Στις 8 Ιουνίου 2011, στο ξενοδοχείο Πεντελικόν, η ΑΧΑ Ασφαλιστική πραγματοποίησε εκδήλωση για τους Πράκτορες και τους Μεσίτες που συνεργάζονται με την εταιρεία, με θέμα «Η Στρατηγική της ΑΧΑ στους Επιχειρηματικούς Κινδύνους».
Η συνάντηση είχε σκοπό να ενημερώσει τους συνεργάτες για την έναρξη στενής συνεργασίας της εταιρείας στην Ελλάδα, με την AXA Corporate Solutions Assurance, στον κλάδο των επιχειρηματικών κινδύνων.
Ο Δ/νων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Eric Kleijnen, παρουσίασε τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου και της ΑΧΑ Ελλάδος για το 2010 καθώς και τις προκλήσεις και ευκαιρίες που εντοπίζονται σε τοπικό επίπεδο. Ο κ. Kleijnen υπενθύμισε τη δήλωση του Προέδρου του Ομίλου ΑΧΑ, κ. Henri de Castries, ότι «η ΑΧΑ θα παραμείνει στην Ελλάδα ανεξαρτήτως παγκόσμιας και τοπικής οικονομικής κρίσης», και ολοκλήρωσε την παρουσίασή του με τα επόμενα βήματα που σχεδιάζει η Εταιρεία και συνάδουν με τη στρατηγική και το όραμά της, όπως αυτά έχουν εκφραστεί και στο παρελθόν.
Ο κ. Ερρίκος Μοάτσος, Διευθυντής Λειτουργιών, παρουσίασε τη σημερινή εικόνα της ελληνικής αγοράς στις ασφαλίσεις κινδύνων επιχειρήσεων, την πορεία του ασφαλίστρου και τη θέση της ΑΧΑ στην ελληνική αγορά. Ξεκάθαρα διατυπώθηκε η επιθυμία της Εταιρείας να δραστηριοποιηθεί εντονότερα στο συγκεκριμένο κλάδο ασφάλισης. Ο κ. Μοάτσος παρουσίασε επίσης τη στρατηγική που θα ακολουθήσει η ΑΧΑ στην ασφάλιση κινδύνων επιχειρήσεων και ανακοίνωσε την έναρξη συνεργασίας της ΑΧΑ Ασφαλιστικής με την AXA Corporate Solutions για την ασφάλιση μεγάλων επιχειρήσεων και σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα.
Για το λόγο αυτό προσκεκλημένος ομιλητής στη συνάντηση ήταν ο κ. Gilbert Kervella, General Representative της AXA Corporate Solutions Assurance – υποκατάστημα του Μιλάνου, ο οποίος παρουσίασε το έργο, τους τομείς και τις χώρες όπου δραστηριοποιείται η Εταιρεία του. Αναφέρθηκε συνοπτικά στους πελάτες με τους οποίους συνεργάζονται, στους οποίους περιλαμβάνονται επιχειρήσεις με τζίρο €150 εκατ. και δεσμεύτηκε ότι θα υποστηρίξει την ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών. Η ΑΧΑ Corporate Solutions Assurance έχει τη δυνατότητα να σχεδιάσει προγράμματα που προσφέρουν παγκόσμια κάλυψη και παρέχει capacity €100 εκατ. στην Αστική Ευθύνη και €200 εκατ. στην Ασφάλιση Περιουσίας.
Στη διάρκεια της συνάντησης αναφέρθηκε επίσης ότι η συνεργασία αυτή θα υποστηριχθεί και με τη μόνιμη παρουσία ελληνικής εκπροσώπησης στο υποκατάστημα του Μιλάνου, ενώ βασικό πλεονέκτημα θεωρείται η εμπειρία της εταιρείας στο εξειδικευμένο risk management. Οι αγορές-στόχοι για την AXA, στην ασφάλιση επιχειρηματικών κινδύνων, είναι τρόφιμα, ενέργεια, κατασκευές, εμπόριο και μέταλλα.
Ο κ. Διαμαντής Χατζηστύλης, Διευθυντής Δικτύων Διανομής, μίλησε στους συνεργάτες για την αναγκαιότητα που έχει εντοπίσει η AXA, για θέσπιση και εφαρμογή κανόνων δεοντολογίας κατά την ανάληψη επιχειρηματικών κινδύνων. Με βασική αρχή το σεβασμό στον πελάτη και συνεργάτη, ανακοίνωσε τον κώδικα δεοντολογίας ανάληψης επιχειρηματικών κινδύνων που εφαρμόζει η ΑΧΑ και αναφέρθηκε στα οφέλη της ενέργειας αυτής, τόσο εσωτερικά για την Εταιρεία, όσο και εξωτερικά για το συνεργάτη.
Η εφαρμογή –ή μη– κανόνων δεοντολογίας κατά τη διαδικασία ανάληψης επιχειρηματικών κινδύνων αποτελεί ζήτημα που απασχολεί την πλειοψηφία των διαμεσολαβούντων που ασχολούνται με τον κλάδο και όλες σχεδόν τις ασφαλιστικές εταιρείες που παρέχουν αντίστοιχες καλύψεις. Φαίνεται, λοιπόν, πως είναι ένα θέμα στο οποίο ολόκληρη η αγορά θα έπρεπε να συναινέσει προκειμένου για την εξάλειψη παρεξηγήσεων και διαμαρτυριών που σήμερα δυστυχώς διατυπώνονται από μερίδα διαμεσολαβητών.
Η πρόταση της ΑΧΑ σε αυτή την κατεύθυνση είναι η παρακάτω και, όπως δήλωσαν τα αρμόδια στελέχη της, βασίζεται σε αντίστοιχη πρόταση που έχει διατυπώσει ο ΣΕΜΑ:
ΑΧΑ Ασφαλιστική – Κανόνες Ανάληψης Κινδύνων
ΕΝΤΟΛΕΣ
Εντολή Διερεύνησης
– Προβλέπονται δύο τύποι εντολής διερεύνησης αγοράς, αποκλειστική και μη αποκλειστική.
– Αποδεχόμαστε περισσότερες της μιας εντολές διερεύνησης αγοράς, εφόσον είναι απόφαση του πελάτη, εκτός αν μία από αυτές είναι αποκλειστική.
– Επιθυμούμε οι εντολές να είναι έγγραφες και διατηρούμε το δικαίωμα να ζητήσουμε σε συγκεκριμένες περιπτώσεις να υποβληθούν εγγράφως.
– Επισυνάπτονται σχέδια εντολών.
Εντολή Ασφάλισης
– Εντολή ασφάλισης γίνεται αποδεκτή μόνο με τους ίδιους όρους όπως της προσφοράς που δόθηκε ή στη βάση νέας πρότασης που τυχόν υποβληθεί μετά τη λήψη της εντολής ανάθεσης.
– Η ασφάλιση γίνεται με γραπτή εντολή ασφάλισης από το συνεργάτη που έχει λάβει εντολή ανάθεσης.
ΥΠΟΒΟΛΗ & ΟΡΟΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
– Προσφορά Ασφάλισης υποβάλλεται από την Εταιρεία μετά από σχετική αίτηση συνεργάτη.
– Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να αποδεχθεί ή όχι το αίτημα, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα πολιτική ανάληψης κινδύνων.
– Οι συνεργάτες οφείλουν να υποβάλουν προς την Εταιρεία συγκεκριμένο σχέδιο όρων κάλυψης και όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την αξιολόγηση του κινδύνου.
– Οι προσφορές που υποβάλλονται από την Εταιρεία είναι σύμφωνες με το σχέδιο όρων κάλυψης του κάθε συνεργάτη, με την επιφύλαξη όρων και προϋποθέσεων που η Εταιρεία υποχρεώνεται να εφαρμόσει με βάση την πολιτική της. Όταν οι προσφορές αποκλίνουν από το σχέδιο όρων, οι αποκλίσεις επισημαίνονται από την Εταιρεία.
– Για όλες τις προσφορές, η Εταιρεία χρησιμοποιεί πάντοτε την ίδια τεχνική βάση, με αναλυτική τιμολόγηση, για κάθε καλυπτόμενο κίνδυνο χωριστά, λαμβάνοντας υπόψη τυχόν επιμέρους όρια ευθύνης και απαλλαγές.
– Η αρχική προσφορά δύναται να τροποποιηθεί, κατόπιν σχετικού αιτήματος ενός συνεργάτη, πάντοτε σύμφωνα με την τεχνική βάση τιμολόγησης.
– Διαφορές στην τιμολόγηση δύναται να προέρχονται μόνο από διαφορές στα στοιχεία του κινδύνου και διαφορές σε καλυπτόμενους κινδύνους, όρια ευθύνης, απαλλαγές και ύψος προμήθειας.
– Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να επανατοποθετηθεί σε σχέση με απόφαση που έλαβε για έναν κίνδυνο και δεσμεύεται σε αυτή την περίπτωση να ενημερώσει όλους τους ενδιαφερόμενους συνεργάτες που έχουν εντολή διερεύνησης.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ – ΕΧΕΜΥΘΕΙΑ
– Τα στοιχεία και το σχέδιο όρων υποβολής προσφοράς ενός συνεργάτη θεωρούνται εμπιστευτικά και δεν κοινοποιούνται σε άλλο συνεργάτη.
– Αν κάποιος συνεργάτης δεν υποβάλει προς την Εταιρεία τα απαραίτητα στοιχεία για την υποβολή προσφοράς, η Εταιρεία δεν θα λάβει υπόψη της το αίτημά του, επειδή τυγχάνει να τα γνωρίζουμε από την αίτηση άλλου συνεργάτη που τα γνωστοποίησε.
– Η Εταιρεία δεν αποκαλύπτει σε ένα συνεργάτη τους όρους και τα στοιχεία της προσφοράς σε άλλο συνεργάτη.
– Η Εταιρεία, εάν ερωτηθεί από κάποιον συνεργάτη, τον ενημερώνει για την ύπαρξη άλλης προσφοράς, καθώς και για τυχόν διαφοροποίηση, χωρίς ωστόσο να προβεί σε αποκάλυψη περισσότερων πληροφοριών.
– Η Εταιρεία δεν θεωρεί ότι πρέπει να γνωστοποιήσει, με δική της πρωτοβουλία, το γεγονός ότι άλλος συνεργάτης διαπραγματεύεται περαιτέρω μια προσφορά, διότι η πρωτοβουλία αυτή θα ακύρωνε την προσπάθειά του να διαφοροποιηθεί και ενέχει τον κίνδυνο της ακύρωσης του πλεονεκτήματος που επιθυμεί να αποκτήσει.
– Η Εταιρεία δεν θεωρεί ότι έχει την υποχρέωση να ενημερώνει ένα συνεργάτη για το γεγονός ότι άλλος συνεργάτης επιθυμεί συνεργασία για συγκεκριμένο πελάτη σε άλλο τομέα ασφάλισης.
– Στην περίπτωση αιτήματος προσφοράς απευθείας από έναν πελάτη, χωρίς διαμεσολάβηση, η Εταιρεία υποβάλλει την ίδια ακριβώς προσφορά με εκείνη που υποβλήθηκε και στο συνεργάτη.
ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ – HOLDING BROKER
– Η εταιρεία αναγνωρίζει πλεονεκτήματα στον Υφιστάμενο Συνεργάτη (Holding Broker).
– Προσφορά σε άλλο συνεργάτη από αυτόν που μεσολαβεί στο ισχύον ασφαλιστήριο συμβόλαιο, η Εταιρεία υποβάλλει μόνο εφόσον ο νέος συνεργάτης προσκομίσει γραπτή εντολή διερεύνησης ή ανάθεσης, στην οποία αναφέρεται και η Εταιρεία.
– Η Εταιρεία δεσμεύεται να ενημερώσει τον υφιστάμενο συνεργάτη για την ύπαρξη άλλης εντολής και το είδος αυτής.
– Η Εταιρεία, εφόσον υποβάλει προσφορά, ενημερώνει τον υφιστάμενο συνεργάτη αν είναι ίδια ή όχι με τη δική του, χωρίς περισσότερες πληροφορίες.
– Αν η διαφοροποίηση αφορά μόνο στο ασφάλιστρο και την προμήθεια, η Εταιρεία ενημερώνει τον υφιστάμενο συνεργάτη για τη διαφοροποιημένη προσφορά.
– Σε περίπτωση αιτήματος του ασφαλισμένου/πελάτη για αλλαγή διαμεσολάβησης κατά τη διάρκεια ισχύος ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου, η Εταιρεία το αποδέχεται, κατόπιν αποδοχής από τον υφιστάμενο συνεργάτη και τακτοποίησης όλων των πιθανών οικονομικών εκκρεμοτήτων. [



