Η Chartis είναι από τις εταιρείες που εξειδικεύονται χρόνια στο συγκεκριμένο κλάδο, προσφέροντας παγκοσμίως μια πληθώρα σχετικών καλύψεων, και έχει την εμπειρία να προτείνει την ενδεδειγμένη λύση για κάθε ανάγκη.
Η επίσκεψη στην Αθήνα του κ. Gregg A.. Piltch, Senior Vice President, Regional Liabilities Manager Europe, ήταν μία καλή ευκαιρία για να μάθουμε περισσότερα γι’ αυτόν τον κλάδο ασφάλισης και να δούμε αν είναι εξίσου σημαντικός και για τις ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες, αφενός, καλούνται να λειτουργήσουν κάτω από το αυστηρό
νομικό καθεστώς που επιβάλλουν οι ευρωπαϊκές οδηγίες και, αφετέρου, προσβλέποντας στην αύξηση της εξαγωγικής τους δραστηριότητας, έρχονται ή θα έρθουν αντιμέτωπες με διαφορετικά νομοθετικά πλαίσια, εκτός Ε.Ε.
Συνέντευξη στην Αμαλία Ρουχωτά
Κύριε Piltch, περιγράψτε μας, παρακαλώ, το χαρτοφυλάκιο προϊόντων που προσφέρετε στον κλάδο ευθύνης. Τι κάνει τη λύση της Chartis μοναδική;
G.P.: Το χαρτοφυλάκιο προϊόντων ευθύνης καλύπτει ένα μεγάλο εύρος ευθυνών των πελατών, από προϊόντα υποχρεωτικής ή προαιρετικής κάλυψης ευθύνης των εργοδοτών προς την κοινωνία ή τους υπαλλήλους τους, ασφάλεια προϊόντων και υποχρεώσεις προς τράπεζες ή ιδιοκτήτες ακινήτων και κάλυψη για θέματα όπως η ανάκληση προϊόντος, η περιβαλλοντική ζημία, η απαγωγή και λύτρα, και η πειρατεία.
Βασική φιλοσοφία μας είναι ότι επιδιώκουμε να προστατεύουμε τους πελάτες μας σε έναν ταχέως αναπτυσσόμενο κόσμο –έναν κόσμο ολοένα και περισσότερο ρυθμιζόμενο και δικομανή, όπου οι κίνδυνοι για τις επιχειρήσεις αναφορικά με τις κατ’ αυτών αγωγές καθίστανται ολοένα και πιο ακριβοί.
Τρεις είναι οι βασικοί παράγοντες που πιστεύουμε ότι μας διαφοροποιούν από τις άλλες εταιρείες:
Ο πρώτος είναι ότι προσφέρουμε μία πολύ μεγάλη γκάμα προϊόντων.
Δεύτερον, οι κατά τόπους εταιρείες μας έχουν την αυτονομία και αρμοδιότητα να λαμβάνουν αποφάσεις. Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες μας λαμβάνουν έγκαιρη ανταπόκριση, η οποία συνυπολογίζει τις ιδιαίτερες περιστάσεις και τις συνθήκες της τοπικής αγοράς.
Η τελευταία πτυχή είναι το πλεονέκτημα τού να συνεργάζεσαι με μία πολυεθνική ασφαλιστική εταιρεία. Επιχειρήσεις με διεθνή δραστηριότητα μπορούν έτσι να απευθυνθούν σε μία εταιρεία, η οποία μπορεί να προσφέρει κάλυψη σε πολλές χώρες.
Πού στοχεύετε; Τι μερίδιο αγοράς κατέχετε διεθνώς και στην ευρωπαϊκή αγορά;
G.P.: Εξετάζουμε την αγορά μας με δύο τρόπους. Πρώτον, ανάλογα με το μέγεθος της δραστηριότητας. Κάνουμε τη διάκριση ανάμεσα σε πολυεθνικές εργασίες και σε επιχειρήσεις με χαμηλότερους τζίρους και κυρίως εγχώρια δραστηριότητα.
Στη συνέχεια, στοχεύουμε σε πολύ συγκεκριμένους κλάδους της αγοράς με παρόμοιους προβληματισμούς. Στην Ελλάδα συνεργαζόμαστε με επιχειρήσεις στον κλάδο φιλοξενίας και ψυχαγωγίας, τροφίμων και ποτών, αλλά και ναυτιλίας και logistics, καθώς αυτοί αποτελούν βασικά τμήματα της τοπικής οικονομίας.
Δεν εξετάζουμε το μερίδιο αγοράς. Εστιάζουμε στο να χτίζουμε μακροπρόθεσμες σχέσεις με τους πελάτες μας, παρέχοντας δημιουργικές λύσεις ανάληψης κινδύνου και εξαιρετικού επιπέδου υπηρεσίες διαχείρισης απαιτήσεων. Στοχεύουμε στο να είμαστε ηγέτες στην αγορά, αναφορικά με την ποιότητα των εργασιών μας.
Ποιες υπηρεσίες προσφέρετε στους πελάτες σας; Τι μπορεί να περιμένει ένας πελάτης από την εξυπηρέτηση απαιτήσεων της Chartis;
G.P.: Ένα βασικό μέρος της εξυπηρέτησης που προσφέρουμε στους πελάτες έχει να κάνει με την παροχή σε αυτούς βοήθειας ώστε να αποτραπεί μία ζημιά και στη συνέχεια, στην ατυχή περίπτωση που μπορεί να έχουν κάποιο πρόβλημα, φροντίζουμε να τους βοηθούμε και με τις μη-οικονομικές πτυχές του συμβάντος, πέραν της καταβολής αποζημίωσης.
Για παράδειγμα, αν κάποιος πελάτης δραστηριοποιείται στον κλάδο τροφίμων και ποτών, τα θέματα της σήμανσης και ανάκλησης προϊόντος καθίστανται τομείς ολοένα σημαντικότεροι και πιο ευαίσθητοι. Εμείς θα συμβάλουμε με ειδικούς, οι οποίοι θα συνεργαστούν με τον πελάτη για να διασφαλιστεί η σωστή αντιμετώπιση της σήμανσης.
Η εξωτερική ανάθεση εργασιών είναι ένας ακόμη τομέας με τον οποίο βοηθούμε τους πελάτες μας. Το κύριο ζήτημα είναι ο έλεγχος της ποιότητας και η διαχείριση τρίτων προμηθευτών. Μπορούμε να δώσουμε στους πελάτες μας εργαλεία που τους βοηθούν να επανεξετάζουν τη διαδικασία που ακολουθούν και να εντοπίζουν τυχόν αδύναμους κρίκους στην αλυσίδα. Παρέχουμε, επίσης, πόρους και πρόσβαση σε εμπειρογνώμονες, οι οποίοι μπορούν να βοηθούν τους πελάτες στον προγραμματισμό αντιμετώπισης μιας ενδεχόμενης κρίσης, υλοποιώντας σχέδια ανταπόκρισης και εξετάζοντας τους πιθανούς τρόπους διαχείρισης της ζημιάς στη φήμη.
Η καταβολή αποζημίωσης είναι πάρα πολύ σημαντική, αποτελεί όμως μόνο ένα μέρος της εξυπηρέτησης που προσφέρουμε, σε περίπτωση που επέλθει ένα συμβάν. Για παράδειγμα, αν ένας πελάτης αντιμετωπίσει ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα, μπορούμε να αναπτύξουμε μία πλήρη ομάδα ανταπόκρισης, με ειδικούς σε θέματα καθαρισμού, αποκατάστασης βιοτόπων και ειδικούς διαχείρισης των μέσων ενημέρωσης, οι οποίοι μπορούν να τον βοηθήσουν. Αναγνωρίζουμε ότι, σε πολλές περιπτώσεις ευθύνης, ο πελάτης βρίσκεται αντιμέτωπος με προβλήματα αναφορικά με τη φήμη του, τα οποία μπορεί επίσης να έχουν οικονομικό αντίκτυπο. έτσι, θέλουμε να τον βοηθήσουμε και με αυτά.
Προσφέρετε συγκεκριμένες λύσεις για εταιρικούς πελάτες με διεθνή έκθεση, όπως εξαγωγικές και πολυεθνικές εταιρείες;
G.P.: Η προσφορά μιας πραγματικά παγκόσμιας λύσης βρίσκεται στο επίκεντρο των προσπαθειών μας και αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικά που μας κάνει να ξεχωρίζουμε από τους άλλους προμηθευτές στην αγορά. Η Chartis δραστηριοποιείται με δικές της εταιρείες σε περισσότερες από 90 χώρες και ευρύτερες περιοχές και καθώς έχουμε μία ισχυρή δέσμευση να εξυπηρετούμε πολυεθνικές εκθέσεις, έχουμε τη δυνατότητα για την εξυπηρέτηση των πελατών μας σε 70 επιπλέον.
Πού θα εστιάσετε και ποιες είναι οι προκλήσεις που αναμένετε τα επόμενα χρόνια;
G.P.: Η εστίασή μας παραμένει η ίδια: δημιουργία καινοτόμων λύσεων για τους πελάτες. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς το νομοθετικό περιβάλλον, σε τοπικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, εξελίσσεται διαρκώς, κάτι που επηρεάζει τις ευθύνες με τις οποίες βρίσκονται αντιμέτωπες οι επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, ο χημικός κλάδος αντιμετωπίζει το REACH –τον ευρωπαϊκό κανονισμό για τα χημικά και την ασφαλή τους χρήση–, που αποδίδει μεγαλύτερη ευθύνη στη βιομηχανία για τη διαχείριση των κινδύνων από χημικά και την παροχή πληροφοριών σχετικά με τις διάφορες ουσίες. Κατασκευαστές και εισαγωγείς είναι υποχρεωμένοι να συλλέγουν πληροφορίες για τις ιδιότητες των χημικών ουσιών τους αναφορικά με την ασφαλή χρήση τους και να καταχωρούν τις πληροφορίες αυτές σε μία κεντρική βάση δεδομένων του Ευρωπαϊκού Χημικού Φορέα στο Ελσίνκι.
Αυτό είναι ένα παράδειγμα της αυξανόμενης πολυπλοκότητας που οι πελάτες μας καλούνται να αντιμετωπίσουν.
Πώς αξιολογείτε την ελληνική αγορά; Πόσο δεκτικοί είναι οι εταιρικοί πελάτες στα προϊόντα σας;
G.P.: Η ελληνική ασφαλιστική αγορά καλείται, επίσης, να ανταποκριθεί στο μεταβαλλόμενο νομοθετικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα, αλλαγές στη νομοθεσία έχουν κάνει ευκολότερο το πλαίσιο για τους Έλληνες καταναλωτές, να υποβάλλουν μηνύσεις σε περίπτωση προβλήματος με κάποιο προϊόν ή υπηρεσία. Κατόπιν της υιοθέτησης ευρωπαϊκών κανονισμών, ζητήματα όπως η περιβαλλοντική ευθύνη αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία.
Τα ελληνικά δικαστήρια επιδικάζουν υψηλότερες αποζημιώσεις σε απαιτήσεις –ιδιαίτερα σε περιπτώσεις θανάτου ή ανικανότητας–, κάτι το οποίο επηρεάζει επίσης την ασφαλιστική αγορά ευθύνης. Κοιτάζοντας τις εργασίες των πελατών μας, διαπιστώσαμε ότι προσβλέπουν σε ανάπτυξη μέσω εξαγωγών, κάτι το οποίο συνοδεύεται και από τον κίνδυνο ευθύνης από άγνωστα για εκείνους νομικά περιβάλλοντα. Το αποτέλεσμα είναι ότι τείνουν πλέον να αγοράζουν πιο περιεκτικές καλύψεις ή υψηλότερα όρια με σταθερό κόστος, αντί να ελπίζουν ότι, αν προκύψει μια απαίτηση, θα υπάρχουν τραπεζικοί πόροι διαθέσιμοι. Είναι μια πιο συνετή προσέγγιση του εξωτερικού περιβάλλοντος.