Νέα εποχή για την Groupama Φοίνιξ

Όπως ακριβώς είχαμε σημειώσει στο προηγούμενο τεύχος μας, η Groupama Φοίνιξ παρουσιάστηκε επίσημα στην ελληνική ασφαλιστική αγορά στις 18/10, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.
Το νέο της εταιρικό όνομα, με το οποίο θα συνεχίσει τις δραστηριότητές της η Φοίνιξ Metrolife Εμπορική, και η ανάληψη των καθηκόντων της νέας Διοίκησης της Εταιρίας παρουσιάστηκαν από τον κ. Jean-Francois Lemoux, Γεν. Δ/ντή Διεθνών Εργασιών της Groupama, παρουσία του κ. Bertrand Woirhaye, Γεν. Δ/ντή της Groupama Φοίνιξ, και των διευθυντικών στελεχών, κ.κ. Guillaume Laine (Αναπλ. Γεν. Δ/ντή), Christophe Harrigan (Οικονομική Δ/νση) και Δημήτρη Ταταράκη (Τεχνική Δ/νση). Την ομάδα των διευθυντικών στελεχών συμπληρώνουν οι κ.κ. Νικόλας Κοτζακουλάκης (Δ/νση Εσωτερικού Ελέγχου), Μαρία Νικολαΐδου (Δ/νση Ανθρώπινου Δυναμικού), Ξενοφών Λιαπάκης (Δ/νση Ι.Τ.), Νικόλας Φιοράντης (Εμπορική Δ/νση) και Ευφροσύνη Κουσκουνά (Δ/νση Αναλογιστικού).
Αν και το μέγεθος της Groupama (έσοδα 14,2 δισ. ευρώ το 2006, 11 εκατομμύρια πελάτες, δραστηριότητα εκτός Γαλλίας σε 10 χώρες και περισσότεροι από 31.500 υπάλληλοι) αλλά και η ιστορία του Φοίνικα θα επέβαλλαν μια αντιπροσωπευτικότερη παρουσία στην επίσημη πρώτη –αλήθεια, ούτε ένας από τους “πωλητές”, γιατί;– και εμείς θα προτιμούσαμε και εντός της οδού Ομήρου, όπου τα κεντρικά της γραφεία, για λόγους καθαρά συμβολισμού.
Ο κ. Lemoux, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, τόνισε, μεταξύ άλλων: «Η εξαγορά της Φοίνιξ αποτελεί μέρος της στρατηγικής μας για διεθνή ανάπτυξη, τόσο στις ώριμες αγορές της Δυτικής Ευρώπης όσο και στις αναπτυσσόμενες αγορές της Κεντρικής & Ανατολικής Ευρώπης. Με την Groupama Φοίνιξ, ο Όμιλος αποκτά παρουσία σε μια ασφαλιστική αγορά που επωφελείται από μια δυναμική οικονομία, ενώ παράλληλα αναπτύσσει μια εταιρία με πολλές δυνατότητες. Πιστεύουμε ότι η Groupama Φοίνιξ θα έχει ενεργό ρόλο στη φιλόδοξη στρατηγική μας, που είναι να καθιερωθούμε ανάμεσα στις 10 κορυφαίες ασφαλιστικές εταιρίες της Ευρώπης».
Οι δύο Γάλλοι, πάντως, εμφανίστηκαν αρκετά διαβασμένοι για την ελληνική ασφαλιστική αγορά, με τον κ. Bertrand Woirhaye να δηλώνει χαρακτηριστικά: «Η ελληνική οικονομία παρουσιάζει μια δυναμική ανάπτυξης 
3%-4% κάθε χρόνο, η οποία είναι από τις υψηλότερες στην Ευρώπη. Η ελληνική ασφαλιστική αγορά είχε ρυθμό ανάπτυξης μεγαλύτερο του 10% κατά έτος τα τελευταία δέκα χρόνια και παρουσιάζει αυξημένη δυναμική σε σύγκριση με τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Ο μέσος όρος ασφαλίστρων ανά κάτοικο ήταν a354 το 2005, έναντι a122 προ δεκαετίας, που αντιπροσωπεύει ποσοστό 2,2% επί του ΑΕΠ, σε σχέση με το αντίστοιχο 8,6% που αποτελεί το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτά τα δεδομένα, σε συνδυασμό με την ισχυρή παρουσία της Εταιρίας στην Ελλάδα, τις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης που η εταιρία διαθέτει μέσω της ενίσχυσης των πολλαπλών δικτύων διανομής και των συνεργιών που μπορούν να επιτευχθούν με τον Όμιλο, αποτελούν τους παράγοντες της μελλοντικής μας επιτυχίας». 
Κατέστη σαφές ότι ο συνδυασμός της διεθνούς πείρας αλλά και των εντυπωσιακών οικονομικών αποτελεσμάτων της Groupama αποτελούν την εγγύηση για μια παρουσία στην Ελλάδα που δεν θα στοχεύει σε “φθηνές υπηρεσίες-ασφάλιστρα”, αλλά φιλοδοξεί να προσφέρει λύσεις-κλειδιά για τα απλά νοικοκυριά, τις επιχειρήσεις και την ελληνική οικονομία εν τέλει. Τονίστηκε μάλιστα χαρακτηριστικά ότι η νέα διοίκηση της εταιρίας προχωρά με ταχείς ρυθμούς στην παρουσίαση νέων ασφαλιστικών προϊόντων στην ελληνική αγορά, που ενσωματώνουν την τεχνογνωσία και τη διεθνή εμπειρία του μάρκετινγκ και των αναλογιστών του Ομίλου, με στόχο να προσφέρουν καινοτομία και πρωτοπορία στην ελληνική αγορά. Αξιοσημείωτη είναι, μάλιστα, η “υπόσχεση” του κ. Woirhaye, ότι κάθε τρίμηνο η Εταιρία θα παρουσιάζει ένα νέο προϊόν.
Ο κ. Lemoux αναφέρθηκε σε όλους τους κλάδους τους οποίους θα αναπτύξει η εταιρία, χωρίς καμία εξαίρεση, και χαρακτηριστικά τόνισε ότι η Groupama στη Γαλλία, χωρίς να είναι η φθηνότερη σε ασφάλιστρα κάλυψης αυτοκινήτων, έχει εξαιρετικά αυξανόμενο μερίδιο αγοράς.
Τέλος, όσον αφορά στα δίκτυα, αναφέρθηκε ότι στη Γαλλία η εταιρία έχει μια διευρυμένη παρουσία σε όλη την επικράτεια, μέσα από τα πολυδιάστατα δίκτυα διανομής της, προσφέροντας έτσι σε μέλη και πελάτες –των οποίων η σύνθεση ποικίλλει από ιδιώτες και ελεύθερους επαγγελματίες έως φορείς και εταιρίες– λύσεις που συνδυάζουν ασφαλιστικά 
προϊόντα και υπηρεσίες με τραπεζικά προϊόντα.
Σε διεθνές επίπεδο, η Groupama σκοπεύει να επεκταθεί περαιτέρω, κεφαλαιοποιώντας την εμπειρία της, προκειμένου να αξιοποιήσει ευκαιρίες σε όλες τις κατηγορίες της ασφαλιστικής αγοράς.
Τονίστηκε, τέλος, ότι ο Όμιλος έχει ξεκάθαρο στρατηγικό στόχο και φιλοδοξία: να πετύχει κερδοφόρα ανάπτυξη και να δημιουργήσει την προστιθέμενη αξία, ώστε να συμπεριληφθεί στις δέκα καλύτερες ευρωπαϊκές ασφαλιστικές εταιρίες.
Δ.Ρ.