Αύξηση των παραπόνων/αναφορών και το 2017 διαπιστώνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή

632
Zagoritis Synigoros Katanaloti

Αυξημένος κατά 31,2% ήταν ο αριθμός των αναφορών που έλαβε ο Συνήγορος του Καταναλωτή κατά το 2016, ενώ η ίδια αυξητική ροή εξακολουθεί να παρατηρείται και το 2017. Αυτό υπογράμμισε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, κ. Λευτέρης Ζαγορίτης, στις 13 Μαρτίου, κατά την παρουσίαση της Ετήσιας Έκθεση της Αρχής για το 2016 στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.

Ο κ. Λευτέρης Ζαγορίτης, ο οποίος συνοδευόταν από την Αναπληρώτρια Συνήγορο, κα Αθηνά Κοντογιάννη, και τη Βοηθό Συνήγορο, κα Βασιλική Μπώλου, ανέφερε επίσης ότι κατά το διάστημα 2013-2017, η αύξηση των αιτημάτων διαμεσολάβησης προς τον Συνήγορο του Καταναλωτή και προς το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή, αρμόδιο για την επίλυση διασυνοριακών διαφορών, ήταν της τάξης, αντίστοιχα, του 123%.

Τα παραπάνω οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η εξωδικαστική επίλυση των διαφορών παγιώνεται και κερδίζει συνεχώς έδαφος στη συνείδηση καταναλωτών, αλλά και προμηθευτών.

Ερωτηθείς για τους τομείς της αγοράς με τα μεγαλύτερα προβλήματα, ο κ. Ζαγορίτης αναφέρθηκε διεξοδικά στα ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία που διαθέτει η Αρχή και με τα οποία διαπιστώνεται ότι οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (τράπεζες, δάνεια), οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες (σταθερή-κινητή τηλεφωνία, ίντερνετ) και η ενέργεια-ύδρευση αποτελούν τους εμπορικούς κλάδους με τη μεγαλύτερη αύξηση αναφορών, συνδέοντας, μάλιστα, το γεγονός με την αδυναμία των πολιτών να καλύπτουν πάγιες οικονομικές υποχρεώσεις τους ως συνέπεια της οικονομικής κρίσης, που πλήττει καίρια τα οικογενειακά εισοδήματα.

Επίσης, σε ερώτηση για τις ενέργειές του Συνηγόρου του Καταναλωτή στο θέμα των Ιδιωτικών Τραπεζών βλαστοκυττάρων, το οποίο διερεύνησε η Αρχή ύστερα από αναφορές που υποβλήθηκαν από μεγάλο αριθμό γονέων, ο κ. Ζαγορίτης αναφέρθηκε στη μηνυτήρια αναφορά που κατατέθηκε από την Αρχή και στην άσκηση ποινικής δίωξης από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών κατά Ιδιωτικής Τράπεζας Ομφαλοπλακουντιακού Αίματος ύστερα από τη διαπίστωση ότι λειτουργούσε χωρίς νόμιμη άδεια.

Ο κ. Ζαγορίτης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις σημαντικές θεσμικές παρεμβάσεις και πρωτοβουλίες της Αρχής, ανάμεσα στις οποίες (α) η εισήγηση προς το Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτή και Αγοράς για την κατάρτιση Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας, ο οποίος κυρώθηκε με προεδρικό διάταγμα και αποτελεί, πλέον, πρόσθετο ρυθμιστικό εργαλείο για την καλή λειτουργία της αγοράς, (β) οι προτάσεις προς την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων σχετικά με την ανάγκη αναθεώρησης του Γενικού Κανονισμού Αδειών σε κρίσιμα για την προστασία των καταναλωτών σημεία, πολλές από τις οποίες λήφθηκαν υπόψη κατά τη διαμόρφωση του νέου Κανονισμού και (γ) οι προτάσεις για την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τις Επιτροπές Φιλικού Διακανονισμού προς την κατεύθυνση της αποτελεσματικότερης λειτουργίας τους.

 

Προηγούμενο άρθρο«Έρωτας στις φλόγες», το νέο βιβλίο του Στράτου Σιμιτζή
Επόμενο άρθροΣτις 9 & 10 Ιουνίου οι εξετάσεις ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στην Αθήνα