Απίστευτη γραφειοκρατία σε …δύο Πράξεις

Μέχρι τις 15 Ιουνίου θα πρέπει να έχουν καταθέσει τις απόψεις τους οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές για τις δύο Πράξεις που έδωσε προς διαβούλευση η ΤτΕ. 
Η πρώτη αφορά στον Κανονισμό Συμπεριφοράς των Προσώπων που ασκούν Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση και η δεύτερη ρυθμίζει θέματα διοικητικής και λογιστικής οργάνωσης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, ιδία δε αναφορικά με την εμπορική πολιτική, την πρόσκτηση εργασιών και τα συναφή με αυτήν δίκτυα, καθώς και την παρακολούθηση της παραγωγής, της είσπραξης ασφαλίστρων και της απόδοσης προμηθειών, και συναφείς κανόνες Δεοντολογίας.

Οι δύο Πράξεις, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ΤτΕ, θα πρέπει να έχουν υπογραφεί μέχρι τις 30 Ιουνίου.
Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, σύμφωνα με πληροφορίες, θα ζητήσουν να έχουν και συνάντηση με το Διευθυντή της ΔΕIΑ, προκειμένου να του παρουσιάσουν τις προτάσεις τους.

Η απόδοση ασφαλίστρων το “αγκάθι”
Το “αγκάθι” πάντως της διαβούλευσης είναι, για άλλη μια φορά, η απόδοση των ασφαλίστρων.
Η απόδοση σε 7 ημέρες από την είσπραξή τους θεωρείται πρακτικά ανέφικτη και εκτιμάται από στελέχη της αγοράς ότι θα δημιουργήσει απίστευτη γραφειοκρατία και όγκο δουλειάς, στην οποία ακόμα και μεγάλα, καλά οργανωμένα γραφεία δεν θα καταφέρουν να ανταποκριθούν. Για τα μικρότερα και λιγότερο οργανωμένα γραφεία, μπορεί να λειτουργήσει ακόμα και ως απειλή για την ύπαρξή τους. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, εκείνο που θέλουν οι διαμεσολαβητές είναι να δοθεί η ελευθερία στις ασφαλιστικές εταιρείες στις συμβάσεις που θα συνάπτουν με τους συνεργάτες τους διαμεσολαβητές να διαφοροποιούν το χρόνο απόδοσης των ασφαλίστρων, εάν το κρίνουν αναγκαίο. Εναλλακτικά, θα προταθεί η απόδοση των ασφαλίστρων να γίνεται δύο φορές το μήνα.
Μένει να δούμε, αν η ΤτΕ θα κάνει δεκτή την πρότασή τους…

Για τα εκπτωτικά κουπόνια
Μπορεί το θέμα που προέκυψε με το εκπτωτικό κουπόνι ασφαλίστρων σε εβδομαδιαία εφημερίδα να γίνει σημείο σύγκλισης για τους χώρους των παραδοσιακών από τη μια και των ιντερνετικών δικτύων από την άλλη (διαβάστε σχετική ανάρτηση: «Αντίθετος και ο χώρος των on-line πωλήσεων στα εκπτωτικά κουπόνια»);

Ο χώρος της παραδοσιακής ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, πάντως, δεν …ανησυχεί τόσο, που στον κώδικα δεοντολογίας που προτείνει η ΤτΕ δεν αναφέρεται σαφώς στο τμήμα περί αθέμιτου ανταγωνισμού η απαγόρευση της προσφοράς εκπτώσεων και ωφελημάτων, καθώς κρίνουν ότι, εφόσον δεν υπάρχει σαφής αναφορά για τα περί εκπτωτικών κουπονιών, ισχύει ό,τι προβλέπει το ΠΔ. 

Άλλωστε, το νέο σχέδιο κώδικα δεοντολογίας που προτάθηκε, κρίνεται σαφώς βελτιωμένο, καθώς πολλές από τις εισηγήσεις των διαμεσολαβητών, κατά την πρώτη διαβούλευση, έγιναν δεκτές και συμπεριελήφθησαν. 

Ωστόσο, το ζητούμενο παραμένει: να εφαρμόζονται όσα προβλέπει ο νόμος και να μην υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Στο πλαίσιο αυτό, πολλές φορές έχουν κάνει αναφορές στην ΤτΕ και την Επιτροπή Ανταγωνισμού, προκειμένου να διερευνήσουν αν οι προσφορές που γίνονται κατά καιρούς είναι νόμιμες ή παράνομες και θα συνεχίσουν να το κάνουν.

Όσον αφορά τις σχέσεις παραδοσιακών και ιντερνετικών δικτύων φαίνεται ότι γίνεται πλέον όλο και πιο κατανοητό και αποδεκτό ότι το internet θα πάρει το μερίδιο που του αναλογεί. Ωστόσο, το πρόβλημα για κάποιους από τα παραδοσιακά δίκτυα εντοπίζεται στο ότι οι on-line πωλήσεις σε πολλές περιπτώσεις λειτουργούν σε “σκοτεινό περιβάλλον”, καθώς δεν είναι ξεκάθαρο πόσοι από τους εργαζόμενους εκεί είναι πράγματι πιστοποιημένοι, αν γνωρίζουν το προϊόν και αν το πωλούν σωστά. Παράλληλα, ορισμένοι θεωρούν παραπλανητική διαφήμιση το να προβάλλεται/διαφημίζεται ένα συγκεκριμένο χαμηλό ασφάλιστρο, τη στιγμή που αυτό αφορά συγκεκριμένους ίππους και μοντέλο, και δεν είναι αντιπροσωπευτικό, πολλές φορές, ενός μέσου αυτοκινήτου.