Της Βάσως Πολυζώη, Δ/ντριας Β. Ελλάδος του Ομίλου Generali
Η κα Βάσω Πολυζώη-Καραζαρίφη είναι από τις πιο δυναμικές παρουσίες της ασφαλιστικής βιομηχανίας στη Β. Ελλάδα.
Άρχισε την επαγγελματική σταδιοδρομία της στην ασφαλιστική αγορά πριν από 27 χρόνια. Ασχολήθηκε με τις ασφαλίσεις γενικών κλάδων από διάφορες θέσεις σε ασφαλιστικές επιχειρήσεις και τα τελευταία χρόνια, με την ιδιότητα της Δ/ντριας Βορείου Ελλάδος του Ομίλου Generali, ασχολήθηκε και με ασφαλίσεις ζωής. Είναι βαθιά η πίστη της ότι οι ασφαλίσεις είναι λειτούργημα και όχι ένα απλό επάγγελμα, κάτι που επιβάλλει, σε όσους ασχολούνται με αυτό, να το υπηρετούν με επαγγελματισμό και σοβαρότητα
απ’ όλες τις θέσεις.
Στράτος Σιμιτζής
«Tο 2007 ήταν για την ασφαλιστική αγορά της Β. Ελλάδας πολύ σημαντικό όσον αφορά στον κλάδο των αποζημιώσεων.
Καταστροφικές πυρκαγιές σε επιχειρήσεις πανελλήνιου βεληνεκούς (Praktiker, Fena A.E., Βασιλειάδης, κ.ά.) έφεραν τεράστια ποσά αποζημιώσεων και απέδειξαν περίτρανα την αναγκαιότητα της ασφάλισης. Επίσης, οι πυρκαγιές στην Ηλεία και σε άλλα μέρη της Ελλάδας και οι τρομερές συνέπειές τους κατέδειξαν τη χρησιμότητα της ύπαρξης ασφάλισης, ακόμη και στους πλέον δύσπιστους.
Το Μάιο του 2007, είχα την τραγική ευκαιρία να ζήσω, από πολύ κοντά και από την πρώτη στιγμή, τη μεγάλη πυρκαγιά σε ένα από τα καταστήματα της επιχείρησης εμπορίας ενδυμάτων Fena A.E., την οποία εδώ και αρκετά χρόνια ασφαλίζει η Generali Hellas.
Σε τέτοιες περιπτώσεις καταλαβαίνεις πόσο εύκολο είναι το δαιμόνιο της φύσης, η φωτιά, να ξεκινήσει, να γιγαντωθεί και να ισοπεδώσει ό,τι βρει στο πέρασμά της. Κι όταν περάσει το πρώτο σοκ και η μυρωδιά της καταστροφής δεν έχει σβήσει ακόμη, προσπαθείς να περισώσεις ό,τι μπορείς και να ξανασταθείς όρθιος.
Εκείνη τη στιγμή, ο πρώτος άνθρωπος που πρέπει να είναι δίπλα στον παθόντα (είτε ιδιώτης είναι αυτός είτε μεγάλη επιχείρηση) είναι ο Ασφαλιστής, ο οποίος έχει μαζί του μια δυνατή και φερέγγυα ασφαλιστική εταιρία.
Ήταν πολύ μεγάλη ηθική ικανοποίηση για μένα το γεγονός ότι, ως στέλεχος μιας ασφαλιστικής εταιρίας αξιόπιστης και φερέγγυας, είχα την ευκαιρία να ζήσω την προσπάθεια της στήριξης της επιχείρησης με άμεσες προκαταβολές αποζημίωσης και με την τελική πληρωμή της αποζημίωσης σε διάστημα περίπου 3,5 μηνών, ενός από τα μεγαλύτερα ποσά ασφαλιστικών αποζημιώσεων τα τελευταία χρόνια.
Αισθάνθηκα πολύ μεγάλη ικανοποίηση όταν ο Δ/νων Σύμβουλος του ομίλου Generali ανακοίνωσε ότι πρέπει να πληρώσουμε όσο το δυνατό συντομότερα, εφόσον έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες της αποζημίωσης, για να εκπληρώσουμε το ρόλο τον οποίο καλούμαστε να έχουμε ως ασφαλιστική εταιρία και να δώσουμε στον πελάτη μας την αίσθηση ότι έχει μαζί του, υποστηρικτή του, μια εταιρία η οποία όντως του δίνει Ασφάλεια.
Αυτή η εμπειρία μου και άλλες παρόμοιες στην πολυετή επαγγελματική σταδιοδρομία μου, μου δίνει το δικαίωμα να είμαι κατηγορηματική στην αναγκαιότητα της ασφαλιστικής κάλυψης.
Ο κίνδυνος πάντοτε υπήρχε γύρω μας και έπρεπε να προσπαθούμε να είμαστε όσο το δυνατό καλύτερα ασφαλισμένοι απέναντί του.
Παλαιότερα, προσπαθούσαμε να ασφαλίσουμε την περιουσία μας από υλικές ζημιές. την ευθύνη της επιχείρησης για την επέλευση κινδύνων από παραλείψεις του επιχειρηματία ή του προσωπικού του. τη ζωή μας, από ατυχήματα ή ασθένειες.
Όμως, νέες μορφές κινδύνων έχουν προκύψει τα τελευταία χρόνια, τους οποίους καλούμαστε να ασφαλίσουμε: πνευματική ιδιοκτησία. κίνδυνος εταιρικού ονόματος. προστασία προσωπικής ζωής. διάφορες μορφές ευθύνης, τις οποίες παλαιότερα δεν μπορούσαμε ούτε να σκεφτούμε ότι υπήρχε περίπτωση να ασφαλίσουμε.
Ο επαγγελματισμός του ασφαλιστικού συμβούλου και η τεχνογνωσία και ευελιξία του underwriter που αναλαμβάνει τον κίνδυνο για μια ασφαλιστική εταιρία είναι από τα βασικά στοιχεία στη σύνταξη μιας σωστής ασφαλιστικής σύμβασης, με σαφείς όρους και καλύψεις τέτοιες, ώστε σε περίπτωση κινδύνου να δικαιολογήσει και να τιμήσει την ύπαρξή της.
Έχουμε αντιμετωπίσει πρόχειρες ασφαλίσεις με μειωμένες παροχές, με λανθασμένα ασφαλισμένα κεφάλαια (υπασφάλιση ή και υπε-
ρασφάλιση), με λανθασμένες περιγραφές, οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα να εμπλέκουν τους πελάτες και τις ασφαλιστικές εταιρίες σε αντιπαραθέσεις και παρεξηγήσεις, όταν έρχεται η ώρα της αποζημίωσης.
Πιστεύω, όμως, ότι το σημαντικότερο στοιχείο στην ύπαρξη μιας σωστής ασφαλιστικής σύμβασης είναι η επιλογή μιας σοβαρής και φερέγγυας ασφαλιστικής εταιρίας. Η επιλογή της ασφαλιστικής εταιρίας πρέπει να γίνεται με κριτήριο όχι το φθηνότερο κόστος και τις προφορικές υποσχέσεις κάποιου ασφαλιστή, αλλά με βάση τις γραπτές προσφορές που δίνονται από την εταιρία, τη φήμη την οποία έχει αποκτήσει από τις πληρωμές των ζημιών της και τη φερεγγυότητα που έχει πιστοποιηθεί από το κράτος.
Γνωστός επιχειρηματίας, ο οποίος αποζημιώθηκε μετά από ζημιά, ανέφερε: «Οι ασφαλιστικές εταιρίες δεν πρέπει να προμηθεύουν τίποτε άλλο τους πωλητές τους παρά την κατάσταση μεγάλων αποζημιώσεων και η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών να προβάλλει αυτές τις αποζημιώσεις. Δεν χρειάζεστε καμία άλλη διαφήμιση».
Χαίρομαι ιδιαίτερα που ανήκω σε μια εταιρία που από την πρώτη στιγμή της ύπαρξής της στην ελληνική αγορά συνέδεσε το όνομά της με την αξιοπιστία, τη φερεγγυότητα, την ποιότητα και το σεβασμό στον πελάτη και τις ανάγκες του, και υπηρετεί με σοβαρότητα το θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης .



