Οι Προτεραιότητες της ΕΕΑΕ

Μία εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού για την προστιθέμενη αξία της δουλειάς του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή και η παρουσίαση μιας νέας ενιαίας σύμβασης πρακτόρευσης – κορμού για όλα τα Μέλη της είναι οι άμεσες προτεραιότητες της  Ένωσης Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος (στη φωτ. το Δ.Σ.).

Οι προτεραιότητες αυτές τέθηκαν από την Πρόεδρο της ΕΕΑΕ, κα Δήμητρα Λύχρου, στο πλαίσιο εσπερίδας που διοργάνωσε, στις 29 Φεβρουαρίου, η ΕΕΑΕ με θέμα «Ανασφάλεια – Αντίδραση – Ανάπτυξη».

Στην εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε με ευρεία συμμετοχή των μελών της ΕΕΑΕ και πλήθους προσκεκλημένων από τον ευρύτερο ασφαλιστικό χώρο, απηύθυναν χαιρετισμούς: ο νυν Πρόεδρος της ΕΑΔΕ και Πρόεδρος του ΠΣΣΑΣ, κ. Δημήτρης Γαβαλάκης, ο οποίος ανέλυσε προβλήματα του κλάδου και εστίασε στη δυναμική που δίνει η ενότητα της Διαμεσολάβησης, στη διεκδίκηση και επίλυση των θεμάτων, και ο Γενικός Γραμματέας του ΕΕΑ, κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, ο οποίος επικεντρώθηκε σε θέματα του Επιμελητηρίου που άπτονται των σχέσεων με τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές.
Στη συνέχεια, ο Γενικός Δ/ντής της KPMG, κ. Γιώργος Ραουνάς, παρουσίασε και ανέλυσε τις νέες κανονιστικές ρυθμίσεις που αφορούν τον εσωτερικό έλεγχο των ασφαλιστικών γραφείων και γίνονται υποχρεωτικές με την εφαρμογή του Solvency II.
Στο δεύτερο μέρος, ο Αντιπρόεδρος της ΕΕΑΕ, κ. Χάρης Αλεξόπουλος, ενημέρωσε για τις εξελίξεις στο χώρο της διαμεσολάβησης, όπως προέρχονται από την ενημέρωση μέσω BIPAR. Η εκδήλωση έκλεισε με την ομιλία του Εντεταλμένου Συμβούλου του ΕΙΑΣ, κ. Σπύρου Λευθεριώτη, με θέμα: «Ο Ασφαλιστής και ο πελάτης του αύριο».

Δ. Λύχρου: «Για τη ΔΕΙΑ, έχουμε ακόμη ελπίδες? από την  Ένωση δεν περιμένουμε τίποτα»
Η Πρόεδρος της ΕΕΑΕ, κα Δήμητρα Λύχρου, τόνισε στην ομιλία της ότι το επάγγελμα του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή «δεν βάλλεται μόνο από την οικονομική κρίση και ύφεση, αλλά πρωτίστως από τις συνθήκες μέσα στις οποίες υποχρεώνεται να κινηθεί».
Επικεντρώθηκε ιδιαιτέρως στους νέους τρόπους πώλησης και, κυρίως, στην πώληση μέσω internet, η οποία, όπως επεσήμανε, «έχει αναδείξει ανταγωνισμούς αθέμιτους, τους οποίους δυστυχώς η εποπτική αρχή δεν μοιάζει να είναι έτοιμη να ελέγξει και να βάλει κανόνες. (…)
Εμείς δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι η απρόσωπη πώληση μέσω call centers, μπορεί να διεξάγεται χωρίς κανόνες.
Πώς είναι δυνατόν ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής να υποχρεώνεται σε πιστοποίηση με εξετάσεις, άδεια άσκησης επαγγέλματος, ασφαλιστική κάλυψη αστικής ευθύνης, έξοδα εγκατάστασης και λειτουργίας γραφείων, και, μια τηλεφωνήτρια, χωρίς κανέναν έλεγχο και κόστος, να προτείνει, να εξηγεί και να διαπραγματεύεται, να αντιποιείται δηλαδή του επαγγέλματός μας, και να μην την ελέγχει κανείς», αναρωτήθηκε, για να αναφέρει ότι έχουν γίνει πάμπολλες παρεμβάσεις για το θέμα αυτό και προς τη ΔΕΙΑ και προς την ΕΑΕΕ. «Για τη ΔΕΙΑ, έχουμε ακόμη ελπίδες? από την  Ένωση δεν περιμένουμε τίποτα, καθώς γνωρίζουμε ότι οι εισηγήσεις τους κινούνται σε διαμετρικά αντίθετες κατευθύνσεις», τόνισε, για να προσθέσει σχετικά: «Το διαπιστώσαμε και στις αντιδράσεις τους για τις εισπράξεις των πελατών μας και για τους χρόνους απόδοσης και ακύρωσης. Πλην ελαχίστων εξαιρέσεων (Εταιρειών που τιμούν τη συνεργασία τους με τα δίκτυα) πιέζουν την Εποπτική Αρχή σε ανεφάρμοστες και εκτός πραγματικότητας ρυθμίσεις, αντιμετωπίζοντας το πρόβλημα της όποιας ρευστότητας, κοντόφθαλμα και χωρίς προοπτική. Δείχνουν ξαφνικά μία απροκάλυπτη αμφισβήτηση στα δίκτυα και μία διάθεση απαξίωσης σαν έτοιμοι από καιρό».

Εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού
Αναφερόμενη στους τρόπους αντίδρασης η κα Λύχρου είπε ότι έχουν πλέον πειστεί ότι ο πραγματικός τρόπος αντίδρασης είναι μία εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού. «Ο κόσμος, οι πελάτες μας πρέπει να καταλάβουν την πολλαπλή ωφέλεια από τη συνεργασία με τον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή τους.
Οφείλουμε να αναδείξουμε την προστιθέμενη αξία της δουλειάς μας και, για να μη μένει αυτό κενός λόγος, πρέπει να βγούμε με μία καταιγιστική σε συχνότητα, μέσω ραδιοφώνου, ενημέρωση του κοινού». 

Ενιαία σύμβαση πρακτόρευσης
Εξίσου τονίστηκε από την κα Λύχρου και η ανάγκη παρουσίασης μιας νέας ενιαίας σύμβασης πρακτόρευσης-κορμού  για όλα τα Μέλη.
«Έχουμε διαπιστώσει ότι ήδη κυκλοφορούν προς υπογραφήν, με το πρόσχημα της εναρμόνισης προς τις μελλούμενες αποφάσεις του Διοικητή της ΤτΕ, διάφορα προσαρτήματα και τροποποιήσεις που πρέπει να προσεχθούν. 
Συνάδελφοι, μη βάζετε την υπογραφή σας αβασάνιστα και χωρίς να διαβάσετε τα κείμενα. Κρύβονται παγίδες πολύ συχνά και θα τις βρείτε μπροστά σας», επεσήμανε.
Σχετικά με τις κινήσεις της ΕΕΑΕ προς αυτή την κατεύθυνση, είπε: «Ήδη ως Ένωση Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος έχουμε αναθέσει στο Νομικό μας Σύμβουλο να μελετήσει το θέμα και να μας παρουσιάσει ένα νέο σχέδιο συμβάσεως, που θα συντάσσεται με ό,τι απαιτεί ο Νόμος 190/2006. Έπρεπε και η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών να έχει προωθήσει ένα αντίστοιχο κείμενο, όμως, δεν το επισπεύδει, με αποτέλεσμα η κάθε Εταιρεία να παρουσιάζει ό,τι θέλει.
Η εργασία αυτή θα αγκαλιάσει, μέσω 
ΕΑΔΕ, τους Ασφαλιστικούς Συμβούλους και τους Μεσίτες, που έχουν ήδη έτοιμο το δικό τους σχέδιο για τα μέλη τους».
Η κα Λύχρου δεν παρέλειψε να τονίσει ότι, για να επιβληθεί αυτή η νέα σύμβαση, χρειάζεται συσπείρωση και ενδυνάμωση των Συλλόγων, «ώστε να δημιουργηθεί μία αμφοτεροβαρής σχέση και να μη συνεχισθεί το καθεστώς που ισχύει, με τις συμβάσεις προσχώρησης και μονόπλευρων υποχρεώσεων».

Το επάγγελμά μας έχει μέλλον
Κλείνοντας την ομιλία της επεσήμανε: «Οι καιροί είναι δύσκολοι και οι αλλαγές που έρχονται είναι καθοριστικής σημασίας. Το επάγγελμά μας έχει μέλλον. Για να έχει καλό μέλλον, πρέπει να καταγγελθούν πρακτικές και να αποβληθούν αδιαφάνειες που καλλιεργήθηκαν όλα τα προηγούμενα χρόνια. Εμείς με θετική διάθεση ακούμε την πρόθεση της Εποπτικής Αρχής να δημιουργήσει ένα σύστημα Τειρεσία για το χώρο μας. Εκείνο, όμως, που απαιτούμε είναι ίση μεταχείριση όλων των εμπλεκομένων και κανόνες και έλεγχος στο διαδίκτυο, πριν η ανεξέλεγκτη εκμετάλλευσή του, ισοπεδώσει και διαλύσει τα πάντα».