την εσωτερική ασφαλιστική αγορά, έχοντας όμως πάντα ως μέλημά μας την προστασία και την εξασφάλιση των ασφαλισμένων πολιτών. (…) Κύριο μέλημά μας είναι η διασφάλιση της δυνατότητας των επιχειρήσεων που διαθέτουν ανά πάσα στιγμή επαρκή αποθέματα σε σχέση με τα ασφαλιστήρια που έχουν αναλάβει. Στην ανάγκη αυτή ανταποκρίνεται το υπάρχον πλέγμα διατάξεων για την εποπτεία των ασφαλιστικών εταιρειών. Θεωρώ ότι σήμερα, με το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου, το πλαίσιο αυτό βελτιώνεται περαιτέρω και εξασφαλίζει μεγαλύτερη επάρκεια στα συμφέροντα των ασφαλισμένων. 
Σε κάθε περίπτωση, η πολιτεία ήδη επεξεργάζεται, σε διαβούλευση τόσο με τις επιχειρήσεις όσο και με τους καταναλωτές, μια ενιαία πρόταση, στην οποία θα αντιμετωπίζεται μια σειρά θεμάτων που έχουν τεθεί υπόψη μας, πέραν των όσων ρυθμίζουμε σήμερα με το παρόν σχέδιο νόμου. Μεταξύ δε των θεμάτων αυτών περιλαμβάνεται και ο υπολογισμός των αποθεμάτων των ασφαλιστικών επιχειρήσεων. 
Επί όλων αυτών των θεμάτων θα προβούμε σε μια δυναμική πρόταση, μετά την ολοκλήρωση των σχετικών διαβουλεύσεων, έχοντας πάντα ως γνώμονα την προστασία των ασφαλισμένων καταναλωτών και βεβαίως τη θωράκιση της εγχώριας ασφαλιστικής αγοράς.

– Η Πολιτεία βρίσκεται σε διαβούλευση τόσο με τις ασφαλιστικές εταιρείες όσο και με τους καταναλωτές για μια σειρά από θέματα που έχουν τεθεί, υποστήριξε ο κ. Λέγκας. Αναμένουμε, λοιπόν, τη …δυναμική ενιαία πρόταση, με την οποία θα ρυθμίζονται θέματα που δεν αντιμετωπίστηκαν από το ήδη ψηφισθέν νομοσχέδιο! Για την …ιστορία, να αναφέρουμε απλά ότι τα …επίμαχα άρθρα 28 έως 68 έγιναν δεκτά από το Σώμα κατά πλειοψηφία! Δεν έλειψαν επίσης και οι φωνές διαμαρτυρίας για την ενσωμάτωση Οδηγιών μαζί με άλλες άσχετες διατάξεις καθώς και για την καθυστέρηση με την οποία έγινε η ενσωμάτωση των δύο αυτών Οδηγιών.