Από πού ενημερώνονται για τις εξελίξεις, τα νέα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ασφαλιστικής αγοράς οι άνθρωποι που την αποτελούν, ασφαλιστές, πρακτορειακό και μεσιτικό δίκτυο αλλά και διοικητικοί υπάλληλοι ασφαλιστικών εταιρειών, και ποια είναι η αναγνωρισιμότητα των κλαδικών περιοδικών στις τάξεις των επαγγελματιών αυτών;
Τα παραπάνω αποτελούν ερωτήματα των οποίων οι απαντήσεις θεωρούμε ότι αποτελούν πυξίδα για τη δουλειά μας ως ασφαλιστικό περιοδικό, γι’ αυτό και τα συμπεριλάβαμε στην έρευνα που πραγματοποίησε η Opinion Marketing Research1 για λογαριασμό του περιοδικού και της οποίας κύριο αντικείμενο ήταν η εικόνα που έχουν οι επαγγελματίες ασφαλιστές για την αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται σήμερα
Όπως προέκυψε από τις απαντήσεις του συνόλου των συμμετεχόντων, στην ερώτηση «Ποιος είναι ο τρόπος ενημέρωσης που επιλέγετε για τις εξελίξεις και τις διεργασίες που συντελούνται στον κλάδο της ασφάλισης;», η πλειοψηφία του 76% επιλέγει ως πρώτο μέσο ενημέρωσης τον κλαδικό – εξειδικευμένο τύπο. Ως δεύτερη επιλογή και με ποσοστό σημαντικά μικρότερο, 55%, επιλέγονται οι ειδησεογραφικοί δικτυακοί τόποι και ακολουθούν με 41% οι ίδιες οι ασφαλιστικές εταιρείες για τις οποίες εργάζονται οι ερωτηθέντες, με 28% τα Μ.Μ.Ε. –εμείς ερμηνεύουμε το χαμηλό αυτό ποσοστό ως απόδειξη ότι οι άνθρωποι με πραγματικές γνώσεις της αγοράς και καθημερινή ενασχόληση με αυτήν αναγνωρίζουν τον επιφανειακό και συχνά λαϊκίστικο τρόπο με τον οποίο αρκετά μέσα μαζικής ενημέρωσης επιλέγουν να “φωτίσουν” το χώρο των ασφαλειών, προκαλώντας περισσότερο ζημιά παρά ενημερώνοντας ουσιαστικά το κοινό– και τέλος, δυστυχώς, μόνο ένα 18% του συνόλου απαντά ότι ενημερώνεται από την Ένωση στην οποία ανήκει.
Για εμάς, η προτίμηση στον κλαδικό τύπο δεν αποτέλεσε ιδιαίτερη έκπληξη –το θεωρούμε ενδεικτικό της εικόνας της αγοράς και την καταλληλότερη ίσως απάντηση σε διάφορους παράγοντες, κυρίως εκπροσώπους κάποιων διοικήσεων, που για ευνόητους λόγους συστηματικά διατυπώνουν αμφιβολίες και καχυποψία για τη χρησιμότητα και την απήχηση του κλαδικού τύπου.
Είναι λογικό οι ανεξάρτητες φωνές ενίοτε να ενοχλούν και ορισμένοι θιγόμενοι να προσπαθούν είτε να τις ελέγξουν είτε να τις απαξιώσουν στα μάτια του κοινού τους. Εμείς αντιπαρερχόμαστε τέτοιου είδους προσπάθειες και πρακτικές, και θεωρούμε τη συμπαράσταση της πλειοψηφίας των δικτύων ως αναγνώριση της υπευθυνότητας και της σοβαρότητας με την οποία κάνουμε τη δουλειά μας.
Σε ό,τι αφορά την αυθόρμητη γνώση-αξιολόγηση των περιοδικών που ασχολούνται ειδικά με την ασφαλιστική αγορά, πρώτο σε αυθόρμητη γνώση (συνολικά 71% και Top of Mind, δηλαδή πρώτη αυθόρμητη αναφορά, 42%) έρχεται το περιοδικό «Ασφαλιστική Αγορά», με τα ποσοστά του δεύτερου κατά σειρά περιοδικού να φτάνουν το 50% και 24%, αντίστοιχα. Εξαιρετικά ενθαρρυντικό εύρημα υπήρξε για εμάς το γεγονός ότι από το συνολικό ποσοστό που ανέφερε ως πηγή ενημέρωσής του το περιοδικό «Ασφαλιστική Αγορά», το 97% εκφράζεται θετικά στην αξιολόγησή του.



