#Data4Drivers: Θέλω να ελέγχω τα δεδομένα του οχήματός μου

1047
vehicles data

Η Insurance Europe και η AMICE (Association of Mutual Insurers and Insurance Cooperatives in Europe) υποστηρίζουν την καμπάνια # Data4Drivers, η οποία καλεί τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ να ενεργήσουν ώστε να εξασφαλίσουν ότι οι οδηγοί –και όχι οι κατασκευαστές οχημάτων– θα ελέγχουν ποιος μπορεί να έχει πρόσβαση στα δεδομένα του οχήματος και για ποιο σκοπό.

Η καμπάνια # Data4Drivers, που ξεκίνησε στις 29 Νοεμβρίου, υποστηρίζει ότι όταν ένα όχημα παράγει δεδομένα που μπορούν να αναχθούν στον ιδιοκτήτη/οδηγό του, τα δεδομένα αυτά θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα σύμφωνα με τον κανονισμό GDPR της ΕΕ.

Επομένως, πρέπει να είναι οι οδηγοί που θα αποφασίζουν ποιος μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα και για ποιο σκοπό.

Ωστόσο, οι κατασκευαστές οχημάτων μέχρι στιγμής αναπτύσσουν συστήματα πρόσβασης στα δεδομένα των οχημάτων που σημαίνει ότι οι ίδιοι – κι όχι οι οδηγοί – θα μπορούν να ελέγχουν τη ροή των δεδομένων.

Η καμπάνια # Data4Drivers προωθεί ένα αίτημα συλλογής υπογραφών με το οποίο καλεί τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ να αναλάβουν νομοθετική δράση για να εξασφαλίσουν ότι οποιαδήποτε τεχνολογική λύση που αφορά την πρόσβαση στα δεδομένα του οχήματος θα επιτρέπει στους οδηγούς να αποφασίζουν με τους οποίους θα μοιράζονται τα δεδομένα τους. Οι οδηγοί θα μπορέσουν να το πράξουν μόνο εάν η τεχνολογική λύση θέσει όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένων των κατασκευαστών οχημάτων, σε ισότιμη βάση.

Όπως σημειώνει στο δελτίο τύπου που εξέδωσε η Insurance Europe, «η κατασκευή ενός οχήματος και η ευθύνη για την ασφαλή λειτουργία του δεν δικαιολογεί την παράκαμψη των οδηγών όσον αφορά στην πρόσβαση των δεδομένων επί του οχήματος. Καλούμε τους οδηγούς να υπογράψουν αυτήν τη σημαντική αναφορά για να τονίσουν την ανάγκη νομοθετικής δράσης της ΕΕ ώστε να εξασφαλιστεί ότι οι οδηγοί θα έχουν τον έλεγχο όσον αφορά τα δεδομένα των οχημάτων τους».

Μπορείτε να υπογράψετε το αίτημα και να δείτε ποιοι υποστηρίζουν την καμπάνια εδώ.

Προηγούμενο άρθρο1o Βραβείο Καινοτομίας στον Π. Λελεδάκη & το IFAAcademy
Επόμενο άρθροInteramerican: Άμεση χρήση της δωρεάν αεροδιακομιδής από τη Λήμνο